گرچه بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند از معرفی گوشی Samsung Galaxy Note 8 راضی و خوشحال هستند، اما قیمت گزاف پرچمدار جدید سامسونگ بخش مهمی از این خوشحالی را کم‌رنگ جلوه داده است. با این حال هنوز هم دلایلی برای پرداخت این قیمت گزاف و در اختیار داشتن گوشی Samsung Galaxy Note 8 وجود دارد. دلایلی که به اتفاق یکدیگر پنج مورد از مهم‌ترین آن‌ها را در متن پیش رو بررسی خواهیم کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم که همچنان با مجله قرمز همراه باشید.

به طور حتم قیمت ۹۲۹ دلاری گوشی Samsung Galaxy Note 8 عامل بازدارنده‌ای برای خرید آن توسط بسیاری از علاقه‌مندان این محصول به شمار می‌رود. در این میان شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این ‌که شرکت سامسونگ قصد دارد مدل ارزان‌قیمت‌تری از گوشی Samsung Galaxy Note 8 را با بهره‌مندی از برخی مشخصات پایین‌تر نسبت به مدل اصلی به بازار عرضه کند. محصولی که از مشخصات مشابه با گوشی Samsung Galaxy Note 8 بهره می‌برد و تنها تفاوت آن با مدل اصلی مجهز بودن به رم ۴ گیگابایتی است که قیمت آن را حدود ۸۰ دلار نسبت به گوشی Samsung Galaxy Note 8 ارزان‌تر می‌کند.

هرچند که در مجموع کسر رقم ۸۰ دلار موجب نمی‌شود که بتوانیم این محصول را یک گوشی ارزان‌قیمت بخوانیم، اما هنوز هم دلایلی وجود دارد که حتی بتوان خرید مدل اصلی این محصول یعنی گوشی Samsung Galaxy Note 8 را توجیه کرد. دلایلی که هم‌اکنون به اتفاق یکدیگر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

گوشی گلکسی

بهره‌مندی گوشی Samsung Galaxy Note 8 از دوربین قدرتمند

با توجه به بهره‌مندی گوشی Samsung Galaxy Note 8 از دوربینی با لنز دوگانه، پرچمدار جدید سامسونگ می‌تواند از تمام دوربین‌های هوشمند موجود در بازار تصاویر بهتر و با کیفیت‌تری را به ثبت برساند. هرچند که دوربین‌های به کار رفته در دو گوشی Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus نیز در نوع خود بسیار سطح بالا و با کیفیت هستند، اما لنز واحد آن‌ها در برابر لنز دوگانه‌ی به کار رفته در گوشی Samsung Galaxy Note 8 مجال چندانی برای عرض اندام ندارد.

وجود این لنز دوگانه سبب می‌شود که قدرت زوم اپتیکال دوربین در گوشی Samsung Galaxy Note 8 به دو برابر حالت عادی افزایش یابد. این به آن معنی است که هنگام زوم کردن بر روی اجسام مورد نظر، اعوجاج کمتری را شاهد خواهیم بود. گذشته از آن، در هر دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گوشی Samsung Galaxy Note 8 قابلیت ثبات تصویر نوری دوگانه به کار رفته است. قابلیتی که موجب اجتناب از ثبت تصاویر تار هنگام لرزش دست کاربر می‌شود. در واقع بهره‌مندی از این قابلیت موجب می‌شود که دوربین دوگانه‌ی گوشی Samsung Galaxy Note 8 حتی نسبت به دوربین دوگانه‌ی گوشی iPhone 7 Plus نیز از برتری محسوسی برخوردار گردد. چرا که لنز دوم گوشی iPhone 7 Plus از وجود قابلیت ثبات تصویر نوری دوگانه بی‌بهره است.

بهینه بودن امکان انجام فعالیت‌های چند وظیفه‌ای در گوشی Samsung Galaxy Note 8

امکان انجام فعالیت‌های چندوظیفه‌ای در تلفن‌های هوشمند کار چندان راحتی نیست. با این حال گوشی Samsung Galaxy Note 8  به کمک استفاده از دو شیوه‌ی مجزا، به خوبی از پس انجام این کار بر خواهد آمد. نخست وجود صفحه نمایش ۶.۳ اینچی این محصول است که حدود ۰.۱ اینچ از صفحه نمایش گوشی Galaxy S8 Plus بزرگ‌تر بوده و فضای نسبتا بیشتری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. فضایی که به کمک قلم خوش دست S Pen می‌توان استفاده‌ی بسیار بهتر و بهینه‌تری از آن کرد. در کنار این موضوع قابلیت جفت کردن اپلیکیشن‌ها در منوی کناری گوشی Samsung Galaxy Note 8 نیز در انجام بهینه‌ی فعالیت‌های چند وظیفه‌ای بسیار موثر خواهد بود. به کمک این قابلیت شما می‌توانید دو اپلیکیشن متفاوت را در یک ردیف عمودی در پنجره‌ی چند وظیفه‌ای این گوشی کنار هم قرار دهید. افزون بر آن کاهش سکته‌های قلم S Pen نیز در کنار وجود این پنجره‌ی چند وظیفه‌ای در استفاده‌ی بهینه‌ از گوشی Samsung Galaxy Note 8 تاثیرگذار خواهد بود.

نوت 8

بهره‌مندی گوشی Samsung Galaxy Note 8 از رم ۶ گیگابایتی

با توجه به هرچه فراگیرتر شدن استفاده از ابزارهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی در تلفن‌های هوشمند، بهره‌مندی این تلفن‌ها از قدرت پردازشی بیشتر و رم بالاتر معنی و مفهوم و اهمیت دو چندانی می‌یابد. از همین رو طراحان گوشی Samsung Galaxy Note 8 در کنار به کار گرفتن چیپ‌ست کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در قلب این محصول پرچمدار، آن را به رم ۶ گیگابایتی نیز مجهز کرده‌اند. به این ترتیب گوشی Samsung Galaxy Note 8 در کنار گوشی OnePlus 5 و تعدادی محصول چینی دیگر جزو نخستین گروه از پرچمدارانی به شمار خواهند رفت که در طراحی فنی خود از وجود رم ۶ گیگابایتی بهره گرفته‌ا‌ند.

به کمک مشخصات فنی یاد شده، کاربران گوشی Samsung Galaxy Note 8 از این امکان برخوردار خواهند بود که تعداد بیشتری اپلیکیشن را به طور هم‌زمان مورد استفاده قرار دهند و افزون بر آن اپلیکیشن‌هایی که برای اجرا به قدرت پردازشی بیشتری نیازمند هستند را به شکل بهینه‌تری توسط گوشی خود اجرا نمایند. هرچند که شاید در حال حاضر این توان پردازشی نتواند توسط اپلیکیشن‌های موجود در بازار به شکل جدی به چالش کشیده شود، اما به طور حتم بهره‌مندی گوشی Samsung Galaxy Note 8 از رم ۶ گیگابایتی به زودی امتیاز مهمی برای کاربران این محصول پرچمدار تلقی خواهد گردید.

بهره‌مندی گوشی Samsung Galaxy Note 8 از قلم S Pen

قلم S Pen، که همواره یکی از اجزای اصلی خانواده‌ی گلکسی نوت سامسونگ به شمار می‌رود، همواره از موافقان و مخالفان پر و پا قرص خود در میان کاربران نسخه‌های مختلف این خانواده برخوردار بوده است. با این حال تکامل قابلیت‌های این قلم در نسخه‌های جدید خانواده‌ی گلکسی نوت موجب شده تا به تدریج از میزان مخالفان قلم S Pen کاسته شده و بر تعداد موافقان آن افزوده شود. در این میان قلم S Pen گوشی Samsung Galaxy Note 8 نیز تلفیقی از قابلیت‌های قدیمی (قابلیت‌هایی که در نسخه‌های پیشین این قلم وجود داشت) و ویژگی‌های جدید را در دل خود جای داده است. قابلیت‌هایی نظیر امکان نوشتن روی اسکرین شات‌ها، درشت کردن بخش‌های خاصی از صفحه نمایش و همچنین ترجمه کردن واژه‌ها که در نوع خود قابلیت‌های مفیدی به شمار می‌روند. علاوه بر آن امکان افزودن دست‌نوشته به پیام‌های زنده (که قابلیتی جدید در S Pen محسوب می‌شود) و همچنین امکان ایجاد انیمیشن‌های GIF (که در قلم اختصاصی گوشی Samsung Galaxy Note 7 نیز وجود داشت) از جمله دیگر قابلیت‌های مفید قلم S Pen در گوشی Samsung Galaxy Note 8 به شمار می‌رود.

گلکسی نوت

وجود صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت در گوشی Samsung Galaxy Note 8

همان گونه که در سطور پیشین این متن به آن اشاره شد، گوشی Samsung Galaxy Note 8 از وجود صفحه نمایش ۶.۳ اینچی بهره می‌برد. صفحه نمایشی که گرچه تنها ۰.۱ اینچ از صفحه نمایش گوشی Galaxy S8 Plus بزرگ‌تر است، اما هنوز هم جزو بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود. حذف گزینه‌های اضافه‌ای نظیر دکمه‌ی Home و سایر گزینه‌های مشابه از این نمایشگر در کنار وجود حالت خمیده‌ی صفحه نمایش این گوشی در کناره‌ها موجب شده تا نمایشگر گوشی Samsung Galaxy Note 8 تا حدی بزرگ‌تر از حالت عادی جلوه کند. در هر حال باید اعتراف کرد که گوشی Samsung Galaxy Note 8 بهترین گوشی مبتنی بر قابلیت HDR است که کاربران علاقه‌مند به استفاده از تلفن‌های هوشمند پرچمدار می‌توانند هم‌اکنون آن را در اختیار داشته باشند. به این ترتیب شاید بتوان قیمت گزاف گوشی Samsung Galaxy Note 8 را با توجه به دلایل یاد شده تا اندازه‌ای توجیه کرد.

در این مطلب می‌توانید با ده روش ساده برای حفظ شارژ باتری موبایل خود در طول روز آشنا شوید و در این مطلب با کوچک‌ترین گوشی دنیا.

منبع: تک رادار (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.