آموزش درست کردن شربت خاکشیر مجلسی رژیمی برای پاکسازی کبد

طرز تهیه شربت خاکشیر

نحوه درست کردن شربت خاکشیر برای گرما زدگی و کبد چرب

شربت خاکشیر واسه وقتایی که حس میکنی درونت داره از شدت گرما آتیش میگیره و گرمای محیط هم حسابی کلافت کرده به کمکت میاد تا مثل سپاهی از نیروهایی خنک کننده این گرما رو بیرون کنه.

طرز تهیه خاکشیر به شدت ساده‌اس و فقط نیاز به این داره که قصد درست کردنش رو داشته باشید و برای بهره بردن از خواص بیشمار این گیاه خودرو کوهستانی نیاز به مواد اولیه خاص ندارید.

خاصیت های بی شمار این دانه های محبوب تابستانی واسه هر سنی لازمه و از کوچیک تا بزرگ به خوردن یه لیوان سرد از این شربت ترکیبی خوشمزه نه نمیگن.

برای درست کردن خاکشیر راه‌های زیادی وجود داره که فقط طعم‌شون با هم متفاوته و اگه میخواید با نحوه درست کردن خاکشیر با طعم‌های خاص آشنا بشید، ما براتون ۲ نوع طرز تهیه این شربت محبوب رو آماده کردیم.

طرز تهیه شربت خاکشیر ساده

مواد اولیه لازم برای ۶ نفر
خاکشیرنصف لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب۲ قاشق غذا خوری
آب خنک۶ لیوان

مراحل تهیه شربت خاکشیر ساده در خانه

گام اول

طرز تهیه شربت خاکشیر ساده رو با ریختن خاکشیر در داخل یه کاسه شروع کنید، روی اون‌ها رو آب بریزید و بهتره بزارید که ۵ دقیقه خیس بخوره که به خوبی گرد غبار و سنگ ریزه‌ها از هم جدا بشن.

گام دوم

خاکشیر رو بعد از خیس خوردن از صافی عبور بدید بعد به خوبی با آب بشووید و چند بار آبش رو عوض کنید در ادامه یه پارچ یا ظرف مناسب رو، انتخاب کرده و خاکشیر و ۶ لیوان آب خنک رو داخلش بریزید.

گام سوم

برای حل کردن شکر بهتره که در داخل یه ظرف مناسب مقدار خیلی کمی آب گرم بریزد و شکر رو کم کم بهش اضافه کرده و هم بزنید و بعد به ظرف حاوی خاکشیر اضافه کنید که نیاز به هم زدن خسته کننده نداشته باشه.

گام چهارم

درست کردن خاکشیر ساده رو با اضافه کردن گلاب به شربت خاکشیر ادامه داده و به خوبی با مواد مخلوط کنید و حالا میتونید چند تیکه یخ رو داخل لیوان ریخته و شربت خاکشیر ساده رو نوش جان کنید.

طرز تهیه شربت خاکشیر مجلسی

مواد لازم برای تهیه خاکشیر مجلسی برای ۲ نفر
خاکشیر شسته شدهدو قاشق غذا خوری
پودر زعفراننوک قاشق چای خوری
گلابیک چهارم پیمانه
آبنصف پیمانه
شکرنصف پیمانه
تخم شربتی۲ قاشق غذا خوری

آماده سازی شربت خاکشیر مجلسی

  1. خاکشیر مجلسی رو به این صورت درست کنید که در ابتدا خاکشیر رو داخل یه ظرف مناسب بریزید و بزارید که حدود ۲ ساعت خیس بخوره. شتخم شربتی رو داخل نصف لیوان آب ریخته و بزارید که ژله ای بشه.
  2. طرز تهیه شربت خاکشیر مجلسی رو با گذاشتن یه قابلمه کوچیک روی حرارت ملایم ادامه بدید و یک پیمانه آب رو داخلش بریزید و اجازه بدید که با حرارت ملایم به جوش بیاد و بعد شکر رو بهش اضافه کنید.
  3. حالا یک بار هم بزنید و اجازه بدید که با حرارت کم شکر حل بشه و بعد یه بار دیگه هم بزنید و گلاب رو اضافه کرده و به خوبی با شربت مخلوط کنید و در ادامه پودر زعفران رو هم بریزید و به خوبی هم بزنید که به قوام برسه.
  4. شربت که به قوام رسید، قابلمه رو از روی حرارت بردارید و اجازه بدید که خنک بشه. حالا ۲ لیوان رو اماده کرده و شربت رو داخل لیوان ها بریزید و در آخر تخم شربتی و خاکشیر و آب یخ بهش اظافه کرده و به خوبی هم بزنید.

اینم از طرز تهیه شربت خاکشیر مجلسی.


خواص شربت خاکشیر

  • رفع عطش و تشنگی
  • بهبود گرفتگی صدا
  • تاثیر گذار در درمان نقرس
  • رفع بوی بد دهان
  • دارای ویتامین c زیاد
  • موثر در دفع انگل
  • کمک به دفع سنگ کلیه
  • خاصیت تب بری فراوان
  • رفع جوش صورت
  • درمان کبد چرب
  • رفع شوره سر
  • رفع یبوست

سخن آخر هم این که برای خنک کردن بدن در فصل گرما چرا از نوشیدنی های طبیعی و شربت های ایرانی استفاده نکنیم؟ چون هم از مواد تشکیل دهنده‌شون خبر داریم و هم اینکه خواص بیشماری دارن و نتیجه‌ فوق‌العاده‌ای به ما میدن، نوشیدنی هایی مثل شربت خاکشیر، شربت سکنجبین و شربت آلبالو به شدت برای فصل تابستان توصیه میشن و خواص زیادی دارن، از خمله مهمترین این خواص؛ زده گرما بودن و تب بر بودن این نوشابه های اصیل و طبیعیه. امیدوارم که از این طرز تهیه خوشتون اومده باشه و ممنون که ما رو همراهی میکنید.

آخرین بروز رسانی در: 5 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه