جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۷
  • ۱۴:۴۲
  • 406
8 ماده غذایی که بهتر است بصورت خام مصرف شوند

۸ ماده غذایی که بهتر است بصورت خام مصرف شوند

شما می‌دانید که نباید مرغ یا تخم مرغ را بصورت خام مصرف کنید. اما خوردن بعضی از غذاها بصورت خام می‌‌‌‌‌تواند به شما فواید تغذیه‌ای بیشتری بدهد. اگر چه بعضی از آنها را اغلب پخته مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم.

بروکلی 8 ماده غذایی که بهتر است بصورت خام مصرف شوند

احتمالا شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که در کودکی سر مصرف کلم و یا بروکلی با مادرتان بحث داشتید (اغلب ما اینطور بودیم) اما شاید مادرتان هم نمی‌دانست که بهتر است این ماده غذایی بصورت خام مصرف شود. بروکلی حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات گیاهی سولفورفان است که به پیشگیری از سرطان، بیماری قلبی، التهاب، افسردگی و بیماریهای مضر دیگر کمک می‌کند. و یک تحقیق در سال ۲۰۰۸ در مجله کشاورزی غذا و شیمی نشان داد که بدن ما به هنگامی که بروکلی خام باشد سولفورفان را با سرعت بیشتری جذب می‌کند. تحقیق دیگری در سال ۲۰۰۹ نیز نشان داد که پختن بروکلی به روشهای مختلف ازجمله مایکروویو، جوشاندن و سرخ کردن، مقدار ویتامین C آن را کاهش می‌دهد. اگر نمی‌توانید بروکلی را بصورت خام مصرف کنید سعی کنید آن را بخارپز کنید. این روش پختن حداقل تاثیر را روی مواد مغذی آن دارد.

پیاز خام یا پخته مساله این است8 ماده غذایی که بهتر است بصورت خام مصرف شوند

پیازها خواص سلامتی بسیاری دارند از جمله مبارزه با سرطان که به لطف غلظتهای بالای فلاونوئید کوئرستین است. اشلی والتر متخصص تغذیه می‌گوید: به هنگامی که آن را خام مصرف می‌کنید خواص مبارزه با سرطان پیاز را بالا می‌برید. پختن فواید ترکیبات گیاهی موجود در پیازها را که با سرطان مبارزه می‌کنند کاهش می‌دهد. علاوه بر این پیاز از خانواده سبزیجات سیری است که به معنای داشتن عوامل ضد پلاکت است که می‌تواند از بیماری قلبی و عروقی پیشگیری کند. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که وقتی پیاز خام در فر پخته می‌شود، خواص مناسب قلب آن به طور کامل در عرض ۳۰ دقیقه یا کمتر بسته به شکل پیاز که سالم یا خرد کرده باشد، از بین می‌رود.

سیر8 ماده غذایی که بهتر است بصورت خام مصرف شوند

سیر هم همانند پیاز از خانواده سبزیجات سیری است که خواص ضد انعقادی خون دارد اما در عین حال به معنای داشتن خواصی ست که با بیماریهای قلبی و عروقی مبارزه می‌کند. طی یک پژوهش مشخص شد که پختن سیر در ۲۰۰ درجه سلسیوس به مدت ۶ دقیقه بطور کامل فعالیت ضد انعقادی سیر خرد نشده را از بین می‌برد و به میزان زیادی در سیر در سیر خرد شده کاهش می‌یابد. نانسی ووبری متخصص تغذیه می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهد که گرما آنزیم آلیناس را غیر فعال می‌کند. جوشاندن سیر به مدت ۲۰ دقیقه خواص ضد باکتری آن را سرکوب می‌کند و فقط یک دقیقه گرمای مایکروویو ۱۰۰ درصد قابلیت ضد سرطانی آن را از بین می‌برد. خرد کردن سیر و کنار گذاشتن آن به مدت ۱۰ دقیقه قبل از گرما دیدن، قدرت ضد انعقادی آن را تا حدودی حفظ می‌کند اما سیر پخته شده باز هم توان آن ۳۰ درصد کمتر از سیر خام است.

بلوبریمیوه ای که باید خام مصرف شود

احتمالا می دانید که بلوبری و انواع توت برای سلامت شما بسیار خوب هستند اما آیا می‌دانید چگونه به سلامتی ما کمک می‌کنند؟ جولی جوفریون متخصص تغذیه می‌گوید: بلوبری و سایر توتها حاوی آنتی اکسیدانهای بیشتری نسبت به سایر میوه‌ها هستند که بخش زیادی از آن به دلیل مقادیر بالای پلی فنلهاست. خوردن خام آنها شما را مطمئن می‌کند که همه خواص مفید آنها را بدست آورده‌اید. پژوهشی در مجله کشاورزی و شیمی غذا نشان داد که بلوبری پردازش شده از طریق پختن در فر، روی گاز یا استفاده از آن به عنوان مواد میانی (به هنگامی که خمیر قبل از پختن ور می‌آید) مقدار پلی فنلهای آن را کاهش می‌دهد.

فلفل دلمه‌‌ای قرمزغذاهای مناسب خام خواری

فلفل دلمه‌ای یک افزودنی آسان و سریع برای انواع غذاهاست اما شما ممکن است فقط بخواهید آنها را به صورت خام مصرف کنید. فلفل دلمه‌ای قرمز منبع عالی ویتامین C است و به گفته سازمان ملی سلامت و بهداشت، گرم کردن می‌تواند ویتامین C را از بین ببرد.

کیلغذاهای خام

سبزیجات کلمی همانند کیل حاوی ترکیباتی به نام گلوکوزینولات هستند و به هنگامی که با آنزیم میروزیناز تماس پیدا می‌کنند به روشی متفاوتی ترکیبات مبارزه کننده با بیماری را می‌سازند. با این وجود گرم کردن میروزیناز را غیر فعال می‌کند بنابراین کیل پخته شده شما همان خوصا ضد بیماری را که یک سالاد کیل خام انجام می‌دهد، ندارد.

چغندر (لبو)غذاهای مناسب خام خواری

این مورد ممکن است برای شما عجیب باشد اما بله شما می‌توانید چغندر را بصورت خام مصرف کنید. در حقیقت به این روش آنها واقعا سالمتر از حالت پخته هستند. چغندرها حاوی مقدار زیادی فیبر، فولات (یک فرم از ویتامین B9)، ویتامین C و منگنز است با این حال به گفته ربکا پارک پرستار مرکز درمانی در نیویورک، چغندر پخته یا  رذلبو ۲۵ درصد کمتر فولات و سایر ویتامینها و مواد معدنی را دارد. سبزیجات ریشه‌ای را قبل از ریختن در سالاد یا استفاده از آنها بخاطر رنگشان، تمیز کنید بطوری که لایه بیرونی آنها نازک شود و گل و لای آنها بطور کامل کنده شود یا اینکه سالاد لبوی خود را با سبزیجات خام دیگر یا مرکبات درست کنید. (سالاد مرغ پاییزی با سبزیجات و آجیل)

آناناسغذاهای خام

الیزابت تاتنر متخصص طب سوزنی و درمانگر طبیعی می‌گوید: آناناس کبابی یک افزودنی دلپذیر به منوی غذاهای کبابی شماست اما خوردن آن به این شکل می‌تواند شما را از دریافت خواص سلامت بخش آن محروم کند. پژوهشی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که آب آناناس تازه در کاهش التهاب و نئوپلازی روده (رشد غیر طبیعی بافت اطراف روده بزرگ) در موشهای مبتلا به کولیت بیش از آب آناناس جوشیده موثر است؛ پژوهشگران این موضوع را به مقدار بالای آنزیم بروملین در آب آناناس تازه است که به کاهش تورم کمک می‌کند. اگر چه این پژوهش فقط روی موشها انجام شده است، بررسی طبی منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که بروملین به عنوان یک عامل ضد التهاب با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی  برابری می‌کند اما عوارض آن در افراد بیمار کمتر است. دکتر تاتنر نیز می‌گوید خوردن آناناس خام به کاهش ورم و خونریزی در بیماران جراحی شده، کمک می‌کند.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: rd

دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
639
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
746
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
335
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
550
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
1,654
اگر در ارتفاع بالا زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
اگر در مناطق مرتفع زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
175

مقالات سلامت

معرفی داروی اگزاپروزین
داروی اگزاپروزین و نگاهی به ویژگی های مهم در مصرف این دارو
42
ضرورت تست CRP
تست CRP و نگاهی به تعاریف و عوامل موثر بر تست و نتیجه آن
260
معرفی داروی کلرپروپرازین
داروی پروکلرپرازین و نگاهی کلی به ویژگی ها و کارکردهای اساسی این دارو
204
انتشار میکروبها
انتشار میکروبها با این ۱۱ وسیله که هر روز استفاده می‌کنید
158
تست GGT
تست GGT آزمایش خون؛ مقدار نرمال، علت غیر نرمال بودن و درمان
140
بیماری های غیر واگیردار
بیماریهایی غیر مسری که فکر می‌کنید واگیردار هستند اما نیستند
172

مقالات آشپزی

مافین کدو سبز
مافین کدو سبز یک مافین خوشمزه و عالی برای عصرهای تابستانی
224
نان چاودار دانمارکی
طرز تهیه نان چاودار دانمارکی (RugbrØd) به صورت مرحله به مرحله
171
کلوچه جو دوسر
کلوچه جو دوسر با کشمش و گردو و طعم دارچین
338
کیک شکلاتی بدون آرد
کیک شکلاتی بدون آرد و بدون گلوتن و آموزش گاناش شکلات
395
گشنیز پلو
گشنیز پلو ساده با طعم لیمو؛ پلویی خوش عطر برای همراهی با غذاهای دریایی
395
بیسکویت زیره
بیسکویت زیره هندی، بیسکویتی ساده و سریع برای همراهی با چای
422

مقالات تغذیه

غذاهای نامناسبی که متخصصان قلب هرگز به آنها لب نمی‌زنند
غذاهای نامناسبی که متخصصان قلب هرگز به آنها لب نمی‌زنند
350
خواص دانه رازیانه
دانه رازیانه و نگاهی گذرا به فواید پرشمار این ماده غذایی مفید
665
خواص گندم سیاه
خواص گندم سیاه برای سلامتی و روشهای استفاده از آن
108
خواص بادام زمینی
خواص بادام زمینی برای سلامتی و بهترین نوع آن چیست؟
125
پاستیل مولتی ویتامین
پاستیل مولتی ویتامین از چه موادی تشکیل شده، فواید و عوارض آن چیست؟
227
افزایش قد
افزایش قد و معرفی چند ماده مغذی تاثیر گذار در این فرایند طبیعی
744