همه چیز در مورد فونداسیون در آرایش صورت


فونداسیون آرایشی چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

استفاده از فونداسیون یکی از مراحل اولیه در آرایش صورت است و هدف از آن یکدست کردن پوست و آماده سازی برای مراحل بعدی است و استفاده از آن تاثیر زیادی در داشتن آرایش بی نقص و زیبا دارد.

فونداسیون‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک روش خاصی برای استفاده دارد. اگر با این مواد آرایشی آشنا نیستید این مقاله را مطالعه کنید تا بدانید فونداسیون آرایشی چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟


روش استفاده از فونداسیون

با صورت تمیز شروع کنید: طبق معمول باید قبل از شروع هرگونه آرایش صورت خود را پاک و تمیز کنید و از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا پوست شما نرم و آماده شود و روزنه‌های آن بسته گردد. اگر پوست حساسی دارید از مرطوب کننده و پاک کننده‌های فاقد الکل استفاده کنید و اگر پوست شما چرب است از انواع سبک مرطوب کننده استفاده کنید.

پرایمر آرایشی بزنید: پرایمر آرایشی کمک می‌کند تا فونداسیون راحت‌تر روی پوست ترکیب شده و دوام فونداسیون روی پوست بیشتر شود.

در صورت لزوم کانسیلر بزنید: اگر مشکل خاصی مثل جوش و قرمزی و لک ندارید می‌توانید کانسیلر را فراموش کنید اما اگر به آن نیاز دارید باید در زمان مناسب از کانسیلر استفاده کنید. اگر فونداسیون شما کرمی و فشرده است در این مرحله باید کانسیلر بزنید اما اگر از فونداسیون مایع استفاده می‌کنید آن را برای مراحل آخر نگه دارید.

ابزار آرایشی مناسب انتخاب کنید: شما باید نوع ابزار و نوع استفاده از آن را بر اساس فونداسیون و غلظت و بافت آن انتخاب کنید. اگر فونداسیون شما فشرده و پودری است یک اسفنج آرایشی بردارید و روی سطح آن بکشید و یا می‌توانید از برس آرایشی مخصوص پودر استفاده کنید. برای زدن فونداسیون پودری که فشرده نیست از برس آرایشی استفاده نکنید، در این مورد اسنفج انتخاب مناسب‌تری است. در مورد فونداسیون مایع ابتدا بطری را به خوبی بتکانید تا غلظت آن یکنواخت شود سپس چند قطره پشت دستتان بریزید و با اسفنج و یا برس آرایشی نه چندان نرم آن را روی صورت بزنید.

از وسط صورت شروع کنید و به طرفین بروید: مهم نیست از چه نوع فونداسیون و چه نوع ابزار آرایشی استفاده می‌کنید برای زدن آن روی صورت ابتدا از مرکز صورت شروع کنید و به تدریج به طرفین صورت و گونه‌ها بکشید. آن قدر این کار را ادامه دهید تا لایه روی پوست شما به نازک‌ترین حد خود برسد.

پیشانی و چانه را فراموش نکنید: برای این قسمت‌ها لازم است که مقدار دیگری از فونداسیون را بردارید و روی پیشانی و چانه بزنید و سپس مانند مرحله قبل آن را پخش کنید. فونداسیون را تا گردن و پایین آن نیز امتداد دهید تا تفاوت رنگی میان صورت و گردن دیده نشود.

محو کنید: این کار را با کمک ابزار آرایشی که استفاده کرده‌اید یعنی برس آرایشی یا اسفنج انجام می‌شود و کمک می‌کند تا کرم روی پوست شما ظاهر بهتری داشته باشد و طبیعی‌تر به نظر برسد.

فونداسیون آرایشی چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

استفاده از کانسیلر و پودر

کانسیلر را درست بزنید: کانسیلر یک مرحله مستقل در آرایش است و گفتیم که زمان استفاده از آن به نوع فونداسیون شما بستگی دارد. کانسیلر را می‌توانید با برس مخصوص و یا انگشت خود استفاده کنید و روی نقاطی که باید پوشیده شوند بمالید و با کرم پایه مخلوط کنید و محو کنید. محو کردن را به سمت خارج نقطه مورد نظر و با حرکات دورانی انجام دهید. برای محو کردن کانسیلر در زیر چشم از انگشت سبابه استفاده کنید چون این انگشت قدرت کمتری دارد و فشار زیادی وارد نمی‌کند.

اجازه دهید فونداسیون خشک شود: فونداسیون‌هایی که پایه چربی دارند تقریبا هرگز خشک نمی‌شوند اما آن‌هایی که پایه آب دارند یک الی پنج دقیقه طول می‌کشد تا خشک شوند. در این مرحله می‌توانید بقیه آرایش خود را انجام دهید.

پودر بزنید: استفاده از پودر در مرحله نهایی آرایش کمک می‌کند تا ظاهر آرایش صاف‌تر و طبیعی‌تر شود. این کار باعث می‌شود چربی اضافی پوست جذب شده و برق نزند. در آخر نیز با برس بادبزنی پودر و آرایش اضافی را از صورت پاک کنید.

فونداسیون آرایشی چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

انتخاب فونداسیون و ابزار مناسب آن

چه نوعی مناسب شماست؟ فونداسیون‌ها انواع مختلفی دارند مثل پودری، مایع و کرمی که هر نوع آن برای نوع خاصی از پوست مناسب است:

  •  اگر پوست شما خشک است پایه کرمی و مرطوب کننده و آب رسان آن را انتخاب کنید و نوع پودری توصیه نمی‌شود.
  • اگر پوست شما چرب است نوع سبک و بدون چربی آن را انتخاب کنید. انواع پایه معدنی و پودری برای این نوع پودر مناسب است و نوع کرمی و مایع توصیه نمی‌شود.
  • اگر پوست شما نرمال است هر نوع فونداسیونی را می‌توانید استفاده کنید.
  • اگر پوست مختلط دارید نوع پودری و فشرده را انتخاب کرده و در نقاط خشک پوست کمتر استفاده کنید.

مات یا براق؟ برخی فونداسیون‌ها ظاهر مات و برخی ظاهر براق دارند. اگر پوستی با ظاهر طبیعی می‌توانید نوع نیمه مات را انتخاب کنید، نوع براق برای روزهای سرد سال مناسب است. نوع مات برای پوست‌هایی که چندان صاف نیستند و برای عکس گرفتن توصیه می‌شود.

میزان پوشانندگی: اگر پوست شما مشکل و عیب بزرگی ندارد بهتر است از انواعی که پوشانندگی زیادی ندارند استفاده کنید اما اگر جای زخم و جوش آزاردهنده ای روی پوست خود دارید از انواعی که پوشش دهی بالایی دارند استفاده کنید.

رنگ مناسب: در فصل‌های سرد پوست شما روشن‌تر می‌شود و رنگی که در تابستان استفاده می‌کنید شاید برای آن تیره باشد به همین دلیل توصیه می‌کنیم دو رنگ فونداسیون داشته باشید یکی برای تابستان و یکی برای زمستان که هردو باید کاملا نزدیک به رنگ طبیعی پوست شما باشند.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مطالب مرتبط را در بخش زیبایی، شاخه ترفندهای آرایشی در مجله قرمز مطالعه کنید.

منبع:  WikiHow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)