جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
معرفی لوبیا چیتی

لوبیا چیتی و معرفی ارزش تغذیه ای، خواص و نحوه مصرف این ماده غذایی

لوبیا چیتی یک ماده غذایی است که در سراسر جهان محبوب است و سرشار از مواد مغذی بوده که می‌تواند منجر به حصول تعدادی از مزایای برای سلامتی فر مصرف کننده آن شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد که علاوه بر معرفی این ماده غذایی به بررسی ارزش تغذیه‌ای، فواید آن در سلامتی انسان و روش‌های مصرف آن بپردازیم.

 

لوبیا چیتی چیست؟

لوبیا چیتی یک گونه از لوبیا معمولی هستند و در بعضی از نقاط جهان برای بیش از ۵۰۰۰ سال است که کشت می‌شوند. این مواد غذایی به طور معمول در غذاهای مکزیکی در باریوتوس و Chili con carne یافت می‌شوند، این نوع از لوبیا به طور گسترده‌ای در آمریکای شمالی مصرف می‌شود. این لوبیا نسبت به سایر گونه‌های لوبیا چند منظوره تر است، زیرا می‌توان آن‌ها را به طور کامل یا پخته شده، له شده و دوباره سرخ شده مصرف کرد. در حالی که آن‌ها در پنج نوع مختلف وجود دارند ولی از لحاظ چگالی و ظاهر مواد مغذی دارای تشابه بسیاری هستند.

لوبیا چیتی

ارزش تغذیه‌ای لوبیا چیتی

در مورد ارزش تغذیه‌ای، لوبیا چیتی حاوی حدود ۱۴۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم و همچنین ۹ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر رژیمی است. مقدار بسیار کمی چربی در این لوبیا وجود دارد، اما مقدار بسیار بالای از ویتامین‌های گروه B و مقادیر متوسطی از ریز مغذی منیزیم (۱۴٪ از DV)، سدیم (۱۶٪)، فسفر (۲۱٪)، ویتامین A، ویتامین C، روی (۱۰٪)، آهن (۱۶٪)، پتاسیم (۹٪) و کلسیم (۵٪). این مشخصات مواد مغذی ممکن است تغییر کند، اگر لوبیا جوان یا بالغ، پخته شده، جوش داده شده، نمکی یا بدون نمک باشد، اما این مواد مغذی اساسی موجود در این نوع لوبیا هستند.

خواص لوبیا چیتی

مزایای زیادی برای استفاده از لوبیا چیتی، از جمله توانایی آن‌ها در کاهش خطر ابتلا به دیابت و سرطان سینه و همچنین سم زدایی بدن و دیگر موارد که در ادامه می آید، وجود دارد.

  •      کاهش اندازه تومور
  •      پایین آمدن خطر ابتلای به سرطان سینه
  •      بهبود فرآیند هضم
  •      محافظت در مقابل ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی
  •      تقویت انرژی
  •      بهبود سلامت عصبی
  •      پیشگیری از ابتلای به بیماری‌های مزمن از طریق فعالیت آنتی اکسیدانی
  •      پایین بودن سطوح کلسترول در بدن
  •      بهبود حافظه و توانایی شناختی
  •      کنترل فشار خون
  •      سم زدایی از  بدن
  •      آهسته‌تر کردن روند ریزش مو
  •      کم کردن خشکی پوست
  •      کمک به اجتناب از ابتلای به بیماری کم‌خونی (آنمی)
  •      کمک در فرایند کاهش وزن

 

جایگزین‌های لوبیا چیتی

اگر یک لوبیا برای استفاده در یک دستور غذا یا یک میان وعده در دسترس شما وجود ندارد، جایگزین‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند این کار را انجام دهند. لوبیا به‌ندرت طعم قوی و قابل تشخیصی دارند، بنابراین این گزینه‌ها در اکثر دستورالعمل‌های آشپزی به خوبی عمل خواهند کرد:

  • لوبیا Anasazi
  • لوبیا قرمز
  • لوبیا Borlotti
  • نخود
  • لوبیا سفید
  •  لوبیا سیاه

چگونه لوبیا چیتی را نگهداری کنیم؟

هنگامی که لوبیای خشک شده را به صورت فله خریداری می‌کنید، ممکن است بخواهید آن‌ها را برای ماه‌ها ذخیره کنید و به تدریج آن‌ها را در وعده‌های غذایی خود مورد مصرف قرار دهید. پس از این دستورالعمل ساده اطمینان حاصل می‌شود که شما تا یک سال لوبیا تازه و خوشمزه‌ای را برای استفاده در انواع غذاها دارید.

  • مرحله ۱: لوبیای خشک شده را از کیسه خریداری کنید. آن‌ها را به یک مخزن ذخیره‌سازی محکم انتقال دهید.
  • مرحله ۲: تمام لوبیای شکسته را از مخلوط جدا کنید.
  • مرحله ۳: ظرف را در جای خشک و خنک قرار دهید تا از نور مستقیم خورشید دور شود.
    روش نگهداری لوبیا چیتی

عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف لوبیا چیتی

برخی از عوارض جانبی خوردن این نوع لوبیا، به ویژه هنگامی که شما این ماده غذایی را بیش از حد مصرف می‌کنیم، از جمله ناراحتی روده و نفخ شکمی وجود دارد. با افزایش سطح فیبر رژیمی و بعضی از عناصر ایجادکننده گاز، لوبیا در نهایت به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، اما در ابتدا می‌تواند نشانه‌هایی از علائم را در شما بدتر کند. علاوه بر این، اگر شما مشکلات خاصی در حوزه سلامتی دارید مانند سرطان تیروئید یا اختلال تیروئید، لوبیا چیتی می‌تواند سطوح ید را در بدن شما تحت تأثیر قرار دهد که ممکن است در درمان دخالت داشته یا علائم این بیماری‌ها را در فرد مبتلای به آن تشدید کند.

منبع مقاله :organic facts
این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه شده است.

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
148
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
164
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
190
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
362
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
242
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
380

مقالات سلامت

واكسن سينوفارم
واکسن سینوفارم ؛ میزان اثربخشی طبق داده‌های علمی و پاسخ به پرسش‌ها در مورد آن
20
لیکن پلان
لیکن پلان از انواع و علائم تا علتها و درمانهای مختلف
121
سوختگی درجه سه
سوختگی درجه سه و آنچه باید راجع به آن بدانید
172
میگرن کودکان
میگرن کودکان چه علائمی دارد و روشهای درمان آن چیست؟
112
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
113
درمان قطعی تنبلی تخمدان
آیا قرص ضد بارداری درمان قطعی تنبلی تخمدان و اختلالات هورمونی زنان است؟
83

مقالات آشپزی

نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
125
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
57
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
97
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
296
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
388
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
768

مقالات تغذیه

چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
113
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
76
مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
85
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
75
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
212
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
119