غذاهای ضد التهاب با 16 نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند


غذاهای ضد التهاب غذاهای مغذی هستند که بدن شما را تامین می‌کنند، درد را کاهش می‌دهند و التهاب دردناک را بهبود می‌دهند. این غذاها اکثرا موادی در دسترس هستند و بعضی از آنها کمتر مورد توجه شما قرار گرفته اند و بعضی هم مورد علاقه شدید شما هستند. با هم این غذاهای ضد التهاب و خواص ضد التهابی آنها را بررسی خواهیم کرد.


  1. روغن زیتون بکر

غذاهای ضد التهاب

تحقیقات انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا دریافته است که مواد شیمیایی اولئوکانتال در روغن زیتون بکر آنزیمهای التهاب را به همان روشی که ایبوپروفن عمل می‌کند، مهار می‌کنند. روغن زیتون را روی سبزیجات و سالادهای خود بریزید و در عوض مالیدن کره یا مارگارین روی نان، روغن زیتون بزنید.


  1. آناناس

غذاهای ضد التهاب

بروملین یک پروتئین آنزیم گوارشی است که این میوه استوایی را یکی از مهمترین غذاهای ضد التهاب می‌سازد. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن آناناس ممکن است درد را در بیماران مبتلا به آرتروز زانو و آرتریت و تورم را در مبتلایان به سندرم تونل کارپال کاهش دهد.


  1. سیبها محبوبترین غذاهای ضد التهاب

غذاهای ضد التهاب

این میوه محبوب فقط یکی از چندین و چند از دسته غذاهای ضد التهاب است که التهاب را کاهش می‌دهند چون آنها حاوی کوئرستین است یک آنتی اکسیدان ضد التهاب. پس برای همین است که می‌گویند اگر روزی یک عدد سیب بخورید از دکتر رفتن معاف می‌شوید.


  1. آجیلها و تخمه‌ها

غذاهای ضد التهاب

غذاهای سرشار از اسید آمینه ترپیتوفان ممکن است حساسیت به درد را تنها یک ساعت پس از خوردن کاهش دهند. غذاهای سرشار از تریپتوفان شامل فندق، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان، بوقلمون، محصولات لبنی، سویا، غلات کامل، برنج، لوبیا و عدس.


  1. اسفناج

غذاهای ضد التهاب

سبزیجات سبز برگ از جمله کیل، کرفس، آندیو، برگ چغندر، اسفناج و کاهو جزو غذاهای ضد التهاب هستند به دلیل آنکه حاوی کاروتنوئیدهای ضد التهاب هستد که رنگدانه‌های گیاهی هستند که رنگ سبز و نارنجی را در گیاهان تولید می‌کنند.


  1. شکلات تلخ

غذاهای ضد التهاب

بله درست می‌خوانید خوراکی مورد علاقه شما در لیست غذاهای ضد التهاب است! شکلات تلخ حاوی مواد شیمیایی است که به مبارزه با التهاب کم می‌کند. با توجه به یک تحقیق وسیع در ایتالیا، افرادی که حدود یک مربع از شکلات تلخ را هر سه روز یکبار می‌خورند طبق اندازه گیری‌ها به میزان چشمگیری اندازه پروتئین مرتبط با التهاب را نسبت به آنهایی که اصلا شکلات نمی‌خورند کاهش دادند.


  1. برنج قهوه‌ای

غذاهای ضد التهاب

برنج قهوه ای و غلات کامل دیگر می‌توانند به مبارزه با دردهای سندروم روده تحریک پذیر کمک کنند. غلات کامل همچنین منبع منیزیم هستند که به نظر می‌رسد فرکانس میگرن را بوسیله کمک به ریلکس کردن اعصاب، رگهای خونی و عضلات کاهش می‌دهد.

نتیجه خوب دیگر: با توجه به تحقیق دانشگاه هاروارد، زنانی که برنج قهوه‌ای می‌خورند کمتر از آنهایی که این ماده را مصرف نمی‌کنند مبتلا به چاقی می‌شوند.


  1. انگور

غذاهای ضد التهاب

چند دانه انگور بخورید تا یک دوز از رزوراترول را دریافت کنید، رزوراترول ماده‌ای ضد التهاب است که آنزیمهای ضد التهابی را به همان روش آسپرین مهار می‌کند (بدون تحریک معده).


  1. پرتقال

غذاهای ضد التهاب

پژوهشگران بریتانیایی که رژیم غذایی ۲۵۰۰۰ نفر را آنالیز کردند دریافتند افرادی که غذاهای با مواد شیمیایی معمول در پرتقالها و میوه‌های نارنجی رنگ دیگر مثل زردآلو و شلیل را می‌خورند، کمتر دچار بیماریهای التهاب دردناک مفاصل می‌شوند. فقط یک یا دو وعده از این میوه‌ها در روز تفاوت را ایجاد می‌کند.


  1. گیلاس

غذاهای ضد التهاب

گیلاسها حاوی مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین هستند که به توتها رنگ آبی و قرمز می‌دهد و با التهاب به همان روش قرصهای آسپرین مبارزه می‌کند. تمشک و توت فرنگی نیز جزو غذاهای ضد التهاب هستند.


  1. آب کرنبری

غذاهای ضد التهاب

تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد زنانی که روزانه ۲۵۰ میلی لیتر در روز آب کرنبری می‌نوشند فقط ۴۲ عفونت مثانه نسبت به آنهایی دارند که هرگز نمی‌نوشند. این پژوهشگران بر این باورند که یک ماده در آب کرنبری وجود دارد که مهار کننده هجوم باکتری به دیواره مثانه است.


  1. پیاز و سیر

غذاهای ضد التهاب

غذاهایی که کاهش دهنده التهاب هستند همانند این خانواده سبزیهای پیازی سرشار از مواد آنتی اکسیدان ضد التهاب هستند یعنی ترکیبات سولفوری که سیستم ایمنی را تحریک می‌کنند تا همه چیز را در وضعیتی مطلوب نگه دارد.


  1. چای سبز و سیاه

غذاهای ضد التهاب

چای سرشار از آنتی اکسیدانیبه نام فلاونوئید است که ممکن است در برابر آسیب سلولی که بیماریهای همچون آرتریت را بدتر می‌کند، مقابله کند. همچنین حاوی یک ماده شیمیایی است که با التهاب مبارزه می‌کند بنابراین به جای یک فنجان قهوه یک فنجان چای سبز را جایگزین کنید.


  1. بروکلی

غذاهای ضد التهاب

این سبزی حاوی گلوتاتیون است که آنتی اکسیدانی قدرتمند است که در برابر آرتریت محافظت می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات دیگر حاوی گلوتاتون شامل مارچوبه، کلم، گل کلم، سیب زمینی، گوجه فرنگی، آووکادو، گریپ فروت، پرتقال و هندوانه است.


  1. ماهی

غذاهای ضد التهاب

روغن ماهی همچون سالمون، تن و آنچوی همانند گردوها، تخمه کدو، روغن زیتون، روغن کانولا و تخم کتان حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که آنها را یک غذای ضد التهاب قوی می‌سازد.

یک تحقیق دانشگاه پیتسبورگ نشان داد که افراد مبتلا به کمر درد و گردن درد که اسیدهای چرب امگا۳ را از طریق امگا۳ به مدت ۳ ماه دریافت کردند، درد کلی کمتری داشتند. ماهی چرب را حداقل دو بار در هفته بخورید و مکمل اسید چرب امگا۳ را برای مبارزه با درد هر روز مصرف کنید. ضمن اینکه این ماده در صورتی که دچار خشکی پوست هستید پوست شما را نرم کرده و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند.


  1. پروتئین سویا

غذاهای ضد التهاب

پژوهشگران در دانشگاه اوکلاهما دریافتند افراد مبتلا به استئوآرتریت بخصوص مردان که ۴۰ گرم پروتئین سویا در روز مصرف کردند پس از سه ماه درد کمتری داشتند و راحت‌تر از افرادی که آن را مصرف نکرده بوند، حرکت می‌کردند. خوردن پروتئین سویا به صورت خالص هر روز خوردن، سخت است مگر اینکه پودر پروتئین سویا را در شیکر باشگاه خود یا اسموتی اضافه کنید اما می‌توانید یک وعده لوبیای سویا، تافو یا شیر سویا را به غذاهای روزمره خود اضافه کنید.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع:ریدرز دایجست