نحوه صحیح استفاده از کرم های به به!


کرم به به چیست,انواع کرم ب ب

مدت زیادی از معرفی کرم ب‌ب نمی‌گذرد، این کرم‌ها چند سال پیش وارد بازار شدند و به سرعت جای خود را در سبد کالاهای مراقبتی و آرایشی پوست پیدا کردند. اما کرم ب‌ب چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با فونداسیون و کرم پودر چیست؟ چه کاربرد‌هایی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟ پاسخ همه این سوالات را در این مقاله از مجله قرمز بخوانید.

به طور کلی کرم ب‌ب پوشانندگی کمتری نسبت به فونداسیون دارد و در صورتی مناسب شماست که عیوب پوستی چندانی نداشته باشید در حالی که آرایش با فونداسیون حرفه‌ای‌تر و غلیظ‌تر است. کرم ب‌ب حاوی مواد مراقبت کننده از پوست مثل مرطوب کننده و ضدآفتاب است و با ترکیب سبک خود پوست را تا حد زیادی صاف و یکدست می‌کند. این که کدام یک از این دو کرم مناسب شماست بستگی به شرایط و نیاز شما دارد، اگر آرایش حرفه‌ای با پوشش بالا را می‌پسندید از فونداسیون‌های معمولی و اگر آرایش ملایم و مراقبت از پوست برای شما ترجیح دارد از کرم ب‌ب استفاده کنید.


انتخاب کرم ب ب مناسب

ویژگی‌های کرم ب‌ب را بشناسید:

کرم‌های ب‌ب انواع مختلف دارند و هر نوعی ویژگی‌ها و مزیت‌های خاصی برای پوست دارد اما به طور کلی این کرم‌ها خاصیت مرطوب کنندگی، روشن کنندگی، محافظت در برابر آفتاب، آماده سازی پوست برای آرایش، درخشان کنندگی، ضدپیری و تامین ویتامین‌های مورد نیاز پوست را دارند که ممکن است تعدادی از این ویژگی‌ها در برخی کرم‌ها موجود باشد و در برخی دیگر نباشد. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید روی بسته بندی را به طور کامل بخوانید و البته فراموش نکنید که از برندهای معتبر خریداری کنید.

نظرات کاربران مختلف را بخوانید:

تنها مزیت فروشگاه‌های آنلاین خرید آنلاین نیست، نظراتی که کاربران پس از استفاده از محصولات در صفحه مربوط به محصول وارد می‌کنند می‌تواند معیار خوبی برای تصمیم گیری باشد. این نظرات را به دفت بخوانید و ببینید که تاثیر کرم روی افرادی که پوستی مشابه پوست شما دارند چگونه بوده است، البته به یک یا دو نظر اکتفا نکنید و امتیاز محصول را نیز در نظر بگیرید.

نوع مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید:

انواع مختلف پوست نیاز به نوع متفاوتی از محصولات مراقبتی و آرایشی دارند. اگر نوع پوست خود را به درستی شناخته‌اید کار پیدا کردن کرم ب‌ب مناسب نیز ساده‌تر خواهد شد. هر نوع پوستی که داشته باشید حتما دقت کنید که کرمی انتخاب کنید که دارای SPF 30 باشد، اگر محل سکونت شما آفتاب شدیدی دارد باید زیر آن از ضدآفتاب مناسب هم استفاده کنید:

  • اگر پوست شما چرب است کرم ب‌ب مات انتخاب کنید تا چربی پوست را جذب کند. کرم‌های  ب‌ب معمولا بدون چربی هستند اما محصولاتی انتخاب کنید که پایه گیاهی دارند تا باعث ایجاد آکنه و عوارض پوستی دیگر نشوند.
  • اگر پوست معمولی دارید انواعی از کرم ب‌ب را انتخاب کنید که حاوی مرطوب کننده باشد و ظاهری نیمه‌ مات داشته باشد. در واقع شما محدودیتی در انتخاب نوع کرم ندارید ولی استفاده از انواع روشن کننده آن نیز می‌تواند باعث زیباترشدن پوست شود.
  • اگر پوست خشکی دارید از انواع رقیق‌تر کرم ب‌ب که حاوی درصد بالایی مرطوب کننده پوست باشد استفاده کنید. اگر ظاهر کرم براق باشد کمک می‌کند تا خشکی پوست کمتر دیده شود.

کرم همرنگ پوست خود را پیدا کنید: برندهایی که کرم ب‌ب تولید می‌کنند چندان زیاد نیستند و هر برندی طیف محدودی از رنگ پوست را پوشش می‌دهد پس اگر پوست خیلی روشن یا خیلی تیره دارید احتمالا در پیدا کردن کرم همرنگ پوست خود با مشکل مواجه می‌شوید. اگر مصمم هستید که از کرم ب‌ب استفاده کنید نزدیک‌ترین طیف رنگی را به رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید. در صورت امکان اشانتیون و نمونه محصول را بگیرید و استفاده کنید و اگر نتیجه مناسبی گرفتید محصول اصلی را تهیه کنید.

کرم ب‌ب همرنگ پوست خود را پیدا کنید


نحوه صحیح استفاده از کرم ب‌ب

برای استفاده از کرم ب‌ب روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید آن را با انگشت، با اسفنج آرایشی و یا با برس آرایشی مخصوص فونداسیون استفاده کنید:

  • اگر از انگشت دست برای زدن کرم استفاده می‌کنید حتما دستانتان را تمیز بشویید تا آلودگی‌ها را به پوست منتقل نکنید.
  • کرم ب‌ب پوشانندگی فونداسیون را ندارد و می‌توان آن را مانند ضدآفتاب یا مرطوب کننده به صورت نقطه نقطه روی صورت قرار داده و پخش کرد.
  •  برس مناسب برای زدن کرم ب‌ب برس با موی مصنوعی است. اگر از اسفنج برای زدن کرم استفاده می‌کنید می‌توانید روی آن یک لایه سلفون بکشید تا هم کرم یکنواخت‌تر پخش شود و اسفنج کثیف نشود و نیاز به شستشو نداشته باشد.
  • با کرم ب‌ب می‌توانید اطراف چشم را هم پوشش دهید. اما اگر لک و آکنه مشخصی دارید می‌توانید پس از استفاده از کرم، با کانسیلر همرنگ آن لک‌ها و آکنه‌ها را پوشش دهید.