6 نکته مهمی که قبل از مصرف مکمل منیزیم باید بدانید


با توجه به مزایای بیشماری که برای مکمل منیزیم بر شمرده شده از تقویت استخوان گرفته تا خواب راحت و کاهش درد و سلامت قلبی قابل درک است که چرا منیزیم این روزها ماده جادویی پر خبر است. با این حال لازم است که قبل از شروع مصرف مکمل منیزیم، نکات مهمی را بدانید از جمله چه موقع باید آن را مصرف کنید (یا مصرف نکنید) و چه فرمهایی از آن حداکثر جذب را دارند.

چرا مکمل منزیم؟

مکمل منیزیم

منیزیم در استخوانها، عضلات و سلولهای ما وجود دارد. این ماده معدنی را می‌توان در پوسته زمین و آب دریاها هم پیدا کرد. ما بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز به منیزیم نیاز داریم. ما می‌توانیم مقداری از منیزیم یا همه آن را از غذاهای سرشار از منیزیم از جمله سبزیجات برگ پهن، غلات کامل، لوبیا و مغزهای خوراکی دریافت کنیم اما بسیاری از افراد مکملها را انتخاب می‌کنند تا مطمئن شوند که مقدار کافی از این ماده معدنی ضروری را دریافت می‌کنند.

منیزیم واقعا هفتمین مکمل محبوب غذایی در میان مکملهای مورد استفاده است و دلیل خوبی هم دارد. استفانی شیف متخصص تغذیه گفت: کاهش سطح منیزیم ممکن است در فشار خون بالا و بیماریهای قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، پوکی استخوان و میگرن نقش دارد.

چه نوعی از مکمل منیزیم را باید مصرف کرد؟

مکمل منیزیم

بیش از یک نوع مکمل منیزیم وجود دارد و انتخاب نوع درست آن می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

تاد کوپرمن متخصص تغذیه گفت: اشکالی همچون سیترات منیزیم و کلرید منیزیم ممکن است بهتر از اکسید منیزیم جذب و تحمل شوند. شیف هم افزود، آسپارات منیزیم و منیزیم لاکتات هم خیلی راحت بوسیله بدن جذب می‌شوند.

مکملهای دیگر منیزیم ممکن است به عنوان ملین یا ضد اسید هم عمل کنند، شکل دیگر هم نمک منیزیم یا همان نمک اپسوم است که ممکن است موقع حمام کردن از طریق پوست جذب شود. منیزیم از مکمل و غذاها نسبتا خوب جذب می‌شود اما شکل اکسید منیزیم کمتر از سایرین مثل سیترات جذب می‌شود.

مصرف زیاد مکمل منیزیم چه مشکلی ایجاد می‌کند؟

مکمل منیزیم

مصرف مکمل منیزیم در دوز مناسب برای اکثر افراد بی خطر است. اگر بیش از حد آن را مصرف کنید ممکن است موجب اسهال شود. به گفتن امجمن ملی منیزیم: افراد مبتلا به مشکلات کلیوی یا قلبی باید هنگام مصرف مکملهای منیزیم احتیاط کنند. شیف گفت: مکملهای منیزیم بهتر است همراه با غذا مصرف شوند. این راهبرد ساده می‌تواند هر نوع ناراحتی معده را کاهش دهد.

همراه مکمل منیزیم فقط آب مصرف کنید

مکمل منیزیم

دکتر کارولین دین گفت: منیزیم با آب بهتر عمل می‌کند. وی گفت: پودر منیزیم سیترات را باید با آب تصفیه شده یا آب چشمه، سرد یا گرم مخلوط کرد و در طول روز مصرف کرد.

برای اینکه مکمل منیزیم بهتر عمل کند، باید مقداری نمک دریا را در آب آشامیدنی بریزند چون حاوی ۷۲ ماده معدنی است. شما می‌توانید حداکثر ۱/۴ قاشق چایخوری را در یک لیتر آب بریزید.

مکملهای دیگری که می‌توان با مکمل منیزیم مصرف چه هستند؟

مکمل منیزیم

دین گفت: بسیاری از مکملها را باید با منیزیم مصرف کرد. این لیست شامل نمک دریا و ویتامین B6، که یکی از ۱۳ ویتامین ضروری بدن است که برای حفظ سلامتی به آن نیاز داریم.

منیزم و کلسیم با هم چی؟ کارشناسان دیگر در مورد مصرف مکمل منیزیم همراه با مواد معدنی دیگر بصورت همزمان هشدار می‌دهند. کوپر من هشدار داد، این مکمل می‌تواند با جذب مواد معدنی دیگر تداخل داشته باشد بنابراین اگر مولتی ویتامین، کلسیم یا روی مصرف می‌کنید، منیزیم را در زمان دیگری مصرف کنید.

منیزیم نیز جذب داروهایی همچون رقیق کننده‌های خون، داروهای ضد دیابت، داروهای مدر وداروهایی که برای درمان نازکی استخوان و پوکی استخوان استفاده می‌کنید (هر آنچه باید در مورد مصرف همزمان داروها و مکملها بدانید). وی گفت: اگر در حال مصرف این داروها هستید قبل از مصرف مکمل منیزیم با پزشکتان صحبت کنید.

قرص یا پودر منیزیم را کی بخوریم؟

مکمل منیزیم

شیف گفت: بعضی از تحقیقات توصیه می‌کنند که مکمل منیزیم را باید در شب مصرف کرد چون به آرام کردن عضلات کمک می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر به خواب بروید.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست