جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۷
  • ۱۱:۳۴
  • 550
توقف پیشرفت سرطان

توقف پیشرفت سرطان و پیشگیری از آن با این رژیم غذایی امکان پذیر است

اگر دچار سرطان هستید حتما نگران پخش شدن آن هستید اما آیا راهی وجود دارد که پیشرفت سرطان را متوقف کند؟ خب در این مورد متخصصان تغذیه ایده‌هایی دارند که لازم است به آنها توجه کنید. اینها شامل معرفی غذاهای مناسب و توجه به نوع خوردن شماست.

امید به زندگی پس از سرطانتوقف پیشرفت سرطان

هر ساله زنان بسیاری در سراسر جهان مبتلا به سرطان سینه می‌شوند بعضی از آنها شخصیتهای مشهور و حتی سلبریتیهای دنیای هنر هستند و هر سال هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود. عدد مبتلایان به سرطان سینه بالاست اما خوشبختانه امیدواریهایی هم وجود دارد: تحقیقات نشان میی‌دهد که رژیم غذایی مناسب نه تنها می‌تواند از بیماری جلوگیری کند بلکه شواهدی نیز وجود دارد که آن چه می خورید هم می‌تواند از پیشرفت سرطان و عود آن پیشگیری کند. در اینجا از زبان کارشناسان سرطان درباره بهترین روش تغذیه‌ای برای بازماندگان سرطان گفته شده چیزهای را یاد بگیرید.

اهمیت رژیم غذایی در پیشگیری از پیشرفت سرطانتوقف پیشرفت سرطان

در یک تحقیق سال ۲۰۰۲، پژوهشگران پی بردند که یک سوم کل مرگهای ناشی از سرطان در آمریکا را می‌توان به رژیم غذایی نسبت داد. به گفته ناتالی لادسما متخصص تغذیه در نشریه بهداشت زنان؛ بر خلاف آن تغذیه خوب ممکن است بروز سرطان سینه و خطر پیشرفت سرطان سینه یا عود آن را کاهش دهد. تحقیقات منتشر شده در بررسی تغذیه نشان داد که غذاهایی که می‌خورید و مهمتر از همه چیزهایی که باید پرهیز کنید می‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. پژوهشگران پی بردند که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در حدود ۲۵ درصد کاهش دهد. پس از رژیم غذایی با قند بالا یعنی رژیم غذایی غربی خطر آن نزدیک به ۲ برابر بازگشت. الکل هم به درمان کمکی نمی‌کند: هر چه بیشتر نوشیده شود خطر ابتلا به سرطان بیشتر است.

لادسما متخصص تغذیه انکولوژی دو نوع از رژیمهای غذایی را به عنوان رژیم مناسب انتخاب می‌کند: رژیم غذایی گیاهی و رژیم غذایی مدیترانه‌ای. بسیاری از متخصصان بر این باورند که برخی از عادتهای غذایی که باعث جلوگیری از سرطان می‌شوند می‌توانند مانع از پیشرفت آن شده و مانع از تکرار آن در بیماران شوند.

روی مواد مغذی  تمرکز نکنیدتوقف پیشرفت سرطان

فقط به یاد داشته باشید که مطالعه تغذیه انسانی بیشتر بر پایه ادعا است و کارشناسان هشدار می‌دهند که علم هنوز در مورد مواد مغذی یا غذاهایی که در مبارزه با سرطان دخالت دارند، به جمع بندی نرسیده است. میا گودت دبیر علمی پژوهشی اپیدمیولوژی انجمن سرطان آمریکا می‌گوید: این کار در واقع توجه به کل رژیم غذایی است نه رژیم غذایی خاص. اکثر مواد مغذی در حالت طبیعی بطور جداگانه در دسترس نیستند. خوردن انواع غذاها به شما طیف وسیعی از مواد مغذی را امکان پذیر می‌کند.

میوه‌ها و سبزیجات برای جلوگیری از پیشرفت سرطان از همه مهمتر هستندتوقف پیشرفت سرطان

شما ممکن است بدانید کاروتنوئیدها ترکیباتی هستند که از هویج و غذاهای نارنجی رنگ دیگر بدست می‌آیند. آنها نیز آنتی اکسیدانهایی فوق العاده‌ای هستند که خواص ضد سرطانی قوی دارند. این مواد در بسیاری از میو‌ه‌ها و سبزیجات موجود هستند (سیب زمینی شیرین، طالبی، زردآلو، کدو) که می‌توانند توضیحی برای ارتباط رژیم غذایی گیاهی با کاهش خطر سرطان باشند. سوزان براون متخصص تغذیه می‌گوید: در پژوهشها، افرادی که بیشتر غذاهای گیاهی خوردند پایینترین خطر سرطان سینه گیرنده استروژن منفی داشتند. فقط توجه داشته باشید که پژوهشها نشان می‌دهد که این گیاهان اثر قویتری نسبت به سایر میوه‌ها دارند، بنابراین بر پرتقال و سبزیجات زرد رنگ برای کسب نتایج خوب، تمرکز کنید.

غلات کامل می‌توانند کمک کنندتوقف پیشرفت سرطان

محبوبیت رژیم غذایی کم کربوهیدرات با پروتئین بالا، غلات را در رژیمهایی غذایی مورد بی توجهی قرار داده است. ترس از گلوتن هم به آن افزوده است. غلات کامل یک منبع مهم مواد مغذی برای مبارزه با سرطان از جمله فیبر هستند. شواهدی وجود دارد که فیبر با سرطان مبارزه می‌کند. رابرت سگال پزشک عمومی می‌گوید: در جوامعی که رژیمهای غذایی با فیبر بالا موجود است، سرطان روده بزرگ، معده و سرطان سینه کمتر شایع هستند. و به هنگامی که مقدار کافی از این رژیمها استفاده می‌کنند احتمال عود سرطان بسیار کمتر می‌شود. ممکن است این رژیمها چیزی داشته باشند که با این فیبرها اثرات هورمونهایی همانند استروژن را که با بعضی از انواع سرطان ارتباط دارند، تغییر می‌دهند. فیبر همچنین می‌تواند با ترکیبات کارسینوژنی خاصی ارتباط داشته باشند و به بیرون کردن آنها از بدن کمک کند. اکثر مردم آمریکا فقط جز کوچکی از مقدار ۴۰ گرم فیبر مورد نیاز روزانه را مصرف می‌کنند، یعنی به طور میانگین بین ۱۰ و ۲۰ گرم در روز. غلات کامل مانند جو دوسر، برنج قهوه‌ای و کینوا روشی عال برای رسیدن به این سهم از فیبر است.

لوبیاها برای بدن خوب هستندتوقف پیشرفت سرطان

لوبیاها منبع عالی فیبر غذایی هستند به اضافه اینکه سرشار از آنتی اکسیدان و پروتئین هستند که آنها را که آنها را یک جایگزین سالم کم چرب گوشت می‌سازد. پژوهشها نشان داده‌اند افرادی که مقدار زیادی گوشت می‌خورند به احتمال بیشتری در معرض خطر سرطان هستند در عوض منابع پروتئین گیاهی همانند لوبیا به کاهش این خطر کمک می‌ند. یک تحقیق در سال ۲۰۰۵ نشان داد زنانی که رژیم غذایی دارند که حاوی لوبیا و عدس به صورت حداقل دو بار در هفته است خطر سرطان را تا ۲۴ درصد بیش از زنانی که کمتر از یکبار در ماه می‌خورند، کاهش می‌دهند.

روغن زیتون بهترین چربی سالم استتوقف پیشرفت سرطان

خوردن مقدار زیادی چربی حضور هورمونهایی که بعضی از سرطانها همانند سرطان سینه را تقویت می‌کند، افزایش می‌دهد. اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که انواع  چربی سالم بخصوص نوع اشباع نشده موجود درد روغن زیتون و سایر غذاها ممکن است اثر محافظت کننده در مقابل بعضی از سرطانها داشته باشد.عجیب نیست که روغن زیتون یکی از اجزای اصلی آشپزی مدیترانه‌ای است  و به همین دلیل نرخ ابتلا به سرطان در این کشورها نسبت به ایالات متحده پایینتر است.

سویا خطر پیشرفت سرطان را پایین می‌آوردتوقف پیشرفت سرطان

در مورد نقش سویا در پیشگیری از سرطان و عود مجدد آن مورد بحث است که عمدتا بخطر این است که حاوی ترکیباتی به نام فیتو استروژن است که شبیه به هورمونهای انسانی هستند که ظاهر خطر سرطان را بالا می‌برند. با توجه به نظر درمانگاه مایو اگر هر خطری وجود داشته باشد که بحث و جدل در این مورد زیاد است از پروتئینهای سویای غلیظ شده و یا مواد پر کننده فراوری شده که به مواد غذایی نخواسته تبدیل می‌شوند. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که رژیمهای غذایی غنی از سویای کامل ممکن است اثر محافظت کننده داشته باشند بخصوص در برابر سرطان سینه. به دنبال انواعی از سویا با حداقل پردازش باشید مثل ادامامه، تافو، شیر سویا، میسو.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز منبع: ریدرز دایجست

دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

ضرورت و اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده برای تمام انواع پوست
نقش کلیدی مرطوب کننده ها در روتین مراقبت پوستی
687
روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
976
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
2,799
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
2,859
ترفندهای آرایش چشم
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
3,837
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
1,427

مقالات سلامت

نگاهی به داروی پروپوفول
داروی پروپوفول و معرفی مکانیسم اثر و نکات طلایی در مصرف آن
146
سندرم شوگرن
سندرم شوگرن ؛ علتها، علائم، تشخیص، انواع روشهای درمان و تغذیه مخصوص
343
داروی سینمت و نگاهی جامع به اثرات و نحوه عملکرد این دارو
437
رالوکسیفن
داروی رالوکسیفن و نگاهی به ویژگی های اساسی این دارو
379
تست ALT
تست ALT یا SGPT آزمایش خون؛ مقدار نرمال و درمان وضعیت غیر نرمال
715
معرفی شربت روبی توسین
شربت روبی توسین و نگاهی به ویژگی های عملکردی این دارو
678

مقالات آشپزی

موس شکلات
بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف
75
رولت کدو حلوایی
رولت کدو حلوایی با طعم و رنگی عالی برای مهمانی‌های گرم زمستانه
243
کاری مرغ
طرز تهیه خورش کاری مرغ به دو روش و شرح کامل ادویه مخصوص
466
مافین کدو
مافین کدو حلوایی با رنگ زیبا برای صبح‌های سرد زمستان
529
مواد غذایی برای صبحانه
۴ دسته بندی ضروری از مواد غذایی برای داشتن صبحانه سالم
386
نان سیب زمینی
طرز تهیه نان سیب زمینی نرم و لطیف مرحله به مرحله
622

مقالات تغذیه

خرما
۵ خاصیت اثبات شده مصرف خرما که بدون شک باید با آن‌ها آشنا شد
79
بهترین و بدترین رژیم غذایی برای قلب
بهترین و بدترین رژیم غذایی برای قلب و عروق کدام هستند؟
197
خواص لبو
خواص لبو (ریشه چغندر) و عوارض آن بر پایه تحقیقات علمی و روشهای استفاده
205
معرفی خواص مولیبدنوم
خواص مولیبدنوم و معرفی چند مورد شگفت انگیز از این خواص
672
میوه پوملو
میوه پوملو (گریپ فروت چینی) و معرفی فواید شگفت انگیز مصرف آن
596
نگاهی به خواص باقلا
خواص باقلا و معرفی ۸ مورد از مهم ترین فواید مصرف این ماده غذایی
286