حوزه دریای کارائیب در جنوب شرقی آمریکای شمالی قرار دارد و جزایر قرار گرفته در این دریا و سواحل اطراف آن یعنی کشورهای کوبا، جامائیکا، پورتوریکو، دومینیکن، هائیتی و چندین جزیره و کشور دیگر را شامل می‌شود. اما موضوعی که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم عادات زیبایی و مراقبت پوست مردم حوزه دریای کارائیب است. این منطقه هرچند تنوع نژادی، فرهنگی و ملیتی بالایی دارد اما مردم آن عادات و اعتقادات متفاوتی در این زمینه دارند که می‌توان تاثیر آن را در چهره و ظاهر مردمان آن مشاهده کرد. پس این مقاله را مطالعه کنید تا با رفتارهای مردم این منطقه در زمینه مراقبت از پوست و آرایش آشنا شوید.

حوزه دریای کارائیب به دلیل آب و هوای مطبوع و سواحل زیبا و دریای نیلگون آن شهرت فراوانی دارد و همه ساله مقصد سفر گردشگران بیشماری از سراسر جهان بوده است، چهره‌های مشهوری مثل ریهانا و جنیفر لوپز نیز از مردم این منطقه هستند. حوزه دریای کارائیب محل تلاقی چندین نوع فرهنگ، زبان و مذهب مختلف است که موقعیتی خاص را به وجود آورده‌است و محل فعالیت شرکت‌های چندملیتی بسیاری است. این چند ملیتی باعث تنوع نژادی بالایی در این منطقه شده است و چهره‌های زیبا و جذاب بسیاری را در میان آنان می‌توان یافت. مردم حوزه دریای کارائیب اعتقاد خاصی درباره مراقبت و زیبایی پوست دارند که در بی‌نقص بودن پوست و چهره آن‌ها موثر بوده است. اما این رفتارها و اعتقادات خاص کدامند؟

رازهای زیبایی زنان در حوزه دریای کارائیب

عادات مراقبت پوست در میان مردم حوزه دریای کارائیب

در حال حاضر صنعت لوازم آرایش و مراقبت پوست در نقطه اوج فروش خود قرار دارد و علت آن را می‌توان مردم کره جنوبی دانست. از وقتی که برنامه ده مرحله‌ای مراقبت از پوست که زنان کره‌ای آن را انجام می‌دهند در غرب هم محبوب شد تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی فرصت را غنیمت شمردند و به تولید و فروش بیشتر این محصولات روی آوردند و هر روز خانم‌ها را می‌بینیم که ماسک پس از ماسک، سرم پس از سرم، کرم برای هر نقطه خاص از صورت استفاده می‌کنند، چیزهایی که واقعا به آن‌ها نیازی ندارند و نه تنها فایده‌ای ندارند بلکه می‌توانند مضر هم باشند و با این کار فقط در حال هدر دادن پول خود و پر کردن جیب تولیدکنندگان هستند. در حالی که در حوزه دریای کارائیب شرایط کاملا متفاوتی حکم فرما است. زنان این منطقه نه تنها علاقه‌ای به آرایش زیاد ندارند بلکه مراقبت از پوست را نیز تنها با تعداد محدودی از محصولات مثل مرطوب کننده و ضدآفتاب انجام می‌دهد و از این جهت دقیقا در نقطه مقابل کره جنوبی قرار دارند. سن زنان در منطقه کارائیب بسیار کمتر از آنچه که هست به نظر می‌رسد و علت آن نیز همین استفاده کم از محصولات مراقبت از پوست است. آن‌ها به قانون “کمتر بهتر است” در این زمینه کاملا پایبند هستند و این راز زیبایی و جوانی زنان این منطقه است.

رازهای زیبایی زنان دریای کارائیب

برنامه مراقبت پوست به سبک زنان حوزه دریای کارائیب

این برنامه مراقبتی تنها شامل دو بخش است، پاکسازی و مرطوب کردن و تکرار مجدد این چرخه. آنان حتی برای این کار از مواد طبیعی کمک می‌گیرند که در این ناحیه هم به وفور یافت می‌شود یعنی کره کاکائو. زنان کارائیبی این کره را به صورت لایه‌ای پوشاننده روی پوست خود قرار می‌دهند تا رطوبت را در خود نگه دارد و احساس خشکی آن از بین برود. در شرایطی که احساس خشکی چندان شدید نباشد عصاره میوه گل رز یک مرطوب کننده ملایم و محبوب برای آنان به شمار می‌رود. زنان حوزه کارئیب معتقدند تا زمانی که دچار مشکل پوستی نشده‌اید دلیلی برای درمان و کارهای خاص وجود ندارد به عبارتی دیگر سری را که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند پس پوستی را که دچار مشکل نشده درمان نمی‌کنند. ثابت شده است هرچه به مقدار و از تعداد بیشتری محصولات مراقبت پوست استفاده کنید مشکلات پوستی شما شدیدتر خواهد شد و حتی ممکن است به مشکلاتی دچار شوید که قبلا با آن روبرو نبودید. پس تا حد ممکن برنامه خود را محدود کنید و به خاطر داشته باشید که هرچیزی به طور طبیعی بهتر و زیباتر است. اگر احساس می‌کنید به نوع خاصی از محصولات مراقبت پوست نیاز دارید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و مشکل خود را با وی مطرح کنید تا بر اساس نیاز و شرایط شما محصول و برنامه استفاده از آن را برای شما تجویز کند و هرگز سرخود سراغ این محصولات که همه جا در رنگ‌ها و اشکال و برندهای گوناگون یافت می‌شوند نروید.

زیبایی زنان حوزه دریای کارائیب

طبیعی است که هر نقطه‌ای در جهان شرایط آب و هوایی و ژنتیکی خاص خود را دارد و شاید رژیم مراقبتی ده مرحله‌ای زنان کره‌ای برایشان ضروری و مناسب باشد و در مقابل رژیم مختصر دریای کارائیب هم مناسب مردم آن منطقه باشد پس تقلید صرف و پیروی از مردمی که در شرایط متفاوتی زندگی می‌کنند ایده جالبی نیست و تنها آموختن و ایده گرفتن است که به بهبود شرایط کمک می‌کند مثلا رژیم پیچیده کره‌ای مزایای خاص خود را دارد و رژیم دریای کارائیب هم فلسفه خاص خود را، پس هر کسی باید بر اساس شرایط منطقه سکونت خود و شرایط خاص ژنتیکی خود برنامه مراقبت پوست خود را تنظیم کرده و به آن پایبند باشد تا از زیبایی و جوانی بیشترین بهره را ببرد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)