جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
سلامت تیروئید

تیروئید و بدترین مواد غذایی مصرفی برای سلامت تیروئید شما

تیروئید شما در  بیشتر زمان ها ساکت و پرکارترین عضو است ، و عملکرد آن چنان به نرمی است که گاهی  فراموش می کنیم این غده اصلا وجود دارد. اما این ، غده پروانه ای شکل که در پایه گلو قرار دارد کمک می کند تا  بدن شما متابولیسم ، درجه حرارت، ضربان قلب را تنظیم کند و علاوه بر این  اگر شروع به هم ریختن و بلااستفاده شدن کند، شما متوجه خواهید شد.  غیر فعال شدن و کم کاری تیروئید زمانی است که غده قادر به تولید هورمون تیروئید (TH) به اندازه کافی نباشد که باعث افزایش  وزن، کندی، افسردگی شده و  می تواند افزایش حساسیت به سرما  را برای شما به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر، زمانی که بدن شما تولید TH  را به مقدار بیش از حد دارد این امر می تواند باعث  از دست رفتن ناگهانی وزن، ضربان نامنظم قلب، عرق کردن، عصبی شدن و تحریک پذیری شود. ژنتیک، شرایط خود ایمنی، استرس، و سموم محیطی می توانید بر روی  تیروئید شما تاثیر بگذارد و بنابراین می توان رژیم غذایی ، یک عامل است که  شما می توانید آن را به طور کامل کنترل کنید. در اینجا مواد غذایی ای  که ممکن است برای  حفظ تیروئید شما مضر باشد را معرفی می کنیم.

گلوتن (اگر شما بیماری سلیاک دارید)

افراد مبتلا به بیماری سلیاک ( که یک بیماری خود ایمنی است که در نتیجه عدم تحمل به گلوتن در گندم، جو است) با توجه به گزارش سال ۲۰۰۷ توسط محققان در انگلستان به احتمال زیاد به میزان  بالاتری از مشکلات تیروئید، رنج می برند. ایلیک در این باره می گوید:  “خوردن یک رژیم غذایی فاقد گلوتن  باعث کنترل علائم شده و  همچنین ممکن است به محافظت از  غده تیروئید کمک کند”. اما اگر شما مبتلا به بیماری سلیاک هستید شما ممکن است بخواهید از  خوردن همه نان ها جلوگیری کنید. در واقع، به لطف برخی از فرآیندهای پخت، نان در واقع می تواند شامل مقداری ید باشد.

گلوتن تیروئید

غذاهای فراوری شده و تیروئید

اگر شما در حال فکر کردن در مورد مصرف غذاهای فرآوری شده  و شور برای دریافت  ید بیشتری از  رژیم غذایی خود هستید، دوباره فکر کنید. بیشتر از ۷۵ درصد از مصرف سدیم رژیم غذایی ما از  غذاهای رستوران،  غذاهای پیش بسته بندی  شده و پردازش شده   تامین می شود. (در واقع، شما احتمالا تعجب کنید  که چگونه بسیاری از غذاها در واقع فقط دامی برای نمک پنهان هستند)  ایلیک می گوید: اما “تولید کنندگان مجبور به استفاده از نمک یددار در محصولات خود هستند” و با توجه به گزارش  موسسه ملی بهداشت دفتر از مکمل های طبیعی، آنها “تقریبا هرگز این کار را انجام نمی دهند”. نتیجه اینکه : ممکن است که باعث شود که شما مقدار  زیادی سدیم را  (که می تواند باعث ابتلای  شما به  فشار خون بالا و  بیماری های قلبی شود)، منهای ید مصرف کنید .

فست فود

مشابه غذاهای فرآوری شده، زنجیره مواد غذایی سریع نیز نیاز به استفاده از نمک یددار در غذاهای خود دارد و حتی زمانی که آنها  این کار را انجام می دهند، با توجه به مقاله ای که در سال ۲۰۱۰ در مجله غدد درون ریز  منتشر شد ، که در آن  محصولات را از دو رستوران فست فود در منطقه بوستون آزمایش می کردند، ممکن است محتوای ید  را خیلی افزایش ندهد. نویسندگان این مطالعه نشان دادند که سد انتقال یافته از طریق این خوارک ها  ممکن است تا حدی پایین باشد.

 منبع: HEALTH
این مقاله توسط Maria Masters به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
96
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
83
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
108
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
263
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
113
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
195

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
30
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
44
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
66
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
135
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
118
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
174

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
304
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,853
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
554
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
640
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,126
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
770

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
47
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
177
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
113
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
95
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
133