آرایش پوست خشک و روش صحیح انجام آن در چند مرحله


نحوه کرم پودر زدن پوست خشک

مشکلات پوست خشک تنها به خشکی و التهاب ناشی از آن محدود نیست و آرایش پوست خشک از کارهای دشواری است که خانم‌های صاحب پوست خشک را دچار مشکلات فراوانی می‌کند. آرایش در نقاط خشک پوست حالت پوسته پوسته پیدا کرده و کاملا جذب می‌شود و اثر زیبایی خود را از دست می‌دهد. اما اگر پوست خشکی دارید باید هنگام آرایش و قبل از آن نکات خاصی را رعایت کنید تا آرایش پوست خشک به زیبایی و با دوام بیشتری روی صورت شما بنشیند.

در این مقاله از مجله قرمز این نکات و مراحل مختلف آرایش پوست خشک را بخوانید.


آماده سازی صورت

صورت خود را بشویید:

مهم نیست چه نوع پوستی دارید، حتما قبل از آرایش باید صورت خود را بشویید تا زمینه تمیز و مناسبی برای آرایش فراهم شود و پوست صورت تروتازه و آماده گردد. همچنین این کار باعث می‌شود باقیمانده‌های آرایش‌های قبلی نیز پاکسازی شود و از بسته شدن روزنه‌های پوستی و ایجاد آکنه جلوگیری شود. برای شستن صورت از یک پاک کننده ملایم مناسب برای پوست خشک استفاده کنید، شوینده‌های مخصوص پوست چرب یا معمولی ممکن است برای پوست خشک شما بیش از حد قوی باشد و خشکی و التهاب آن را افزایش دهد.

پوست را مرطوب کنید:

پس از شستن صورت نوبت به مرطوب کردن آن می‌رسد، روی خشک‌ترین نواحی تاکید کنید و مقدار بیشتری مرطوب کننده به این مناطق که معمولا گونه‌ها، اطراف بینی و بین ابروها است بزنید. از مرطوب کننده قوی با قدرت آب رسانی بالا که مخصوص پوست خشک طراحی شده استفاده کنید. مقداری از مرطوب کننده استفاده کنید که توسط پوست جذب شود نه این که ظاهری چرب و براق به آن بدهد.

پرایمر آرایشی صورت استفاده کنید:

پرایمر آرایشی یک ماده ژل مانند و نسبتا رقیق است که قبل از آرایش برای آماده‌سازی پوست استفاده می‌شود. استفاده از پرایمر برای آرایش پوست خشک اهمیت ویژه‌ای دارد چون باعث نرم‌تر شدن پوست و گرفتن نتیجه بهتر در آرایش می‌شود. پرایمر را نقطه نقطه روی پوست بزنید و سپس با دست پخش کنید. از پرایمر به مقدار زیاد استفاده نکنید و همان قدر که روی پوست جذب شود کافی است.

پرایمر آرایشی چشم استفاده کنید:

پرایمر یا پایه آرایشی چشم به عنوان پایه برای سایه به کار می‌رود و باعث می‌شود سایه چشم دوام بیشتر و جلوه زیباتری پیدا کند. این پرایمر قسمت پشت پلک را یکرنگ کرده و کمک می‌کند سایه زیباتر دیده شود و پس از مدتی حالت رگه‌ای پیدا نکند چون اگر با پلک خشک سایه بزنید پس از مدتی چشمان و پلک‌ها حالت قرمزی پیدا می‌کنند. یک نقطه از این پرایمر را برای پشت پلک هر چشم استفاده کنید.

بالم لب بزنید:

آرایش پوست خشک

یکی از مشکلات رایج افرادی که پوست خشک دارند خشکی لب است. داشتن لب‌های خشک و پوسته پوسته آرایش پوست خشک را خراب می‌کند و زدن رژ لب روی آن تقریبا غیرممکن است. پس حتما حدود ده دقیقه قبل از آرایش لب‌ها از بالم لب قوی استفاده کنید تا پوسته‌ها جدا شده و لبرهای نرم و یکدستی داشته باشید.


استفاده از فونداسیون و کانسیلر در آرایش پوست خشک

آرایش پوست خشک و روش صحیح انجام آن در چند مرحله

از لوازم آرایشی مخصوص پوست خشک استفاده کنید:

لوازم آرایشی انواع مختلفی دارند و هر نوعی برای پوست خاصی طراحی شده است.

فونداسیون مخصوص پوست خشک میزان بیشتری مرطوب کننده در خود دارد و پوست را نرم‌تر نگه می‌دارد. پس هرچقدر هم قیمت بالایی داشته باشد ارزش سرمایه‌گذاری دارد. اگر فونداسیون‌های موجود در داروخانه‌ها که مخصوص آرایش پوست خشک هستند نیز جوابگوی پوست شما نیست می‌توانید برای انتخاب فونداسیون مناسب با پزشک مشورت کنید، چندین مدل و مارک مختلف را امتحان کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

فونداسیون مایع به کار ببرید:

اگر از فونداسیون‌های غلیظ و پودری استفاده کنید خشکی پوست بیشتر نمایان می‌شود. فونداسیون‌های پودری مخصوص افراد با پوست چرب هستند چون چربی اضافی پوست را جذب می‌کنند حال اگر افراد با پوست خشک از این فونداسیون استفاده کنند این مواد پودری داخل ترک‌های پوست جمع شده و به خصوص از نزدیک اوضاع پوست شما بسیار بد دیده خواهد شد. بنابراین باید از فونداسیون‌های مایع مخصوص آرایش پوست خشک و کانسیلرهای کرمی استفاده کنید.

فونداسیون را به درستی استفاده کنید:

علاوه بر انتخاب فونداسیون مناسب، استفاده درست از آن نیز اهمیت دارد. مقداری کمی از فونداسیون را با انگشت بردارید و با ابزار آرایشی مناسب روی پوست بزنید و محو کنید، این کار را روی همه صورت به جز اطراف و زیر چشم تکرار کنید. ابزار آرایشی مناسب برای پوست خشک برس است، برس بر خلاف اسفنج و انگشت مانع از تکه تکه دیده شدن آرایش می‌شود و ظاهری صاف و نرم به پوست می‌دهد. ازا نواع نرم برس استفاده کنید و آن را با ملایمت روی پوست بکشید و فشار ندهید.

کانسیلر بزنید:

کانسیلر مایع و کرمی بهترین انتخاب برای آرایش پوست خشک است که برای پوشش قسمت‌های مختلف صورت مثل زیر چشم و سیاهی و قرمزی به کار رود. برای محو کردن کانسیلر از برس مناسب آن استفاده کنید.

از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید:

همیشه استفاده از تثبیت کننده‌ها را در مرحله نهایی آرایش توصیه کرده‌ایم اما برای آرایش پوست خشک نوع اسپری آن ترجیح دارد چون نوع پودری رطوبت پوست را جذب می‌کند و برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب نیست.


انجام بقیه آرایش

آرایش چشم را انجام دهید:

پس از استفاده از پرایمر آرایش چشم می‌توانید مراحل معمول آرایش چشم را به سادگی انجام دهید. سایه بزنید، خط چشم بکشید و کلیه مراحل را تکمیل کنید. در مورد خط چشم، خط چشم مایع به خط چشم‌های مدادی ترجیح دارد همچنین می‌توانید به جای سایه پودری از سایه‌های کرمی استفاده کنید.

از رژگونه مایع استفاده کنید:

برای این که حالت خشکی و پوسته پوسته روی گونه‌های شما ظاهر نشود توصیه می‌کنیم از رژگونه مایع استفاده کنید چون هم پوست شما را نرم‌تر می‌کند و هم دوام بیشتری در روزهای گرم سال خواهد داشت. این رژگونه‌ها را به مقدار خیلی کم روی برجستگی گونه‌ها بمالید و محو کنید.

رژ لب بزنید:

پس از مرطوب کردن لب، زدن فونداسیون، کانسیلر، رژگونه و تکمیل آرایش چشم نوبت به آرایش لب‌ها می‌رسد. ممکن است پس از انجام این مراحل مجددا در لب‌ها احساس خشکی کنید. برای رفع این حالت دوباره از بالم لب استفاده کنید و لب‌ها را نرم کنید، کمی صبر کنید و سپس رژ لب بزنید. انواع مات رژ لب و رژ لب‌های با دوام بالا برای آرایش پوست خشک توصیه نمی‌شود چون اثر خشک کننده دارد.

از روشن کننده استفاده کنید:

برای این که حالت خشک پوست شما در طول روز کمتر نمایان شود می‌توانید از هایلایت کننده‌های مایع استفاده کنید تا حالتی براق و روشن و تروتازه به پوست شما بدهد هرچند این این کار واقعا پوست را مرطوب نمی‌کندو  فقط ظاهر ان را براق نشان می‌دهد. این روشن کننده را روی گونه‌ها و چانه بزنید و آرایش خود را کامل کنید.

در طول روز آرایش خود را تجدید کنید:

هرچند ساعت یک بار در آینه آرایش خود را چک کنید. اگر متوجه ایجاد حالت پوسته پوسته رو صورت خود شدید یک موچین بردارید و پوسته‌های اضافی را جدا کنید سپس مقدار خیلی کمی مرطوب کننده برداشته و با حرکات دورانی آن را روی نواحی خشک صورت بزنید تا حالت خشکی آن از بین برود.