آموزش درست کردن کوکو اسفناج ساده رژیمی بدون گوشت برای 2 نفر

طرز تهیه کوکو اسفناج ساده

نحوه پخت کوکو اسفناج ساده با سیب زمینی

کوکو اسفناج به عنوان یه غذای خیلی سالم و مقوی که با کمترین مواد اولیه تهیه میشه رو میتونید توی برنامه غذایی هفتگیتون قرار بدید و از خواص بیشماری که داره بهره ببرید.

طرز تهیه کوکو اسفناج خیلی راحته و در کمترین زمان این غذا رو می‌تونید طبخ کنید و بهتره بدونید این غذا با داشتن سیب زمینی، اسفناج و تخم مرغ یه جایگزین عالی برای ساندویچ‌های بیرونه.

اسفناج یکی از سالم‌ترین و مقوی ترین گیاهان غذاییه که ویتامین و مواد معدنیه زیادی داره و اگه تصمیم دارید که یه کوکوی متفاوت و جدید درست کنید، ما براتون طرز تهیه کوکو اسفناج ساده با سیب زمینی رو آماده کردیم که امیدوارم خوشتون بیاد.

مواد لازم برای تهیه کوکو اسنفاج با سیب زمینی

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
اسفناج۲۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
سیر۲ حبه
فلفل سیاهن.ک قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
پیاز۱ عدد
نمکبه مقدار دلخواه
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو اسفناج ساده و خوشمزه


مرحله اول

طرز تهیه کوکو اسفناج خوشمزه رو با شستن سیب زمینی‌ها شروع کرده و در ادامه یه قابلمه مناسب روی حرارت متوسط بزارید و سیب زمنیی‌ها رو به همراه آب به مدت ۳۰ دقیقه بزارید که نیم پز بشن.


مرحله دوم

حالا اسنفاج ها رو بشووید و داخل آبکش ریخته تا، آب اضافی اوها رو گرفته بشه. در ادامه یه قابلمه مناسب روی گاز بزارید، اسنفاج ها رو به همراه نصف لیوان آب داخل قابلمه بریزید که پخته بشن.


مرحله سوم

برای آماده سازی مواد کوکو اسفناج اجازه بدید که رنگ اسفناج تغییر کنه و آب درون قابلمه تبخیر بشه. به سراغ سیب زمینی ها برید و بعد از گذشت مدت زمان معین، با یه چاقو اونها رو تست کنید و اگه نسبتا نرم شدن، از روی حرارت بردارید.


مرحله چهارم

در ادامه اجازه بدید که دمای سیب زمینی های پخته شده پایین بیاد و سپس پوستشون رو جدا کنید و یه کاسه مناسب آماده کرده و سیب زمینی ها رو داخل کاسه رنده کنید.

نکته: سیب زمینی رو وقتی که داغه برای کوکو رنده نکنید، چون باعث وا رفتن در موقع سرخ کردن میشه.


مرحله پنجم

روند پخت کوکو به این صورته که بعد از پختن اسفناج ها قابلمه از روی حرارت بردارید و اسفناج ها رو داخل آبکش بریزید که هم آبشون گرفته بشه و هم خنک بشن.


مرحله ششم

اسفناج های خنک شده رو روی تخته آشپزی بزارید و به صورت ساطوری و ریز خورد کنید و در ادامه داخل کاسه حاوی سیب زمینی بریزید و به خوبی مخلوط کنید.


مرحله هفتم

پیاز رو پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید و سپس با دست به خوبی آب پیاز رو بگیرید و داخل کاسه حاوی مخلوط پوره سیب زمینی و اسفناج بریزید و شروع کنید به ورز دادن مواد.


مرحله هشتم

نحوه درست کردن کوکو اسفناج رو با رنده کردن سیر ادامه داده و به همراه تخم مرغ، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و ادویه کاری به مخلوط سیب زمینی و اسفناج اضافه کنید و به خوبی مواد رو با قاشق مخلوط کنید.


مرحله نهم

حالا وقتشه که برای وا نرفتن کوکو روی کاسه سلفون بکشید و به مدت ۲۰ دقیقه توی یخچال بزارید که استراحت کنه. در صورتی که حس کردید مواد کوکو خیلی شله، یا یک قاشق آرد سوخاری یا یه سیب زمینی پخته‌ی دیگه به مواد اضافه کنید.


مرحله دهم

مدت زمان استراحت مواد اولیه کوکو اسفناج که تموم شد، از یخچال بیرون بیاد. حالا یه تابه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و به مقدار کافی داخل تابه روغن بریزید تا داغ بشه.


مرحله یازدهم

در این مرحله باید به اندازه مناسب از مواد کوکو بردارید و شبیه به کتلت کف دست بزارید و پهنش کنید و سپس داخل روغن گذاشته و به همین ترتیب همه‌ی مواد کوکو اسفناج رو داخل تابه بزارید تا سرخ بشن.


مرحله دوازدهم

نحوه سرخ کردن کوکو اسفناج به این صورته که هروقت اطرافش طلایی شد، کوکو ها رو برعکس کنید تا طرف دیگه‌شون هم سرخ بشه و در ادامه از تابه خارج کنید و روی ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.


سخن آخر اینه که کوکو اسفناج یه غذای بسیار سالمه که با ترکیب خیارشور و گوجه به یه ساندویچ عالی و متفاوت با خواص زیاد تبدیل میشه که میتونید واسه سر کار و مدرسه بچه‌ها ازش استفاده کنید. همونطور که در این مقاله مشاهده کردید ما براتون نحوه پخت کوکو با اسفناج رو توضیح دادیم که با سیب زمینی و تخم مرغ و پیاز و ادویه مخلوط شده و در اخر توی روغن سرخش می‌کنید. امیدوارم که از این غذا خوشتون اومده باشه و در صورتی که پیشنهادی برای بهتر درست کردن این وعده غذایی متفاوت دارید با ما در میون بزارید.

آخرین بروز رسانی در: 31 دسامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه