لایو ویدیو یوتیوب برای کاربرانی که حداقل ۱۰۰۰ مشترک دارند

قابلیت استفاده از لایو ویدیو یوتیوب (Youtube) برای کاربرانی با حداقل 1000 مشترک

یوتیوب (YouTube) قابلیت لایو ویدیو یوتیوب را در فوریه ۲۰۱۷ ایجاد کرد که تنها برای کاربرانی بود که بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک داشتند. اما حال، تعداد مشترکین مورد نیاز برای استفاده از قابلیت لایو ویدیو یوتیوب به مقدار بسیار زیادی کاهش یافته است که امکان دسترسی افراد بیشماری را به این ویژگی فراهم کرده است. با مجله قرمز همراه باشید تا در این مورد، بیشتر بدانید.

کاهش تعداد مشترکین مورد نیاز برای استفاده از لایو ویدیو یوتیوب

شاید اعلام این موضوع برای بسیاری، یک خبر خوش باشد که یوتیوب تصمیم گرفته است قابلیت لایو ویدیو یوتیوب را برای افرادی که بیش از ۱۰۰۰ مشترک دارند هم آزاد کند. کاهش این تعداد در میزان مورد نیاز مشترکین، به معنی آن است که حال، گستره‌ی بسیاری از کاربران قادر به استفاده از لایو ویدیو یوتیوب خواهند بود. پیشتر این میزان، ۱۰۰۰۰ مشترک بود که همانطور که مشاهده کردید، به همان میزان که این کاهش، گسترده است، چندین برابر گسترده‌تر از آن، تعداد کاربرانی هستند که به این ویژگی دست خواهند یافت.

 بنا به توصیه‌های گوگل در راهنمای ویدیو لایو، صاحبان کانال تنها نیاز دارند کانال خود را بررسی و تائید کنند. زمانی که مورد تائید قرار گرفتند، می‌توانند ویدئوی لایو خود را از طریق Creator Studio و یا اپلیکیشن موبایل یوتیوب (YouTube) شروع کنند. البته فراموش نکنید که این موضوع منوط به داشتن حداقل ۱۰۰۰ مشترک است و افرادی که کمتر از این میزان مشترک دارند، نمی‌توانند از لایو ویدیو یوتیوب استفاده کنند و باید تلاش در افزایش تعداد مشترکین خود داشته باشند.

درحالی که کاربران یوتیوب از طریق پلت فرم‌های دیگری همانند فیسبوک و Periscope (پریسکوپ) نیز قادر به ایجاد ویدیوهای لایو هستند، اما یوتیوب گمان می‌کند کاربران تمایل دارند در درون اپلیکیشن بمانند زیرا ویژگی Super Chat (سوپر چت) را دارد که به ایجاد کنندگان، امکان کسب درآمد از طریق پخش‌هایشان را می‌دهد. با ویژگی سوپر چت، مشاهده کنندگان می‌توانند هزینه‌ای را برای پین کردن نظر خود در بالای پنجره چت لایو پرداخت کنند تا نظرشان در برابر چشم همه باشد. میزان این پرداخت بسته به مدت زمان پین ماندن پیام آن‌ها و نحوه تاکید آن دارد. ویژگی مشابهی در Twitch هم قرار دارد که امکان کسب درآمد را فراهم می‌کند.

یوتیوب به نظر اخیراً در حال تنظیم ابزارهای متمرکز بر سازنده خود است. اوایل آپریل ۲۰۱۷، یوتیوب برنامه همکار خود را نیز تنظیم کرد. سازندگان در حال حاضر نمی‌توانند قابلیت کسب درآمد را تا زمانی که هر کانال به مشاهده ۱۰۰۰۰ کاربر برسد، فعال کنند.

با این حال کاهش بسیار عظیم در میزان مشترکین مورد نیاز برای استفاده از قابلیت لایو ویدیو یوتیوب بدین معنی است که به زودی شاهد ویدیوهای لایو بسیاری در یوتیوب خواهیم بود و کاربران یوتیوب نیز رضایت بیشتری از این شبکه خواهند داشت.

  • آیا تاکنون از قابلیت لایو ویدیو یوتیوب و یا دیگر رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اید؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است، تجربیات خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.
  • در صورتی که از کاربران اپلیکیشن Periscope (پریسکوپ) هستید، شاید مایل باشید مقاله مجله قرمز درمورد قلب های سفارشی توییتر در پریسکوپ را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Ashley Carman

منبع: theverge


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *