اگر سری به جواهرفروشی‌ها بزنید یا تصاویر آنلاین انگشترهای زیبا را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید خواهید دید که اکثر این حلقه‌ها و انگشترهای نامزدی و ازدواج و … ظاهری شبیه به هم دارند. شاید مدل‌های کلاسیک برای بیشتر خانم‌ها مورد پسند باشند اما خانم‌هایی که سلیقه متفاوت و خاصی دارند به انگشترهای زیبا و متفاوت هم نیاز دارند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که حلقه‌های کلاسیک و معمولی مورد علاقه آن‌ها نیز گزینه‌های مختلف و متنوعی پیش روی شما قرار دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند نمونه از انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص و متفاوت را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک باشند.

اوپال، چشم گربه یا عین الشمس

اوپال نوعی سنگ سیلیس آبدار است که درخششی عمیق و سه بعدی دارد. اوپال در طبیعت در رنگ‌های مختلف یافت می‌شود از بیرنگ، آبی، خااکستری و قرمز گرفته تا شیری و زرد و سبز و سیاه. این سنگ می‌تواند جایگزین نگین‌های کلاسیک مثل الماس و یاقوت شود و به تنهایی روی انگشترها مورد استفاده قرار گیرد اما ترکیب آن با نگین‌های ریز الماس نیز بسیار زیبا و رویایی خواهد بود. پس اگر به یک سنگ متفاوت و چشمگیر برای انگشتر خود نیاز دارید بهتر است اوپال را انتخاب کنید چون درخشش آن با همه چیزهایی که تاکنون دیده‌اید فرق دارد.

انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک شوند

الماس‌های ریز دور نگین

شاید تصور کنید چیزی که در یک انگشتر یا حلقه ازدواج اهمیت دارد نگین اصلی آن است. اما د واقع نگین‌های دور نگین اصلی هستند که نقش مهمی را در زیبایی انگشتر ایفا می‌کنند و جلوه درخشانی به آن می‌دهند. حتی شما می‌توانید نگین اصلی انگشتر خود را از نوع نسبتا ارزان قیمت انتخاب کنید و با نگین‌های برلیان اصل یا اتمی دور آن، انگشترهای زیبا با قیمت مناسب داشته باشید که در واقع گران به نظر می‌رسند و حتی با انگشترهای چهره‌های معروف مثل کیت میدلتون قابل مقایسه هستند. این مدل از انگشترها جزو ترندهای جدید و محبوب این روزها هستند و شما با انتخاب آن‌ها مجموعه جواهرات خود را به روز خواهید کرد.

انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک شوند

یاقوت صورتی

یاقوت سنگی قیمتی است که در رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود مثل قرمز، آبی و حتی سبز. اما یاقوت صورتی جزو مواردی است که کمتر شناخته شده است و به ندرت در ساخت انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر سلیقه متفاوتی در انتخاب انگشترهای زیبا و گران قیمت دارید می‌توانید به جای نگین‌های الماس و زمرد و یاقوت در رنگ‌های رایج، سراغ یاقوت صورتی بروید. رنگ صورتی مایل به هلویی این سنگ، جلوه بسیار زیبایی دارد و هم روی طلای زرد و هم طلای سفید بسیار زیبا به نظر خواهد رسید. لازم به ذکر نیست که صورتی با هر رنگ پوستی همخوانی دارد و رنگ محبوب بسیاری از خانم‌ها است.

انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک شوند

مورگانیت

مورگانیت نوعی سنگ با رنگ صورتی مایل به یاسی است که از زمان‌های بسیار دور در ساخت جواهرات و حتی عینک‌های باستانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. معادن مورگانیت در کشورهای مختلفی وجود دارد اما تقریبا تمامی آن‌ها در طیف رنگی صورتی و بنفش کمرنگ یافت می‌شوند. این سنگ زیبا از خانواده آکوامارین و زمرد است و جزو سنگ‌های قیمتی دسته بندی می‌شود که ترکیب آن در کنار نگین الماس بسیار زیبا و چشمگیر خواهد بود. پس اگر به انگشتری نیاز دارید که جلوه رنگی متفاوتی داشته باشد و نگاه‌ها را به خود خیره کند یک انگشتر با نگین مورگانیت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک شوند

نگین‌های اشکی

در کنار سنگ انگشتر و رنگ آن، فرم و شکل نگین هم اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر انگشترهای زیبا و کلاسیک از نگین‌های گرد یا مربعی با برش‌های متقارن و هندسی ساخته می‌شوند اما اگر سلیقه شما متفاوت است می‌توانید سراغ فرم‌های دیگری هم بروید، نگین‌های اشکی یا به اصطلاح گلابی شکل یکی از انواع کمتر شناخته شده نگین‌ها در ساخت جواهر هستند که جلوه متفاوتی به انگشتر می‌دهند. فرم کشیده این نگین‌ها باعث می‌شود که انگشتان شما بلندتر و زیباتر به نظر برسد پس اگر انگشتان کوتاه و چاقی دارید این مدل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. نگین‌های اشکی می‌توانند به تنهایی روی انگشتر به کار روند اما هر نگینی با برلیان‌های ریز دور آن، جذاب‌تر خواهد شد.

انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک شوند

سنگ‌های رنگی

وقتی صحبت از انگشترهای کلاسیک می‌شوند همه به نگین‌های الماس ریز و درشتی فکر می‌کنند که بیرنگ هستند و تمام نور را از خود عبور می‌دهند و با درخشش خیره کننده خود نگاه‌ها را به خود جلب می‌کنند. اما همان طور که گفتیم شما محدود به این انتخاب نیستید و می‌توانید به جای نگین الماس بیرنگ سراغ سنگ‌های رنگی هم بروید. این سنگ‌های رنگی می‌توانند از نوع قیمتی مثل یاقوت و زمرد و الماس زرد باشند و یا اگر قصد هزینه گزاف ندارید می‌توانید از نگین‌های ارزان قیمت و بدلی برای انگشتر خود استفاده کنید. در واقع هیچ محدودیتی برای رنگ جواهرات شما وجود ندارد و این شما هستید که می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک شوند

الماس خام

الماس در طبیعت شکل کاملا متفاوتی دارد و نگین الماسی که ما می‌شناسیم نتیجه برش‌های متعدد استادان جواهرسازی است که در ساخت انواع جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این روزها بازگشت به طبیعت و استفاده از چیزهای طبیعی در دنیای مد و زیبایی، حرف اول را می‌زند و این ترند را می‌توان در طراحی جواهرات هم مشاهده کرد. به همین دلیل استفاده از الماس خام یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین سبک‌ها در جواهرسازی است. شما می‌توانید الماس خام را به عنوان نگین انگشتر خود انتخاب کنید، الماس خام درخششی خاص و متفاوت دارد که در هیچ نگین الماس برش خورده‌ای یافت نمی‌شود و مهم‌تر از همه این که اصالت آن تضمین شده است.

انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک شوند

سنگ ماه

سنگ ماه یک نوع سنگ نیمه مات با سطحی براق و شفاف است که در رنگ‌های بسیار متنوعی یافت می‌شود از سفید و شیری گرفته تا آبی و سبز و رنگ‌های دیگر. اگر به خواص سنگ‌ها اعتقاد داشته باشید احتمالا شنیده‌اید که سنگ ماه آثار مفیدی برای بدن دارد اما زیبایی آن قابل چشمپوشی نیست. سنگ ماه می‌تواند زینت بخش انواع جواهرات از جمله انگشتر شما باشد. رنگ‌های جذاب این سنگ با هر رنگ پوستی سازگاری دارد و در کنار طلای زرد و رزگلد جلوه‌ای زیبا و درخشان پیدا می‌کند. پس اگر به دنبال انگشتری متفاوت با سنگی خاص و استثنایی هستید انگشترهای زیبا با سنگ ماه را انتخاب کنید.

انگشترهای زیبا با نگین‌های خاص که می‌توانند جایگزین حلقه‌های کلاسیک شوند

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)