ژاپنی‌ها از گذشته ید طولایی در مراقبت از پوست و زیبایی داشته‌اند و شاید راز جوان ماندن آنان هم همین باشد. ماساژ ژاپنی در میان غربی‌ها طرفداران زیادی دارد که انواع مختلفی دارد و یکی از معروف‌ترین انواع آن ماساژ صورت موسوم به گانکین Gankin است. این نوع ماساژ را می‌توان نوعی لیفتینگ صورت بدون جراحی هم برشمرد که با افزایش دادن جریان خون زیر پوست به تقویت آن منجر می‌شود. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با ماساژ گانکین که نوعی ماساژ ژاپنی جوان کننده و زیبا کننده صورت است آشنا می‌کنیم.

ماساژ گانکین در ۹ مرحله انجام می‌شود اما برای انجام آن مقدماتی نیاز است که مهم‌ترین آن کرم مرطوب کننده  و یک دستمال کاغذی است. شما این ماساژ را با دستان خود انجام می‌دهید و نیاز به ابزار خاصی ندارید، بهترین زمان برای انجام ماساژ گانکین پس از استحمام است که پوست صورت و دست در تمیزترین حالت خود قرار دارد. اگر این ماساژ را هفته‌ای دوبار انجام دهید به وضوح آثار آن را در چهره خود مشاهده خواهید کرد و پس از مدتی خواهید دید که پوست شما شاداب‌تر و جوان‌تر و چهره شما بشاش و درخشان شده است.

شروع ماساژ ژاپنی

ماساژ ژاپنی برای صورت

ابتدا دستان خود را به صورت ضربدری روی سینه قرار دهید طوری که انگشتانتان گودی ترقوه‌ها را پر کند. در این حالت گردن را حرکت دهید و سر خود را سه یا چهار بار به طرفین خم کنید. به اندازه یک گردو از کرم مرطوب کننده خود بردارید و روی همه قسمت‌های صورت و گردن به جز اطراف چشم و دهان بمالید.

ماساژ ژاپنی

مرحله اول: ماساژ ژاپنی برای پیشانی

ماساژ ژاپنی برای صورت

دستان خود را مانند تصویر ببندید و بند اول انگشتان خود را روی پیشانی (ناحیه بین ابروها و محل رویش مو) فشار دهید و به سمت بالا حرکت دهید. این حرکت را در سه جهت مطابق تصویر روی پیشانی انجام دهید تا چروک‌های پیشانی از بین برود و ورم و مایعات موجود در زیر پوست جریان یابد. این حرکت را دو بار تکرار کنید.

مرحله دوم: ماساژ اطراف چشم

ماساژ ژاپنی برای صورت

برای این حرکت از انگشت وسط خود استفاده کنید و آن را به آرامی با حرکات دورانی دور چشمانتان حرکت دهید. سپس با انگشتانتان روی ناحیه بین ابرو و گیجگاهی فشار وارد کنید و تا گردن پایین آورید. این حرکت جریان خود را در اطراف چشم بهبود می‌بخشد و تیرگی و پف این ناحیه را از بین می‌برد. در ادامه با بند انگشتان شست خود روی گوشه داخلی چشم و زیر ابروها با حرکات کمانی فشار وارد کنید و از گیجگاه تا گردن پاین آورید تا ورم روی پلک‌ها از بین برود. این حرکت را دوبار تکرار کنید.

مرحله سوم: ماساژ اطراف دهان

ماساژ ژاپنی برای صورت

دست‌ها را مانند تصویر بگیرید و زیر صورت قرار دهید و صورت را به دستانتان فشار دهید. در ادامه با انگشت وسط و سبابه نقاط مشخص شده در تصویر را فشار دهید، فشار بیشتری به چانه، فشار متوسط به گوشه دهان و فشار کمی به بالای دهان و زیر بینی وارد کنید. این حرکت چروک‌های سطحی اطراف دهان را از بین برده و با تقویت عضلات این ناحیه گوشه دهان را بالا می‌برد. این حرکت را دوبار تکرار کنید.

مرحله چهارم: ماساژ ژاپنی ناحیه بینی

ماساژ ژاپنی

از انگشت وسط خود استفاده کنید و قوس کناره بینی را با کمی فشار لمس کنید و ۱۵ بار این روند را تکرار کنید.این حرکت آلودگی‌ها را از اعماق خطوط بینی خارج می‌کند.

مرحله پنجم: ماساژ لپ‌ها

ماساژ ژاپنی

دستان خود را مانند این تصویر نگه دارید و از بند دوم انگشتان خود کمک بگیرید. دستان خود را زیر چانه فشار دهید و به سمت بالا حرکت دهید، در این مرحله دستانتان را با حرکات دورانی حرکت دهید سپس به کنار گوش حرکت کرده و از خطوط گردن خارج شوید. این حرکت خشکی و سفتگی لپ‌ها را از بین می‌برد و کمک می‌کند خطوط گونه تیزتر و مشخص‌تر شوند. این حرکت را دوبار تکرار کنید.

مرحله ششم: ماساژ خطوط  فک

ماساژ ژاپنی برای صورت

انگشت اشاره روی روی چانه و انگشت وسط و سبابه را زیر چانه نگه دارید و با فشار به سمت گوش‌ها حرکت دهید. این حرکت چربی اطراف خطوط فک را از بین می‌برد و باعث می شود خطوط چهره تیزتر شود. این حرکت را روی هر طرف صورت دوبار تکرار کنید.

مرحله هفتم: ماساژ استخوان گونه

ماساژ ژاپنی برای صورت

دست خود را مانند تصویر به شکل L درآورید و استخوان گونه را با آن بگیرید به طوری که کف دست به سمت خارج و گوش باشد، صورت را به طرف دست‌ها فشار دهید و سه ثانیه نگه دارید سپس به سمت خارج و گردن حرکت دهید. این حرکت باعث می‌شود چربی و مواد زائد زیر گونه‌ها از بین برود و خطوط گونه برجسته‌تر شود. این حرکت را روی هر گونه دو بار تکرار کنید.

مرحله هشتم: ماساژ عضلات گونه

ماساژ ژاپنی برای صورت

دستان خود را مانند تصویر نگه دارید و طوری روی صورت بگیرید که بینی بین دو کف دست قرار گیرد و نوک انگشتان اشاره بین دو ابرو باشد. سپس به طرف بالا نگاه کنید و دست‌ها را به طرفین حرکت دهید و از روی گردن پایین آورید. در این مرحله با از بین رفتن مواد زائد زیر پوست از مزایای این ماساژ ژاپنی به طور کامل بهره‌مند می‌شوید. این حرکت را دوبار انجام دهید.

مرحله نهم: ماساژ روی بینی و بین ابرو (خنک کردن صورت)

ماساژ ژاپنی برای صورت

با انگشت وسط و سبابه هر دو دست از نوک بینی تا وسط پیشانی حرکت کنید و به این ناحیه فشار وارد کنید. سپس ناحیه گیجگاهی را به آرامی بفشارید تا عضلات صورت آرام شوند و ماساژ ژاپنی صورت کامل شود.

مرحله پایانی: تکمیل کار

پس از پایان ماساژ لازم است که با یک حوله مرطوب یا دستمال کاغذی اضافات کرم مرطوب کننده را از روی پوست پاک کنید. در این مرحله می توانید صورت خود را با یک پاک کننده ملایم هم بشویید و از سایر محصولات مراقبت پوست خود استفاده کنید. حتی با یک بار انجام این ماساژ احساس راحتی بیشتری در پوست خود خواهید کرد و خواهید دید که گونه‌ها برجسته‌تر شده و خطوط چهره به سمت بالا متمایل شده‌اند. برای مشاهده دقیق‌تر روش انجام این ماساژ ژاپنی می‌توانید آن را به صورت ویدئویی از این لینک مشاهده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Life Hack (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)