جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
نوشیدنی کفیر

کفیر: مزایای این نوشیدنی تخمیری برای حفظ سلامت شما

 کفیر یکی از فراورده های شیر است که جز مواد غذایی پروبیوتیک  است. همه ما همیشه این جملات را می شنویم که : ” غذاهای پروبیوتیک  را  برای سلامت  روده خود،  مصرف کنید”. با اینکه  شما می دانید که  قرار است که باکتری هایی خوب و مفید  را برای بدن خود از طریق مصرف این غذاها تامین کنید،  شما ممکن است در مورد کفیر چیزی ندانید و یا کاملا مطمئن نیستید  که این غذاها ( و در نتیجه باکتری های مفید)  چگونه باعث این مزایا برای سلامت دستگاه گوارش شما می شود. این ماده غذایی دارای برخی از فواید مهم برای  سلامت شما است و ما شما را درباره چگونگی این مزایا  پوشش می دهیم و اطلاعات لازم را به شما ارائه می دهیم.

طرز تهیه و مصرف کفیر:

کفیر یک نوشیدنی شیری تخمیر شده است. این ماده غذایی ، توسط یک کفیر دانه که حاوی  مخمر و باکتری آغازگر (استارتر) تخمیر است،  درست می شود. کفیر طعم ترشی مانند ماست ساده یونانی دارد، اما در بافت و قوام نازک تر است، و این باعث شده که این ماده غذایی مانند دوغ آشامیدنی باشد. کفیر بسیار متنوع است؛ شما می توانید نوشیدنی ساده کفیر را درست کنید، آن را به مخلوط کن خود به صورت فله اضافه کنید و به عنوان نوشیدنی در هنگام  صبح از آن استفاده کنید، و یا آن را با مواد شیرین (عسل، آگاو، و تراشه های شکلات تیره که همگی خوشمزه هستند) از یک  ماده غذایی فوق العاده به یک دسر مغذی تند تبدیل کنید.

طرز تهیه کفیر

فواید این نوشیدنی پروبیوتیک :

اما چرا ناگهان  کفیر تبدیل به  ستاره ی عرصه سلامتی و تندرستی شده  است؟ این  نوشیدنی یک منبع قوی از پروبیوتیک ها است.  پروبیوتیک ها، باکتری های زنده ای هستند  که همه چیز را در هموار در سیستم گوارشی به نرمی به صورت پویا نگه می دارند. در حالی که شکم ما در حال حاضر لبریز از  میلیاردها باکتری ها است ،  پروبیوتیک هایی که ما از منابع مواد غذایی سالم مانند کفیر مصرف می کنیم، باعث می شود که  اطمینان حاصل شود که باکتری های خوب ( مانند بیفیدو باکتر ها و لاکتو باسیلوس ها) و بد در روده شما، در تعادل با یکدیگر باقی بمانند.

به مانند شیر، کفیر دارای مواد معدنی ای مانند کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، مس، مولیبدن، منگنز و روی است. همچنین به مانند شیر، کفیر حاوی ویتامین هایی در مقادیر متغیر، از جمله ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A (رتینول)، ویتامین D (کلسیفرول) و ویتامین E (توکوفرول)  و همچنین ویتامین های محلول در آب مانند: ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین B9 (اسید فولیک)، ویتامین B12 ( سیانوکبال آمین)، ویتامین C (اسکوربیک اسید) ، و نیز  اسیدهای آمینه ضروری موجود در کفیر شامل متیونین، سیستئین، تریپتوفان، فنیل آلانین، تیروزین، لوسین، ایزولوسین، ترئونین، لیزین، و والین است.

فواید کفیر

با مصرف غذاهای تخمیر شده ای  مانند ماست، کلم ترش، کیمچی، (و همان طور که شما حدس زده اید) کفیر، ما  می توانیم سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه داشته و  وزن خود را مورد پایش قرار داده و کنترل کنیم. اثرات مثبت پروبیوتیک فراتر از ذهن است: تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، نشان داده است که پروبیوتیک ها ممکن است باعث بهبود در سلامت عاطفی شما شوند.

منبع : HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
186
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
68
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
140
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
462
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
244
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
451

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
137
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
134
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
178
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
252
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
109
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
98

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
121
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
398
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
852
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
298
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
660
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
953

مقالات تغذیه

درشت مغذی
درشت مغذی ها در کدام مواد غذایی یافت می‌شوند و چه فوایدی دارند؟
7
رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
62
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
134
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
157
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
462
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95