تیروئید و بدترین مواد غذایی مصرفی برای سلامت تیروئید شما


غذاهای مضر برای تیروئید

تیروئید شما در  بیشتر زمان ها ساکت و پرکارترین عضو است ، و عملکرد آن چنان به نرمی است که گاهی  فراموش می کنیم این غده اصلا وجود دارد. اما این ، غده پروانه ای شکل که در پایه گلو قرار دارد کمک می کند تا  بدن شما متابولیسم ، درجه حرارت، ضربان قلب را تنظیم کند و علاوه بر این  اگر شروع به هم ریختن و بلااستفاده شدن کند، شما متوجه خواهید شد.

غیر فعال شدن و کم کاری تیروئید زمانی است که غده قادر به تولید هورمون تیروئید (TH) به اندازه کافی نباشد که باعث افزایش  وزن، کندی، افسردگی شده و  می تواند افزایش حساسیت به سرما  را برای شما به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر، زمانی که بدن شما تولید TH  را به مقدار بیش از حد دارد این امر می تواند باعث  از دست رفتن ناگهانی وزن، ضربان نامنظم قلب، عرق کردن، عصبی شدن و تحریک پذیری شود.

 ژنتیک، شرایط خود ایمنی، استرس، و سموم محیطی می توانید بر روی  تیروئید شما تاثیر بگذارد و بنابراین می توان رژیم غذایی ، یک عامل است که  شما می توانید آن را به طور کامل کنترل کنید. در اینجا مواد غذایی ای  که ممکن است برای  حفظ تیروئید شما مضر باشد را معرفی می کنیم.

گلوتن (اگر شما بیماری سلیاک دارید)

افراد مبتلا به بیماری سلیاک ( که یک بیماری خود ایمنی است که در نتیجه عدم تحمل به گلوتن در گندم، جو است) با توجه به گزارش سال ۲۰۰۷ توسط محققان در انگلستان به احتمال زیاد به میزان  بالاتری از مشکلات تیروئید، رنج می برند.

ایلیک در این باره می گوید:  “خوردن یک رژیم غذایی فاقد گلوتن  باعث کنترل علائم شده و  همچنین ممکن است به محافظت از  غده تیروئید کمک کند”.

اما اگر شما مبتلا به بیماری سلیاک هستید شما ممکن است بخواهید از  خوردن همه نان ها جلوگیری کنید. در واقع، به لطف برخی از فرآیندهای پخت، نان در واقع می تواند شامل مقداری ید باشد.

گلوتن تیروئید

غذاهای فراوری شده و تیروئید

اگر شما در حال فکر کردن در مورد مصرف غذاهای فرآوری شده  و شور برای دریافت  ید بیشتری از  رژیم غذایی خود هستید، دوباره فکر کنید. بیشتر از ۷۵ درصد از مصرف سدیم رژیم غذایی ما از  غذاهای رستوران،  غذاهای پیش بسته بندی  شده و پردازش شده   تامین می شود. (در واقع، شما احتمالا تعجب کنید  که چگونه بسیاری از غذاها در واقع فقط دامی برای نمک پنهان هستند)

ایلیک می گوید: اما “تولید کنندگان مجبور به استفاده از نمک یددار در محصولات خود هستند” و با توجه به گزارش  موسسه ملی بهداشت دفتر از مکمل های طبیعی، آنها “تقریبا هرگز این کار را انجام نمی دهند”.

نتیجه اینکه : ممکن است که باعث شود که شما مقدار  زیادی سدیم را  (که می تواند باعث ابتلای  شما به  فشار خون بالا و  بیماری های قلبی شود)، منهای ید مصرف کنید .

فست فود

مشابه غذاهای فرآوری شده، زنجیره مواد غذایی سریع نیز نیاز به استفاده از نمک یددار در غذاهای خود دارد و حتی زمانی که آنها  این کار را انجام می دهند، با توجه به مقاله ای که در سال ۲۰۱۰ در مجله غدد درون ریز  منتشر شد ، که در آن  محصولات را از دو رستوران فست فود در منطقه بوستون آزمایش می کردند، ممکن است محتوای ید  را خیلی افزایش ندهد. نویسندگان این مطالعه نشان دادند که سد انتقال یافته از طریق این خوارک ها  ممکن است تا حدی پایین باشد.