گوشی بلک بری کی وان (BlackBerry KeyOne) چندی پیش به طور رسمی در آمریکا عرضه شد، اما برخی مشتریانی که اولین تلفن همراه TCL با علامت تجاری بلک بری را خریده‌اند، با یک مشکل غیرمعمول مواجه شده‌اند. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این مشکل در گوشی بلک بری کی وان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشکلی که در تعدادی از گوشی‌های بلک بری کی وان مشاهده شده، چیست؟

اوایل خرداد سال ۱۳۹۶، کی وان به بازارهای ایران هم وارد شد که تعدادی محدود و قیمت بسیار بالایی داشت. اما مشکل عجیبی در تعدادی از گوشی‌های این شرکت وجود دارد و آن هم صفحه نمایش گوشی است. صفحه نمایش بلک بری کی وان به نظر نمی‌رسد که به بدنه گوشی چسبیده باشد. این موضوع اولین بار در کانال یوتیوب JerryRigEverything اطلاع‌رسانی شد، که نشان می‌داد صفحه نمایش در KeyOne ظاهراً فقط در جای خود چفت شده و هیچ چسب و اتصالاتی آن را نگه نداشته است.

علاوه بر این، چندین مورد گزارش در  CrackBerry fan forum درباره تعدادی گوشی بلک بری کی وان که نمایشگر آن بعد از یک سقوط کوچک از روی گوشی جدا شده است، مشاهده شد. ممکن است مسئله یک مشکل ساده در کنترل کیفیت باشد که سبب شده تعداد اندکی از تلفن‌ها به هر دلیلی، چسب کاری نشده باشند. اما غیر از بررسی‌‌هایی که سبب ابطال گارانتی می‌شود، در جهت  مشاهده گستردگی این مشکل در سایر دستگاه‌ها، راه دیگری برای دانستن این که گوشی بلک بری کی وان شما این مشکل را دارد یا نه، وجود ندارد (حداقل در مواردی که احتمالاً مدت‌ها بعد نمایشگر گوشی از جایش جدا می‌شود). شرکت Verge برای شفاف‌سازی پیرامون این مشکل به TCL پیشنهاد همکاری داده است. در این خصوص توصیه می‌شود حتماً گوشی بلک بری کی وان خود را با گارانتی معتبر خریداری کنید تا در صورت بروز چنین مشکلی، بتوانید آن را از طریق گارانتی، پیگیری و تعمیر کنید.

  • آیا تاکنون برای گوشی بلک بری کی وان شما نیز چنین اتفاقی رخ داده است؟ اگر جواب مثبت است، چگونه آن را تعمیر کردید؟ تجربیات خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Chaim Gartenberg

منبع: theverge