مردم عادی همیشه دوست دارند بدانند که افراد معروف و شناخته شده مثل بازیگران، خواننده‌ها، مدل‌ها و حتی خاندان سلطنتی انگلستان چه سلیقه‌ای دارند، از چه محصولاتی استفاده می‌کنند، مارک لباس‌هایشان چیست و عطر محبوب آن‌ها کدام است. این مساله می‌تواند در فروش محصولات برندهای مختلف تاثیر چشمگیری داشته باشد از این رو تولیدکنندگان هم به سلبریتی‌ها توجه ویژه‌ای دارند و سعی می‌کنند به روش‌های مختلف آن‌ها را مشتری محصولات خاص خود کنند. اما در مورد خاندان سلطنتی انگلستان شرایط کمی متفاوت است. ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به معرفی عطرهای محبوب اعضای خاندان سلطنتی انگلستان خواهیم پرداخت و در ادامه نکاتی را در مورد تاریخچه عطرها بیان خواهیم نمود.

همان طور که گفتیم سلبریتی‌هایی مثل بازیگران، مدل‌ها و خوانندگان و … نقش و تاثیر تعیین کننده‌ای در تبلیغ و فروش برای محصولات مختلف دارند و به همین دلیل برندهای مختلف سعی می‌کنند از این فرصت استفاده کرده و حتی با پرداخت مبالغی این سلبریتی‌ها را به مشتریان محصولات خود تبدیل کنند. مثلا اگر بدانید که کیم کارداشیان برای استفاده از برند خاص محصولات آرایشی یا پوشیدن کفش و لباس به خصوصی چندین میلیون دلار دریافت می‌کند جای تعجبی وجود ندارد. اما در مورد اعضای خاندان سلطنتی انگلستان و دیگر خاندان‌های سلطنتی شرایط متفاوت است.

این افراد معمولا شان خود را بالاتر از آن می‌دانند که به تبلیغ محصولات مختلف از جمله لباس و عطر و … بپردازند اما در عین حال از بهترین محصولات و با بالاترین کیفیت استفاده می‌کنند. در هر صورت کالاهای مورد استفاده اعضای خاندان سلطنتی انگلستان یک راز سر به مهر نیست و به روش‌های مختلف می‌توان از نام و برند این محصولات مطلع شد. به طور مثال وقتی چند سال پیش کیت میدلتون یکی از محبوب‌ترین اعضای خاندان سلطنتی انگلستان از یک پیراهن ساده و ارزان قیمت از برند ASOS استفاده کرد این پیراهن در مدت سی دقیقه به طور کامل به فروش رسید. تشخیص لباس و کفش از استایل اعضای خاندان سلطنتی انگلستان ساده است اما در مورد عطرها نمی‌توان به نتیجه گیری درستی رسید اما اگر می‌خواهید بدانید که محبوب‌ترین و معروف‌ترین اعضای خاندان سلطنتی انگلستان از کدام عطرها به عنوان عطر شخصی خود استفاده می‌کنند نگران نباشید، کافی است ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

عطر محبوب ملکه الیزابت دوم، بزرگ خاندان سلطنتی انگلستان

ملکه الیزابت علاقه خاصی به گل‌ها دارد و گفته می‌شود که میخک گل محبوب او است. شایعاتی هست که عطر White Rose عطر مورد استفاده ملکه الیزابت است چون این عطر یک عطر ادویه‌ای با رایحه گل است که رایحه میخک را هم در خود دارد. این عطر از برند Royal Arms است که یک عطر کلاسیک محسوب می‌شود و همزمان با تولد ملکه انگلستان یعنی در سال ۱۹۲۶ تولید شده است. نسخه دایاموند این عطر یک نسخه اختصاصی با نسخه‌های محدود است که ترکیبی دلپذیر از رایحه رز، یاسمن و بنفشه را در خود دارد.

اعضای خاندان سلطنتی انگلستان

عطر محبوب کیت میدلتون دوشس کمبریج

کیت میدلتون همان طور که به لباس‌های استایل خانمانه و سطح بالا علاقه دارد عطرهایی با این ویژگی‌ها را هم ترجیح می‌دهد. او مثل بیشتر خانم‌ها تنها به یک عطر محدود نیست و مجموعه‌ای از عطرهای مورد علاقه خود را دارد. یکی از این عطرها، عطر Dior Dune است که پیش از ازدواجش از آن استفاده می‌کرده اما پس از آن عطر Vintage  Gardenia از برند جو مالونه را مورد استفاده قرار می‌دهد. او در روز عروسی خود از رسوم معمول سر باز زد و به جای عطرهای سلطنتی از عطر White Gardenia Petals از برند انگلیسی ایلومینیوم استفاده کرد.

اعضای خاندان سلطنتی انگلستان

عطر محبوب مگان مارکل دوشس ساسکس

مگان مارکل از علاقمندان به عطر است که مجموعه‌ای گسترده از عطرها را در اختیار دارد. او قبلا گفته بود: “عطرها محبوب‌ترین چیز در زندگی من هستند در حدی که اگر عطر زدن را فراموش کرده باشم به خانه برمی‌گردم و عطر می‌زنم.” عطر Cote d’Azur از برند Oribe و عطرهای Wild Bluebell و Wood Sage & Sea Salt از برند جو مالونه جزو عطرهای محبوب این عضو جدید خاندان سلطنتی هستند. جالب است بدانید که در روز عروسی مگان و هری، برند Floris London یک عطر اختصاصی برای این زوج طراحی کرده بود که یک عطر مرکباتی تروتازه با رایحه مدیترانه‌ای بود.

اعضای خاندان سلطنتی انگلستان

عطر محبوب شاهزاده هری از اعضای خاندان سلطنتی انگلستان

شایعاتی وجود دارد که می‌گوید پرنس هری جزو طرفداران عطر Terre d’Hermes است. این عطر یک عطر ادویه‌ای خاص با رایحه ای تر و تازه است که نوت اولیه آن را رایحه مرکبات تشکیل می‌دهد اما نوت اصلی آن ادویه‌ای است و در نوت پایه آن می‌توانید رایحه‌های خاکی و چوبی را احساس کنید.

اعضای خاندان سلطنتی انگلستان

عطر محبوب شاهزاده دایانا عروس سابق ملکه انگلیس

شاهدخت ولز همیشه یکی از آیکن‌های مد و زیبایی انگلستان بوده و هست. او از عاشقان عطر و ادکلن بود و مجموعه‌ای از عطرهای مورد علاقه خود را داشت. یکی از این عطرها، عطر ۲۴ Fabourg از برند هرمس است که توسط موریس راسل در سال ۱۹۹۵ ساخته شد و رایحه‌ای قوی از عطرهای گل و میوه را در خود دارد. او در روز عروسی خود از عطر Quelques Fleurs استفاده کرد که یک عطر گل با رایحه‌های مریم، رز و یاسمن است. گفته می‌شود زدن عطر زیاد باعث لک شدن لباس عروسی او شده بود و در روز عروسی او تمام مدت تلاش می‌کرد تا این لکه را مخفی کند.

اعضای خاندان سلطنتی انگلستان

عطرها در گذشته چگونه بودند؟

علاقمندان به محصولات مد و زیبایی همیشه به تاریخچه این محصولات هم علاقه دارند و همیشه دوست دارند بدانند منشاء این محصولات چیست، چه زمانی  برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته و در طول تاریخ با چه تحولاتی روبرو بوده است. عطرها هم تاریخچه پرفراز و نشیب و منحصر به فرد خود را دارند و از گذشته تا کنون به اشکال مختلفی تولید و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بیش از یک قرن از صنعتی شدن عطرسازی می‌گذرد اما تاریخچه عطرها در کشور فرانسه قدمت بسیار بیشتری دارد، برندهایی مثل گرس و گرلان که اکنون هم برندهایی مطرح و فعال هستند از قرن هجدهم و نوزدهم به وجود آمده‌اند. ستاره مشهوری مثل آنجلینا جولی که نیمه فرانسوی هم هست در تبلیغی برای عطر گرلان شرکت کرده که جزو تبلیغات زیبا و موفق عطر به شمار می‌رود.

اعضای خاندان سلطنتی انگلستان

در هر صورت عطرها در گذشته با امروز بسیار متفاوت بودند و ترکیبات به کار رفته در آن‌ها بیشتر از مواد طبیعی ساخته شده بود. اما چیزی که در این میان بیش از تفاوت‌ها دیگر خودنمایی می‌کند فرم بسته بندی عطرها است. عطرهای قدیمی در بطری‌هایی ساده که فقط از جنبه کاربردی مطرح بودند بسته بندی می‌شدند و نام و برند عطر روی آن‌ها زده می‌شد. اما از اوایل قرن بیستم با تحول در صنایع بسته بندی و ابداع تکنیک‌های جدید برای فرم دهی به شیشه، بطری‌های عطرها هم تغییر کردند و به اشکال متنوع و جذاب امروزی درآمدند که علاوه بر کیفیت بالای شیشه و خود محصول، هر چشمی را به خود خیره می‌کنند.

عطرهای محبوب در نیویورک و لس آنجلس چه تفاوتی با هم دارند؟

از آن‌جایی که عطرها در ظاهر ما تاثیری ندارند کمتر به عنوان یک محصول زیبایی جدی گرفته می‌شوند. اما در برخورد نزدیک و با استفاده از تمام حواس پنجگانه از جمله حس بویایی می‌توان اهمیت و جایگاه عطرها را درک کرد. حتی برخی افراد استفاده از عطر را ضروری نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند هزینه آن را صرف محصولات آرایشی دیگری کنند که در ظاهر آن‌ها تاثیر چشمگیرتری دارد. اگر از بهترین و گران‌ترین عطرها هم استفاده کنید شاید هر پاف آن یکی دو هزار تومان برای شما هزینه در پی داشته باشد اما تاثیری که در بالا بردن جذابیت شما و اعتماد به نفس شما و ایجاد یک حس خوب و مثبت در شما خواهد داشت بسیار باارزش‌تر از این هزینه خواهد بود.

اعضای خاندان سلطنتی انگلستان

علاوه بر این موارد، عطرها چیزهای زیادی در مورد شخصیت و ویژگی‌های خاص شما بیان می‌کنند و هر فردی با ویژگی‌های شخصیتی که دارد، محیط و شرایطی که در آن زندگی می‌کند به عطرهای خاصی جذب می‌شود. به همین دلیل مردم مناطق مختلف به نوع خاصی از عطرها علاقه دارند که این علاقه از شرایط فرهنگی، آب و هوایی و … نشات می‌گیرد. به طور مثال مردم مناطق شرقی آمریکا مثل ایالت نیویورک به عطرهایی علاقه دارند که حس خوب سواحل ایتالیایی را در ذهن آن‌ها تداعی کند مثل رایحه لیموی سیسیلی، سیب، سدر و رز سفید. پرفروش‌ترین عطرها در این مناطق عبارتند از عطر لایت بلو از دولچه گابانا، اترنیتی از کالوین کلاین و اودوپرفیوم بربری. اما در مناطق غربی آمریکا شرایط کاملا متفاوت است. مردم ایالت کالیفرنیا به عطرهای رمانتیک با رایحه گل و مشک علاقه خاصی دارند و پرفروش‌ترین عطرها در این مناطق عطرهایی مثل محصولات برند لانوین، شانل و … هستند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Fragrances.bg (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)