چگونه صورت مان را آرایش کنیم؟


آرایش از کارهایی است که اکثر خانم‌ها علاقه زیادی به آن دارند و زمان و هزینه زیادی را در طول سال برای آن صرف می‌کنند. بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند به آموزش آرایش نیازی ندارند و این کار را بدون در نظر گرفتن اصول کلی آن و به صورت غلط انجام می‌دهند.

این مقاله آموزش آرایش و زیباسازی صورت به طور اصولی در چند مرحله است که می‌تواند راهنمای خوبی برای تازه‌کارها باشد.


آموزش آرایش صورت

آموزش آرایش و زیباسازی صورت به طور اصولی در چند مرحله

آرایش‌های قبلی را پاک کنید:

قبل از شروع آرایش ضروری است که پوست شما تمیز و فاقد هرگونه مواد آرایشی باقیمانده باشد. حتما چند ساعت قبل مواد آرایشی قدیمی را از صورت خود پاک کنید، اگر این کار را نکنید و آرایش را روی لایه‌های قبلی انجام دهید علاوه بر این که به پوست خود صدمه زده‌اید ظاهری نامناسب و غیرطبیعی پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که در پایان روز حتما صورت خود را با کمک شیرپاک‌کن پاکسازی کنید و این مواد شیمیایی رو روی پوستتان باقی نگذارید.

صورت خود را بشویید:

به همان دلیلی که پاک کردن آرایش ضروری است شستن صورت نیز قبل از آرایش جدید اهمیت دارد. پاک کننده‌های پوست همه آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از صورت شما پاک می‌کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست می‌زدایند. اگر شستن پوست را با آب خنک انجام دهید رطوبت و چربی طبیعی آن از بین نخواهد رفت و پوستی سالم‌تر و شفاف‌تر خواهید داشت.

از پرایمر استفاده کنید:

پرایمر یا پایه آرایشی ماده‌ای است که پوست شما را برای آرایش آماده کرده و دوام آن را نیز در طول روز بیشتر می‌کند. پرایمر را مانند کرم مرطوب کننده ساده می‌توانید با انگشتان و به مقدار به صورت خود بزنید تا جذب پوست شود.

از فونداسیون استفاده کنید:

فونداسیون یا هر کرمی که برای همرنگ کردن سطح پوست صورت انجام می‌شود از اولین گام‌ها در آرایش کامل و در حقیقت پایه آن است. فونداسیون‌ها انواع مختلفی دارند مانند مایع، کرمی و فشرده که معمولا آن‌ها را با نام کرم‌پودر می‌شناسیم. فونداسیون‌ها به کمک ابزارهایی مثل برس یا اسفنج روی پوست زده می‌شوند و لازم است که تا روی گردن را بپوشانند. در همه روش‌های آموزش آرایش توصیه می‌شود که فونداسیون را از رنگی کاملا شبیه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید تا آرایش شما ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد. برخی از انواع مایع فونداسیون را می‌توان با انگشت نیز روی صورت استفاده کرد.

کانسیلر بزنید:

هدف استفاده از کانسیلر پوشاندن عیوب صورت مثل جوش، قرمزی، جای زخم، سیاهی زیر چشم و هر مشکل دیگری است که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کانسیلر را می‌توانید با برس مخصوص آن و یا انگشت استفاده کنید و روی نقاطی که دچار مشکل هستند مثل اطراف بینی بمالید تا پوست شما صاف و یکدست دیده شود. کانسیلر را نیز نزدیک به رنگ طبیعی پوست خود و همرنگ فونداسیون انتخاب کنید.

از هایلایت و کانتور استفاده کنید:

یکی از روش‌هایی آرایشی که اخیرا باب شده است کانتور و هایلایت است که هرچند توصیه نمی‌شود چون ظاهری مصنوعی و ساختگی به شما می‌دهد اما به هر حال آموزش آرایش به روش هایلایت و کانتور آن خالی از لطف نیست. در این روش از دو رنگ کرم مختلف استفاده می‌شود یکی دو درجه روشن‌تر از پوست و یکی دو درجه تیره‌تر. این کرم‌ها معمولا به صورت آماده در بسته‌هایی به شکل فشرده، استیکی یا کرمی موجود هستند، رنگ تیره برای عمق دادن به نواحی مختلف صورت مثل زیر گونه و اطراف چانه و پیشانی و رنگ روشن برای برجسته کردن نقاطی مثل نوک بینی، بالای لب، روی گونه و وسط پیشانی به کار می‌رود تا صورت فرم دلخواه را بگیرد و عیوب آن پوشیده شود.

کمی رژگونه بزنید:

یکی از روش‌های جذاب کردن چهره و از بین بردن خستگی و بی‌رنگی آن استفاده از رژگونه است. رژگونه را با برس مخصوص آن که سر گرد و کروی دارد روی گونه بمالید و محو کنید تا تنها رد کمی از آن باقی بماند و صورت شما را درخشان و جوان نشان دهد.

فضاهای خالی ابرو را پر کنید:

اگر ابروهای پر و بی نقصی دارید این مورد برای شما ضروری نیست اما اگر ابروهای شما نازک و توخالی است می‌توانید با ابزارهای مخصوص این کار که شامل مداد و ماژیک و سایه ابرو است ابروها را پر کنید. ژل و ریمل ابرو نیز به خوش حالت ماندن و بالا رفتن ابرو کمک زیادی می‌کند.


آموزش آرایش چشم

آموزش آرایش و زیباسازی صورت به طور اصولی در چند مرحله

از پرایمر سایه استفاده کنید:

این مرحله از آرایش اختیاری است اما تاثیر زیادی روی زیباتر دیده شدن آرایش چشم به خصوص سایه دارد و دوام آن را بیشتر می‌کند. سایه زدن بدون پرایمر باعث می‌شود که چند ساعت بعد سایه چشم حالت روغنی پیدا کرده و رگه رگه شود. این محصول را می‌توان با انگشت روی پلک و زیر ابرو استفاده کرد.

سایه چشم بزنید:

راه‌های مختلفی برای زدن سایه چشم وجود دارد، روش ساده و کلاسیک زدن سایه تک رنگ روی تمام پلک است. وسیله مناسب برای سایه زدن برس‌های کوچک و بزرگ سایه است که هریک کاربرد خاصی دارد. طبق ساده‌ترین روش‌های آموزش آرایش بهتر است سایه را در نقاط دو طرف چشم کاملا محو کنید تا خطوط مشخص و پررنگی ایجاد نکنند. استفاده از سایه تیره‌تر از رنگ اصلی مثل بادمجانی و قهوه‌ای باعث عمق بخشی به چشم و جذابیت بیشتر چهره می‌شود.

خط چشم بکشید:

هدف از کشیدن خط چشم این است که مژه‌ها پرتر دیده شوند و چشم شما بزرگ‌تر به نظر برسد پس بهتر است رنگ خط چشم با رنگ مژه‌ها یکسان باشد یا این‌که می‌توانید از خط چشم همرنگ موهایتان استفاده کنید و آن را در امتداد خط مژه‌ها بکشید. برای ایجاد حالت دودی در اطراف چشم خط چشم مدادی توصیه می‌شود اما اگر می‌خواهید خط چشم شما حالتی تمیز و با مرز مشخص داشته باشد خط چشم مویی و ماژیکی را انتخاب کنید. برای کشیدن دقیق خط چشم ابتدا نقاطی را با فاصله در مرز مژه مشخص کنید و آن ها را به هم وصل کنید. خط چشم را در نزدیک‌ترین حالت ممکن به مژه بکشید و انتهای آن را با حالتی تیز به پایان برسانید.

ریمل بزنید:

ریمل وسیله‌ای است که برای بلندتر کردن، پرکردن، فر کردن و سیاه‌تر نشان دادن مژه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به نیازی که دارید باید ریمل خود را انتخاب کنید مثلا اگر مژه شما کوتاه است ریمل بلند کننده و اگر به اندازه کافی پر و سیاه نیست ریمل حجم دهنده بخرید. ابتدا کمی ریمل از بیرون و نوک مژه به سمت پایین بزنید سپس ریمل زدن را از داخل مژه و به سمت بالا ادامه دهید.


آموزش آرایش لب

لب‌ها را نرم کنید:

قبل از آرایش لب‌ها از نرم بودن لب و عدم وجود ترک و پوسته روی آن مطمئن شوید. برای از بین بردن این پوسته‌ها از بالم لب استفاده کنید و با به هم مالیدن لب‌ها آن‌ها را نرم و مرطوب کنید تا پوسته‌ها نیز جدا شوند. پس از آن لب‌ها آماده آرایش است.

خط لب بکشید:

استفاده از خط لب کمک می‌کند آرایش لب تمیزتر و زیباتر شود. خط لب را همرنگ رژ لب و یا یک درجه تیره‌تر از آن انتخاب کنید و دقیقا در خط طبیعی لب‌ها امتداد دهید البته برای پرتر نشان دادن لب می‌توانید مقدار کمی از خط طبیعی لب خارج شوید.

رژ لب بزنید:

رژ لب چه جامد چه مایع را می‌توان مستقیما از تیوب آن و یا با برس مخصوص رژ لب استفاده کرد. از مرکز لبرها شروع کنید و به طرفین بروید و هیچ نقطه ای را خالی نگذارید. برای اطمینان از این‌که رژ لب به دندان‌ها مالیده نخواهد شد یک انگشت خود را داخل دهان ببرید و بیرون آورید.

آرایش را تثبیت کنید:

پس از اتمام کلیه مراحل آرایش نوبت به تثبیت آرایش می‌رسد. تثبیت آرایش کمک می‌کند تا دوام ارایش شما در طول روز بیشتر شود. اسپری تثبیت کننده را در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری صورت بگیرید و چهار تا پنج بار روی صورت بگیرید.


اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مرتبط را در بخش زیبایی، شاخه ترفندهای آرایشی در مجله قرمز مطالعه کنید.

منبع: WikiHow  (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)