خودروی Honda Civic Ex شاید بهترین مثال نقض برای این ضرب‌المثل باشد که هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت. با این اوصاف اگر قصد دارید از چند و چون قیمت مناسب خودروی Honda Civic Ex سر در بیاورید و حکمت گران نبودن این خودرو را دریابید، می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

معمولا خودروهایی که در طراحی سیستم‌های مهم و پرکاربرد خود از تکنولوژی‌های جدید و به روز بهره می‌گیرند، قیمتی بالاتر از مدل‌های معمولی‌تر دارند. با این حال چنین خصوصیتی در رابطه با خودروی Honda Civic Ex صدق نمی‌کند و شرایط برای این اتومبیل به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. به این معنی که خودروی سواری هوندا در عین بهره بردن از تعداد قابل توجهی تکنولوژی به روز و کارآمد در درون خود، به هیچ وجه یک محصول گران قیمت محسوب نمی‌شود و از قیمت بسیار مناسبی بهره می‌برد. به گونه‌ای که می‌توان این خودرو را، با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که از آن بهره می‌برد، یکی از خوش قیمت‌ترین و دست یافتنی‌ترین خودروهای موجود در بازار دانست.

مهم‌ترین ویژگی‌های فنی خودروی Honda Civic Ex

خانواده‌ی Civic شرکت هوندا در حال حاضر از پنج عضو مختلف تشکیل شده است. اعضای کوچک و بزرگی با ظاهر و توانایی‌های متفاوت که در میان آن‌ها شاید بتوان خودروی Honda Civic Ex را یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌های موجود برای آن دسته از اتومبیل‌دوستانی که بودجه‌ی محدودی برای خرید یک خودروی جدید در اختیار دارند، برشمرد.

خودروی سیویک

خودروی Honda Civic Ex از وجود یک موتور دو لیتری چهار سیلندر در قامت قلب تپنده‌ی خود بهره می‌برد که از گشتاوری معادل ۱۸۷ نیوتن متر برخوردار بوده و توان آن نیز رقم معقول ۱۵۸ اسب بخار است. علاوه بر آن میزان مصرف سوخت این خودرو نیز روی رقم کاملا قابل قبولی تنظیم شده است و به ازای هر صد کیلومتر کم و بیش منطقی جلوه می‌کند. به گونه‌ای که خودروی Honda Civic Ex در فضای شهری مصرفی معادل ۹ لیتر به ازای پیمودن هر صد کیلومتر مسافت دارد و میزان مصرف سوخت این خودرو در مناطقی نظیر بزرگراه نیز رقم ۷ لیتر به ازای طی کردن هر صد کیلومتر مسافت است.

قیمت دست‌ یافتنی خودروی Honda Civic Ex

همان گونه که به آن اشاره شد، یکی از ویژگی‌های مهم و قابل تامل خودروی Honda Civic Ex قیمت مناسب و دست یافتنی آن است. هرچند که قیمت مدل عادی این خودرو از رقم ۲۱ هزار و ۱۴۰ دلار آغاز می‌شود، اما با پرداخت هزار دلار بیشتر می‌توان مدل پیشرفته‌تری از این خودرو را در اختیار گرفت. مدلی که از یک پکیج ویژه موسوم به Sensing برخوردار است و امکانات بیشتری را نسبت به مدل عادی در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد.

پکیج Sensing قابلیت‌های مختلف و کارآمدی را به خودروی Honda Civic Ex اضافه می‌کند که از میان آن ها می‌توان به مواردی نظیر سیستم اخطار عزیمت از مسیرهای باریک، دستیار راندن در مسیرهای باریک، سیستم انطباقی کنترل سرعت، سیستم هشدار برخورد از روبرو و در نهایت سیستم ترمز پیش از برخورد اشاره کرد. وجود مورد آخر به خودروی Honda Civic Ex این اجازه را می‌دهد که در صورت نزدیک شدن بیش از اندازه به مانعی که از روبرو نزدیک می‌شود، به شکل خودکار متوقف گردد.

به این ترتیب می‌توان خودروی Honda Civic Ex را جزو یکی از بهترین خودروهای زیر ۲۳ هزار دلار طبقه‌بندی کرد که در میان قابلیت‌های مهم و کاربردی خود از تکنولوژی‌های مبتنی بر دستیار راننده بهره می‌برند. در واقع میان خودروهای موجود در رده‌ی قیمتی زیر ۲۳ هزار دلار شاید نتوان به راحتی مدلی را جستجو کرد که به اندازه‌ی خودروی هوندا سیویک ای ایکس از وجود تکنولوژی‌های نوین بهره ببرد.

کابین خودرو

سایر قابلیت‌های خودروی Honda Civic Ex

علاوه بر ویژگی‌هایی که در سطرهای پیشین این متن به آن‌ها اشاره شد، عضو خوش قیمت خانواده‌ی Civic هوندا (البته نسخه‌ی مبتنی بر پکیج Sensing آن) از وجود یک دوربین پشتیبان چند زاویه‌ای نیز بهره می‌برد. وجود این دوربین به رانندگان خودروی هوندا سیویک ای ایکس اجازه می‌دهد تا بتوانند هنگام دنده عقب رفتن نمای مناسبی از فضای پشت سر خود در اختیار داشته باشند. البته قابلیت دید مسیر باریک این خودرو نیز مکملی برای دوربین‌های پشتیبان یاد شده به شمار می‌رود و نمای پایین سمت راست این خودرو را روی نمایشگر لمسی هفت اینچی آن به نمایش در می‌آورد.

همانند بسیاری از اتومبیل‌های امروزی، خودروی Honda Civic Ex نیز از وجود قابلیت کلید Fob بهره می‌برد. قابلیتی که به دارندگان این خودرو اجازه می‌دهد تا بتوانند فعالیت‌هایی نظیر گشودن یا قفل کردن درهای این خودرو را در کنار اعمالی همچون روشن کردن آن، به شکل کاملا آسان و بی‌دردسر و در کسری از ثانیه به انجام برسانند.

از دیگر تکنولوژی‌های جالبی که در عضو خوش قیمت خانواده‌ی Civic هوندا قابل مشاهده است، می‌توان به قابلیتی اشاره کرد که نوعی ترمز الکترونیک محسوب می‌شود و عمل متوقف ساختن این خودرو را تا حد قابل توجهی ساده‌تر می‌کند. به این معنی که به محض رویارویی با چراغ‌های توقف، این تکنولوژی به شکل خودکار عمل ترمز را برای شما انجام می‌دهد.

سیویک ای ایکس

در کنار تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد، نمی‌توان از وجود سیستم Infotainment این خودرو نیز به همین سادگی گذشت. این سیستم که خود از مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مختلف تشکیل شده است و عمده کاربردهایش بر امر سرگرمی تمرکز دارد، در اکثر خودروهای مدرن و لوکس امروزی قابل مشاهده است. اما با وجود آن‌ که خودروی Honda Civic Ex محصولی لوکس و گران قیمت به شمار نمی‌رود، باز هم از وجود این سیستم سرگرمی سازمان یافته بهره‌مند است. سیستمی که همانند موارد مشابه در خودروهای گران قیمت، از دو قابلیت Apple CarPlay و Android Auto در کنار یکدیگر پشتیبانی می‌کند.

در مجموع می‌توان خودروی Honda Civic Ex را، به نسبت امکاناتی که در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد، یکی از خوش قیمت‌ترین محصولات موجود در بازار برای خودرودوستانی که از بودجه‌ی چندان پر و پیمانی برای خرید خودروی جدید مد نظر خود برخوردار نیستند قلمداد کرد.

منبع: بیزینس اینسایدر (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.