بالاخره پس از مدتی انتظار محصول جدید شرکت Dell یعنی لپ‌ تاپ Latitude 7285 به طور رسمی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. محصولی که یکی از نخستین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. برای دانستن اطلاعات بیشتر از لپ‌ تاپ Latitude 7285 می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

بنابر ادعای سازندگان لپ‌ تاپ Latitude 7285 یعنی مهندسان شرکت Dell این محصول نخستین لپ تاپ دنیا به شمار می‌رود که قادر است به شکل بی‌سیم شارژ شود.

چگونگی شارژ بی‌سیم لپ‌ تاپ Latitude 7285

البته فرآیند شارژ شدن لپ‌ تاپ Latitude 7285 در حالت بدون سیم شرایط خاص خود را طلب می‌کند. به این معنی که شما برای انجام این کار باید صفحه کلید شارژ بی‌سیم این لپ‌ تاپ را به همراه مودم شارژ بی‌سیم آن (پایه شارژ) در اختیار داشته باشید. ابزارهایی که همراه با لپ‌ تاپ Latitude 7285 عرضه نمی‌شوند و خریداران این محصول ناگزیر از تهیه کردن آن‌ها به شکل جداگانه خواهند بود.

در واقع این عامل تا حدی می‌تواند موجبات دلسردی علاقه‌مندان به نخستین لپ‌ تاپ مبتنی بر قابلیت شارژ بی‌سیم جهان را فراهم آورد. چرا که آن‌ها برای خریداری کردن دو ابزار یاد شده باید مبلغی معادل ۵۵۰ دلار پرداخت کنند. این در حالی است که لپ‌ تاپ Latitude 7285 خود به تنهایی ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد. این به آن معنی است که برای بهره‌مندی از قابلیت شارژ بی‌سیم محصول جدید شرکت Dell باید در مجموع رقمی معادل ۱۷۵۰ دلار پرداخت نمود.

شارژ بی‌سیم

در کل می‌توان ادعا کرد که قابلیت شارژ بی‌سیم لپ‌ تاپ Latitude 7285 چیزی فرای قابلیت مشابه در تلفن‌های هوشمند (به هنگام شارژ شدن توسط پایه‌های شارژ بی‌سیم) نیست و از ساز و کار کاملا یکسانی بهره می‌برد. این در حالی است که فرآیند شارژ گجت‌های مشابه توسط پاوربانک‌ها (اگر وجود کابل یو اس بی آن‌ها را نادیده بگیریم) نیز کم و بیش از همان مکانیزم پیروی می‌کند. به این معنی که در تمامی حالت‌های مذکور دو شاخه‌ و پریز برق از بین نمی‌رود، بلکه تنها ابزار‌های مرتبط با آن از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری لپ‌ تاپ Latitude 7285

لپ‌ تاپ Latitude 7285 از پردازنده‌ی مدل Core i5 شرکت اینتل (سری Y) به عنوان پردازنده‌ی مرکزی خود بهره می‌گیرد. در حالی که حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و یک حافظه‌‌ی ۱۲ گیگابایتی SSD نیز مشخصات درونی این محصول را تکمیل می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که حافظه‌ی SSD این لپ تاپ قابلیت ارتقا تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت را خواهد. از نظر تعداد و کیفیت درگاه‌های مهم ورودی نیز باید گفت که لپ تاپ جدید Dell می‌تواند کاربران خود را تا حدی قانع و راضی نگه دارد. چرا که این محصول جدید دو درگاه یو اس بی تایپ C تاندربولت ۳ را در بدنه‌ی خود جای داده است.

با این اوصاف شاید نتوان از مدل معمول لپ‌ تاپ جدید شرکت Dell انتظارات چندان بالایی در امور سنگین پردازشی داشت. هر چند که به نظر می‌رسد کانفیگ‌های قدرتمندتری از این محصول نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. مدل‌هایی با بهره‌مندی از پردازنده‌ی مرکزی مدل Core i7 اینتل و مجهز به ۱۶ گیکابایت حافظه‌ی رم که می‌توانند در زمینه‌ی اجرای بازی‌های کامپیوتر و انجام امور پردازشی پرچالش تا حدی موفق‌تر از مدل معمول این محصول عمل کنند.

شارژ بدون سیم

با این حال شاید بتوان نقطه قوت این لپ تاپ را خصلت هیبریدی و قابلیت دو کاره بودن آن دانست. قابلیتی که شاید بتواند در تلفیق با امکان شارژ شدن این لپ تاپ به شکل بی‌سیم (البته اگر هزینه‌ی اضافه و تحمیلی مربوط به آن را نادیده بگیریم)، انگیزه‌ی برخی از خریداران ابزارهای دوکاره‌ یا دو در یک برای در اختیار داشتن این محصول را دو چندان سازد. به این دلیل که به موجب خصلت هیبریدی لپ‌ تاپ Latitude 7285 کاربران این محصول می‌توانند یک تبلت ۱۲.۳ اینچی را در اختیار داشته باشند. در واقع صفحه نمایش لپ‌ تاپ Latitude 7285 یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی است که از ۴۰۰ واحد روشنایی بهره می‌برد و از حداکثر کیفیت تصویر ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ تاپ نیز می‌توان به امکان پشتیبانی  آن از قابلیت Windows Hello اشاره کرد. قابلیتی که به کاربران این محصول اجازه می‌دهد تا بتوانند در و پیکر لپ‌ تاپ خود را به روی نامحرمان بسته و آن را حسابی مهر و موم کنند. سوای این قابلیت، امکان استفاده از Active Pen شرکت Dell نیز برای کاربران لپ‌ تاپ Latitude 7285 فراهم خواهد بود. قلم اختصاصی خوش‌دستی که به دارندگان این لپ تاپ اجازه می‌دهد تا بتوانند به شکل کاملا بهینه‌ای با صفحه نمایش لمسی این محصول ارتباط برقرار کنند. البته قلم Active Pen نیز همانند تجهیزات شارژ بی‌سیم لپ‌ تاپ Latitude 7285 همراه با این محصول عرضه نمی‌شود و علاقه‌مندان باید به شکل جداگانه نسبت به تهیه کردن آن اقدام کنند.

به هر حال شاید ساخت لپ‌ تاپ Latitude 7285 نخستین گام در مسیر تولید لپ تاپ‌هایی باشد که از قابلیت شارژ شدن بی‌سیم بهره می‌برند. در واقع بسیاری از علاقه‌مندان به استفاده از گجت‌های قابل حمل همچنان چشم‌انتظار استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی هستند که به موجب آن‌ها فرآیند شارژ ابزارهای بی‌سیم بی‌نیاز از جستجو به دنبال یافتن دو شاخه و پریز برق باشد. باید دید که دقیقا در چه زمانی می‌توان از وجود چنین قابلیت‌هایی برخوردار شد.

منبع: بیزینس اینسایدر (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.