میکروفن گوپرو سنهایزر با نام تجاری میکروفن MKE2 سنهایزر (Sennheiser) یک میکروفن اکشن است که به صورت اختصاصی برای گوپرو (GoPro) و به کمک این شرکت تولید شده است. از میکروفن گوپرو سنهایزر (MKE2) اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۶ سخن به میان آمد. حال میکروفن MKE2 سنهایزر با قیمت ۱۹۹ دلار بالاخره در هفته آخر آپریل ۲۰۱۷ در بازار مشاهده می‌شود. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد میکروفن گوپرو سنهایزر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دلیل طراحی میکروفن گوپرو سنهایزر

شاید بسیاری از شما تجربه‌ی استفاده از دوربین های اکشن گوپرو را داشته باشید و زمانی که در حال اسکی، سوارکاری و یا دیگر تفریحات هیجان انگیز هستید، دوربین‌تان را به همراه دارید تا خاطرات خود را به بهترین نحو ذخیره کنید تا بعدها مرور نمایید. همه‌چیز ممکن است عالی به نظر برسد تا زمانی که فیلم ضبط شده توسط گوپرو خود را مشاهده می‌کنید! کیفیت تصویر عالی است اما صدا… نه چندان!

خط دوربین‌های اکشن گوپرو با اینکه تصاویر بسیار عالی ثبت می‌کنند، اما در بخش صدا، چندان دلنشین نیستند. به همین خاطر است که سنهایزر که در زمینه صوتی تخصص دارد، دنبال راهی برای تغییر این مورد بود و حاصل آن، طراحی  اولین میکروفن ضد آب با همکاری گوپرو بود و نام آن را  Sennheiser MKE2 نهاد که به میکروفن گوپرو سنهایزر نیز مشهور است.

میکروفن گوپرو سنهایزر تنها برای زیر آب نیست، بلکه در خشکی هم صداها را با کیفیتی فوق العاده و کمترین میزان نویز ضبط می‌کند.

میکروفن گوپرو سنهایزر (میکروفن MKE 2)

چند نکته وجود دارد که باید درمورد میکروفن گوپرو سنهایزر بدانید:

میکروفن MKE2 به صورت کامل در صفحه پشت یکی از قاب‌های ضد آب گوپرو قرار گرفته است که بدین معنی است که تنها با دوربین‌های Hero 4 (هیرو ۴) سازگار خواهد بود (بله، ما هم از این محدودیت ناامید شدیم و امیدواریم در آینده، میکروفن گوپرو سنهایزر برای تمام دوربین‌های اکشن گوپرو تولید شود).

میکروفن گوپرو سنهایزر صدای نویز باد را ضبط نمی‌کند، ولی با این وجود یک لاستیک توقف در آن تعبیه شده که برای کمک به کاهش نویز ساختاری است. نویزهای ساختاری می‌تواند مواردی مثل صدای لرزیدن گوپرو در حین حرکت باشد.

این گجت، می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در زیر آب باشد و صدایی فوق العاده را در این عمق برای شما ضبط کند. علاوه بر آن شامل یک ویژگی توکار است که برای کمک به کاهش نویز باد، کمک می‌کند.

دوربین‌های گوپرو به دلیل رسیدگی نامناسب به صدای نویز باد، بدنام شده‌اند؛ بنابراین استفاده از میکروفن گوپرو سنهایزر، راه حل مناسبی خواهد بود. البته اگر تمایل دارید هزینه کمتری صرف کنید، بادگیرهای بسیاری برای کاهش نویز باد برای دوربین‌های گوپرو وجود دارد که خود شرکت GoPro هم یکی از این موارد را به فروش می‌رساند و مدتی است که مردم از این طریق درحال مقابله با این مشکل هستند. با این حال، میکروفن MKE 2 می‌تواند به فروش بیشتر دوربین‌های اکشن گوپرو کمک کرده و مصرف کنندگان را با کیفیت صدای عالی‌تر در خروجی، راضی نگه دارد.

  • آیا شما نیز از دارندگان دوربین‌های اکشن گوپرو هستید و برای خرید میکروفن گوپرو سنهایزر لحظه شماری می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Sean O’kane

منبع: theverge