جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۵ آبان ۱۳۹۷
  • ۱۲:۲۷
  • 1,009
غذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

۵ خوراکی پاییزی که برای سلامت روان و جسم شما مناسب هستند

خوراکیهای پاییزی بسیار متنوع و رنگارنگ بوده و یادآور خاطرات خوب هستند اما علاوه بر حس نوستالژی و خاطرات خوب سلامت روان شما نیز از خوراکیهای مخصوص پاییز بهره خواهد گرفت. مواد مغذی موجود در این ۵ خوراکی پاییزی می‌تواند حال خوب را در شما تقویت کند و بر سلامت روان شما در پاییز اثر گذار باشد.

کدو بلوطیغذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

جن فایلنورت متخصص تغذیه می‌گوید: من عاشق پاییزم چون به معنای کدوی بلوطی است. کدوی بلوطی نوع کوچکی از کدوی زمستانی است با طعم شیرینی کمتر نسبت به سایرین. چندین خاصیت مهم در کدوی گردویی و در کل برای کدوها برای سلامتی وجود دارد از جمله سلامت روان. کدوی گردویی یکی از مهترین انواع کدوی زمستانی است که حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدانهاست. کدوی گردویی حاوی منیزیم است که مهمترین ماده مغذی برای سلامت روان و کمک به مقابله با افسردگی و اضطراب است.

فایلن ورت می‌افزاید: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افزایش منیزیم در رژیم غذایی ممکن است منجر به کاهش چشمگیر در علائم  افسردگی و اضطراب می‌شود صرفنظر از سن یا شدت افسردگی.

با کدو بلوطی چه کار باید کرد

از کدوی بلوطی می‌توان به شکلهای مختلف استفاده کرد. می‌توانید آنها را در فر برشته کنید و انواع مخلوطها مثل مخلوط کینوا و یا انواع مخلوط سبزیجات برشته را در کدوی بلوطی بریزید و سر سفره بگذارید. بسیاری از افراد آنها را برش زده و برای درست کردن نیمرو استفاده می‌کنند. شما می‌توانید آنها را با انواع غذاهایتان از جمله مرغ و سایر غذاهای روزانه به عنوان بغل بشقابی مصرف کنید.

سیبها غذای سلامت روان و تنغذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

قطعا سیبها در تمام طول سال در فروشگاه‌ها موجود هستند. اما آنها بخصوص در فصل برداشت یعنی اوایل پاییز مزه دیگری دارند. فایلنورت می‌گوید که طی چند سال گذشته، تحقیقات تغذیه بر روی اثرات مصرف سیب و رابطه آن با تامین فواید حفاظت از اعصاب و سلامت روان متمرکز شده است.

از آنجایی که سیبها از نظر ترکیبات شیمایی گیاهی در رده بالایی هستند، در پیشگیری از صدمه به DNA، تنظیم هورمونها و کاهش صدمه اکسیداتیو عالی هستند. وی تشریح می‌کند: همه این چیزها مستقیما با تامین سلامت روان ارتباط دارند.

سلامت روان خود را با دستورالعملهای زیر حفظ کنید

شما می‌توانید با یک نوشیدنی پاییزی سیب داغ و دارچین به استقبال پاییز بروید و هر زمان که دلتان یک شیرینی خوشمزه خواست پای سیب رولی را امتحان کنید. اگر هم دلتان هوس دونات کرد اما از آن دوناتهای سرخ کرده دوری می‌کنید می‌توانید دونات پای سیب را که در فر پخته می‌شود، درست کنید.

کدو تنبلغذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

کدو تنبل احتمالا محبوبترین طعم پاییزی است و البته متشخص‌ترین آنها. و باید هم اینطور باشد چون به گفته فایلنورت بخصوص بخاطر مواد معدنی که دارند عملکرد مغز را تقویت می‌کنند. کدو تنبل حاوی لوتئین و زئاکسانتین است که هر دوی این مواد مغذی در تقویت مغز هم در افراد جوان و هم افراد بزرگسال، عالی هستند. علاوه بر این تخم کدو مشهور است به اینکه به تقویت حال خوب به شما کمک می‌کند، چیزی که ما می‌توانیم همیشه این موقع سال از آن استفاده کنیم. آنها حاوی اسید آمینه تریپتوفان هستند که برای خواب خوب و آرامش شما بسیار خوب است. چون افزودن تریپتوفان به رژیم غذایی به مغز شما کمک می‌کند تا سروتونین تولید کند همان ماده شیمیایی که به تقویت حال خوب کمک می‌کند و موجب می‌شود در کل احساس خوبی داشته باشید.

کدو تنبل چگونه در آشپزی به ما کمک می‌کند؟

کدو تنبل جزو آن دسته از غذاها و مواد تشکیل دهنده‌ای ست که همه جا می‌رود و در همه غذاها خودش را جا می‌کند. شما می‌توانید ابتدا با یک سوپ کدو تنبل ساده شروع کنید سپس اگر دلتان یک دسر خواست موس کدو تنبل را امتحان کنید. خب با یک نان کدوی زرد رنگ و زیبا چطور هستید؟ کاپ کیک کدو هم یک شیرینی پاییزی عصرانه است که همیشه دلتان می‌خواهد آن را درست کنید اما چه کنیم که کدوها فقط به هنگام سرما در کنار ما هستند. اگر هم به دنبال یک صبحانه جدید هستید بهتر است نگاهی هم به کره کدو بیندازید شاید بخواهید آن را جایگزین کره صبجانه کنید. در انتها شاد بخواهید بیشتر در مورد خواص کدو و فواید آن برای سلامتی بدانید.

زردچوبه آرمبخش عضلات و دوست سلامت روانغذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

زردچوبه از لحاظ طبی موضوع جدیدی نیست و همیشه و همه جا در مورد خواص زردچوبه به شما بارها و بارها گفته‌ایم. ما از زردچوبه در انواع غذاها و خورشها سالهای سال است که استفاده می‌کنیم. به دلیل خواص تسکین دهنده زردچوبه یک ادویه شگفت انگیز برای بسیاری از مشکلات سلامتی ذکر شده است از جمله کاهش علائم افسردگی. این ادویه زرد رنگ خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد.

کاهش افسردگی با دستورالعمهای زردچوبه‌ای!

ما علاوه بر استفاده مرتب از زردچوبه در انواع خورشها می‌توانیم یک دمنوش آرامبخش یا همان تونیک روزانه را با استفاده از زردچوبه درست کنیم تا از فواید بهداشتی آن برای سلامت روان و مقابله با افسردگی بهره بگیریم.

دارچینغذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

هیچ چیزی به اندازه بوی دارچین برای ما یادآور پاییز نیست. افزودن این ادویه تقویت کننده حال خوب به هر غذا یا نوشیدنی ممکن است به تحریک مغز شما کمک کند. همچنین از آنجایی که جزو غذاهای کاهنده قند خون است به تنظیم قند خون کمک می‌کند که این امر هم به نوبه به تقویت سلامت روان و سلامت کلی شخص کمک می‌کند. دارچین طعم گرمی را به چای‌ها، انواع نوشیدنیهای داغ، اوتمیل، نان، غذاهای گیاهی و انواع نان می‌دهد.

دستورالعملهایی که دارچین در آنها می‌درخشد

خب شما اگر به بخش شیرینیها و کیکها مراجعه کنید انواع نان و کیکی را می‌بینید که دارچین یک پای طعم دهنده آنهاست. نوشیدنی سیب داغ و دارچین هم به واسطه دارچین گرمای بیشتری دارد. بادام بوداده دارچینی یکی از آن تنقلاتی است که می‌توانید فصول سرد را با آن سر کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: healthline

۵ ۱ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

بهترین تونر آبرسان پوست
بررسی یک تونر آبرسان ژاپنی حاوی سه نوع مولکول هیالورونیک اسید
25
آبرسان هیالورونیک اسید
 هیالورونیک اسید ؛ راهنمای علمی درباره مهم ترین ماده در بهترین آبرسان ها
47
رنگ مو
رنگ کردن مو را با شامپو رنگ به سادگی انجام دهید
97
لاک ناخن و لاک مات
لاک مات، یکی از انواع لاک ناخن
69
مدل موی اشتباه
۱۲ اشتباه آرایشی و مدل موی اشتباه که چهره را پیرتر نشان می‌دهد
515
خرید لاک
ترفندهایی برای داشتن ناخن‌های زیبا و دست‌های جوان
267

مقالات سلامت

معرفی داروی نسینا
داروی نسینا (آلوگلپتین) و نگاهی به ویژگی های این داروی ضد دیابت
66
گلوکوزامین
گلوکزامین چه فوایدی دارد و آیا مصرف آن ضرورت دارد؟
87
آنژیوسارکوم
آنژیوسارکوم چیست و بهترین روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
76
لرزش لب
لرزش لب چه عللی دارد و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟
108
روغن املا (آمله) چه فوایدی برای پوست، مو و زیبایی دارد؟
77
دیورتیکولیت
دیورتیکولیت و دیورتیکولوز؛ علل، علائم، تشخیص و درمان
46

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
80
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
895
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
301
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
301
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
559
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
453

مقالات تغذیه

غذای تاریخ گذشته
۱۲ غذای تاریخ گذشته که هرگز نباید پس از تاریخ انقضا مصرف شوند
57
معرفی خواص میخک
خواص میخک و معرفی چند مورد از ویژگی های چشمگیر این گیاه دارویی
348
بهترین زمان مصرف ویتامین
بهترین زمان مصرف ویتامین ها، مواد معدنی و انواع مکمل چیست؟
165
شیوه نگهداری غذای تازه
۱۲ غذای تازه که هرگز نباید با هم نگهداری شوند
151
سلامت ریه
سلامت ریه را با این ۲۰ خوراکی تضمین کنید
113
کلسیم پیروات
کلسیم پیروات چه فوایدی دارد و چگونه مصرف می‌شود؟
102