جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
معرفی لوبیا چیتی

لوبیا چیتی و معرفی ارزش تغذیه ای، خواص و نحوه مصرف این ماده غذایی

لوبیا چیتی یک ماده غذایی است که در سراسر جهان محبوب است و سرشار از مواد مغذی بوده که می‌تواند منجر به حصول تعدادی از مزایای برای سلامتی فر مصرف کننده آن شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد که علاوه بر معرفی این ماده غذایی به بررسی ارزش تغذیه‌ای، فواید آن در سلامتی انسان و روش‌های مصرف آن بپردازیم.

 

لوبیا چیتی چیست؟

لوبیا چیتی یک گونه از لوبیا معمولی هستند و در بعضی از نقاط جهان برای بیش از ۵۰۰۰ سال است که کشت می‌شوند. این مواد غذایی به طور معمول در غذاهای مکزیکی در باریوتوس و Chili con carne یافت می‌شوند، این نوع از لوبیا به طور گسترده‌ای در آمریکای شمالی مصرف می‌شود. این لوبیا نسبت به سایر گونه‌های لوبیا چند منظوره تر است، زیرا می‌توان آن‌ها را به طور کامل یا پخته شده، له شده و دوباره سرخ شده مصرف کرد. در حالی که آن‌ها در پنج نوع مختلف وجود دارند ولی از لحاظ چگالی و ظاهر مواد مغذی دارای تشابه بسیاری هستند.

لوبیا چیتی

ارزش تغذیه‌ای لوبیا چیتی

در مورد ارزش تغذیه‌ای، لوبیا چیتی حاوی حدود ۱۴۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم و همچنین ۹ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر رژیمی است. مقدار بسیار کمی چربی در این لوبیا وجود دارد، اما مقدار بسیار بالای از ویتامین‌های گروه B و مقادیر متوسطی از ریز مغذی منیزیم (۱۴٪ از DV)، سدیم (۱۶٪)، فسفر (۲۱٪)، ویتامین A، ویتامین C، روی (۱۰٪)، آهن (۱۶٪)، پتاسیم (۹٪) و کلسیم (۵٪). این مشخصات مواد مغذی ممکن است تغییر کند، اگر لوبیا جوان یا بالغ، پخته شده، جوش داده شده، نمکی یا بدون نمک باشد، اما این مواد مغذی اساسی موجود در این نوع لوبیا هستند.

خواص لوبیا چیتی

مزایای زیادی برای استفاده از لوبیا چیتی، از جمله توانایی آن‌ها در کاهش خطر ابتلا به دیابت و سرطان سینه و همچنین سم زدایی بدن و دیگر موارد که در ادامه می آید، وجود دارد.

  •      کاهش اندازه تومور
  •      پایین آمدن خطر ابتلای به سرطان سینه
  •      بهبود فرآیند هضم
  •      محافظت در مقابل ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی
  •      تقویت انرژی
  •      بهبود سلامت عصبی
  •      پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های مزمن از طریق فعالیت آنتی اکسیدانی
  •      پایین بودن سطوح کلسترول در بدن
  •      بهبود حافظه و توانایی شناختی
  •      کنترل فشار خون
  •      سم زدایی از  بدن
  •      آهسته‌تر کردن روند ریزش مو
  •      کم کردن خشکی پوست
  •      کمک به اجتناب از ابتلای به بیماری کم‌خونی (آنمی)
  •      کمک در فرایند کاهش وزن

 

جایگزین‌های لوبیا چیتی

اگر یک لوبیا برای استفاده در یک دستور غذا یا یک میان وعده در دسترس شما وجود ندارد، جایگزین‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند این کار را انجام دهند. لوبیا به‌ندرت طعم قوی و قابل تشخیصی دارند، بنابراین این گزینه‌ها در اکثر دستورالعمل‌های آشپزی به خوبی عمل خواهند کرد:

  • لوبیا Anasazi
  • لوبیا قرمز
  • لوبیا Borlotti
  • نخود
  • لوبیا سفید
  •  لوبیا سیاه

چگونه لوبیا چیتی را نگهداری کنیم؟

هنگامی که لوبیای خشک شده را به صورت فله خریداری می‌کنید، ممکن است بخواهید آن‌ها را برای ماه‌ها ذخیره کنید و به تدریج آن‌ها را در وعده‌های غذایی خود مورد مصرف قرار دهید. پس از این دستورالعمل ساده اطمینان حاصل می‌شود که شما تا یک سال لوبیا تازه و خوشمزه‌ای را برای استفاده در انواع غذاها دارید.

  • مرحله ۱: لوبیای خشک شده را از کیسه خریداری کنید. آن‌ها را به یک مخزن ذخیره‌سازی محکم انتقال دهید.
  • مرحله ۲: تمام لوبیای شکسته را از مخلوط جدا کنید.
  • مرحله ۳: ظرف را در جای خشک و خنک قرار دهید تا از نور مستقیم خورشید دور شود.
    روش نگهداری لوبیا چیتی

عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف لوبیا چیتی

برخی از عوارض جانبی خوردن این نوع لوبیا، به ویژه هنگامی که شما این ماده غذایی را بیش از حد مصرف می‌کنیم، از جمله ناراحتی روده و نفخ شکمی وجود دارد. با افزایش سطح فیبر رژیمی و بعضی از عناصر ایجادکننده گاز، لوبیا در نهایت به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، اما در ابتدا می‌تواند نشانه‌هایی از علائم را در شما بدتر کند. علاوه بر این، اگر شما مشکلات خاصی در حوزه سلامتی دارید مانند سرطان تیروئید یا اختلال تیروئید، لوبیا چیتی می‌تواند سطوح ید را در بدن شما تحت تأثیر قرار دهد که ممکن است در درمان دخالت داشته یا علائم این بیماری‌ها را در فرد مبتلای به آن تشدید کند.

منبع مقاله :organic facts
این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه شده است.

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
94
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
82
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
108
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
259
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
113
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
195

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
24
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
42
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
63
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
133
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
117
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
172

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
302
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,847
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
553
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
640
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,125
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
767

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
46
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
177
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
113
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
94
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
133