رپورتاژ آگهی


متولدین اردیبهشت، گروهی از افراد صبور و پرتلاش هستند که برای دستیابی به رؤیاهایشان از هیچ تلاشی دست بر نمی‌دارند. ویژگی‌های شخصیتی این گروه از افراد باعث شده تا چندین سنگ به‌عنوان سنگ ماه تولد اردیبهشت معرفی شوند.

سنگ ماه اردیبهشت | از خصوصیات تا هدیه

 هر یک از این سنگ‌ها که با تیپ شخصیتی این افراد همخوانی دارند، دارای خواص و انرژی‌های بی‌نظیری هستند که اردیبهشت‌ماهی‌ها می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. ارتباط بین سنگ‌ها و ماه تولد توسط افرادی که به مطالعه ستاره‌شناسی مشغول بودند، کشف شد. درواقع این سنگ‌ها اکسسوری محبوبی هستند که امروزه در زیورآلات مختلف به طور گسترده استفاده می‌شوند.

سنگ ماه اردیبهشت چیست؟

سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت به طور ویژه با طبیعت و زندگی مرتبط هستند و تأثیرات مثبتی بر روی افراد متولد این ماه دارند. گفته می‌شود هر سنگی باتوجه‌به موقعیت ستارگان در زمان تولد و وضعیت فلکی با متولدین ارتباط بهتر و قوی‌تری برقرار می‌کند. این ارتباط باعث می‌شود تا به‌راحتی انرژی‌های مثبت سنگ جذب شوند و در درمان بیماری‌ها، تعادل دادن به جنبه‌های روحی و روانی استفاده نمود.

زمرد به‌عنوان مهم‌ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت شناخته می‌شود، همچنین گارنت، آونتورین، مالاکیت سبز، یاقوت آبی روشن، کوارتز صورتی، سنگ مرجان، کهربا و فیروزه نیز از دیگر سنگ‌های متولدین اردیبهشت هستند. در ادامه به معرفی انواع سنگ ماه اردیبهشت می‌پردازیم. اردیبهشت بیشترین تنوع سنگ ماه تولد را دارد.

معرفی انواع سنگ ماه اردیبهشت

  • زمرد

زمرد، به‌عنوان اصلی‌ترین سنگ متولدین اردیبهشت شناخته می‌شود و یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌ها  است. این سنگ، از دوران قدیم تا به امروز، موردتوجه قرار گرفته و برای اهداف مختلفی کاربرد دارد. یکی از ویژگی‌های بارز زمرد، قدرت آرامش‌بخشی آن است که می‌تواند احساس آرامش روحی و جسمی را در افراد تقویت کند. علاوه بر این، از این سنگ می‌توان برای افزایش شجاعت، اعتمادبه‌نفس و افزایش عزت‌نفس استفاده کرد. همچنین، زمرد می‌تواند در بهبود سیستم عصبی و تقویت مغز نیز مؤثر باشد.

سنگ ماه اردیبهشت | از خصوصیات تا هدیه

  • گارنت

گارنت از واژه لاتین granatus به معنای “انار” گرفته شده است؛ زیرا به دلیل شباهت رنگ قرمزش با انار به این نام شناخته می‌شود. این سنگ در سراسر جهان موجود و به طور معمول به رنگ قرمز است، اما در واقع انواع مختلفی از آن با رنگ‌ها و فرمول‌های شیمیایی متنوعی وجود دارد. اغلب وقتی اسم گارنت به گوش می‌رسد، مردم به رنگ قرمز آن فکر می‌کنند، اما گارنت انواع مختلفی دارد و ممکن است به رنگ‌های سبز، نارنجی، صورتی، عسلی، سیاه و حتی شفاف و بی‌رنگ نیز باشد.

  • کوارتز صورتی

کوارتزها به مدت هزاران سال در فرهنگ‌های مختلف جهان استفاده شده‌اند و یکی از محبوب‌ترین اعضای این خانواده، رز کوارتز یا کوارتز صورتی است. رز کوارتز یا کوارتز صورتی که سنگ متولد اردیبهشت شناخته می‌شود، به دلیل رنگ‌بندی متنوع از صورتی کم‌رنگ تا صورتی پر رنگ و گاهی به رنگ گل رز قرمز، این نام را به خود اختصاص داده است. امروزه، رز کوارتز به‌عنوان جواهرات، برای مراقبه یا به‌عنوان دکوراسیون در خانه‌ها و فضاهای اداری به کار می‌رود.

 

  • مالاکیت سبز

مالاکیت، یکی از سنگ‌های محبوب ماه اردیبهشت، با خواص بی‌نظیری که دارد، خود را از سایر سنگ‌ها متمایز می‌کند. همچنین این سنگ دارای خواص درمانی و روان‌شناختی، شامل بهبود سیستم قلب و عروق، سیستم عصبی، وضعیت جنسی، وضعیت روحی و روانی، مقاومت در برابر بیماری‌های ویروسی، کاهش شانس ابتلا به سرطان، افزایش قدرت بدنی، دستیابی به آرامش روان و افزایش اعتمادبه‌نفس و موفقیت است. ویژگی بارز فیزیکی این سنگ، رنگ سبز با نوارها و حلقه‌های موازی آن است که از سبز روشن تا سبز بسیار تیره که تقریباً سیاه به نظر می‌رسد، وجود دارد.

  • یاقوت کبود

یاقوت کبود یکی از سنگ‌هایی است که به‌عنوان نماد ماه اردیبهشت شناخته می‌شود. این سنگ دومین و سخت‌ترین کریستال پس از الماس است که در طبیعت وجود دارد. بیشتر ذخایر معدنی این سنگ، از رگه‌های دگرگونی یا آذرین (سنگ‌های آتشفشانی) مرمر و گرانیت استخراج می‌شود که به بسترهای انباشته شده و اعماق دره‌های کوهستان منتقل می‌شود. انرژی و خواص روحی و جسمی این سنگ با رنگ آبی روشن آن برای متولدین اردیبهشت بسیار مؤثر است. درحقیقت این سنگ ماه اردیبهشت، خواص و اثرات مثبت آن برای هر دو جنس یکسان است.

 

  • کهربا

کهربا از جمله سنگ‌های عجیب ماه اردیبهشت است که معمولاً به‌صورت شفاف یا نیمه شفاف دیده می‌شود. این سنگ به رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، سرخ و سفید وجود دارد. کهربای استخراج شده در آمریکای جنوبی معمولاً به رنگ آبی است. این سنگ در نزدیکی سواحل ساملند (در شهر کالین‌گراد روسیه) به دست می‌آید. کهربا حاصل فسیل شدن صمغ درختان سوزنی است و به همین دلیل در این سنگ حفره‌هایی حاوی حشرات و برگ‌های درختان دیده شود که به دام افتاده‌اند.

سنگ ماه اردیبهشت | از خصوصیات تا هدیه

  • آونتورین

آونتورین یکی دیگر از سنگ‌های خوش‌یمن ماه اردیبهشت است که معمولا به رنگ سبز مشاهده می‌شود. اما این سنگ می‌تواند در رنگ‌های صورتی، زرد، نارنجی، قهوه‌ای، خاکستری، سفید و آبی نیز باشد. آونتورین یک نوع نیمه شفاف کوارتز و سختی آن در مقیاس موس ۷ است. از این سنگ معمولاً به‌عنوان مهره‌های تسبیح، دستبند و انگشتر استفاده می‌شود و بسیاری از افراد به دلیل زیبایی و جذابیت، از آن استقبال می‌کنند.

سنگ ماه اردیبهشت | از خصوصیات تا هدیه

  • فیروزه

یکی از جواهرات باستانی و ارزشمند که از زمان‌های قدیم در ایران و سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گرفته سنگ فیروزه است. این سنگ از دوران باستان تا امروز ارزش بسیاری داشته و در جواهرسازی و زیورآلات به کار می‌رود. این سنگ رگه‌هایی سیاه یا قهوه‌ای‌رنگ دارد. معادن اصلی این سنگ در ایران واقع شده و فیروزه نیشابور به‌عنوان یکی از معروف‌ترین انواع فیروزه‌ها در جهان شناخته می‌شود. همچنین معادن فیروزه در دامغان، الله آباد، یخ آباد (کاشمر)، میدوک و شهربابک نیز دیده می‌شود.

خصوصیات متولدین اردیبهشت

متولدین ماه اردیبهشت به‌عنوان افرادی باهوش، قابل‌اعتماد و جاه‌طلب شناخته می‌شوند. راست‌گویی در گفتار آنها به‌وضوح قابل‌تشخیص و زندگی بدون دراماتیک بودن برایشان مهم است. این افراد، علاوه بر لجبازی، از مشورت با دیگران هم استفاده می‌کنند، اما نظری که باورشان نیست را قبول نمی‌کنند.

خصوصیات مردان متولد ماه اردیبهشت:

  • مردان اردیبهشتی دارای روحیه دست و دلباز هستند و از انجام کارهای مهم و عملی لذت می‌برند.
  • خرید انگشتر و گردنبند مردانه با سنگ متولدین این ما هم میتواند یک هدیه خاص برای این افراد باشد
  • آنها حساس و محتاط اما همواره به دنبال انجام کارها و بهبود وضعیت‌های مختلف هستند.
  • مردان این ماه معمولاً آرام و صبورند، اما در مواقع لزوم می‌توانند تصمیم‌های قاطع و سریعی بگیرند.
  • آنها عاشق و متعهد بوده و از ارتباط صمیمی با معشوق خود لذت می‌برند و از او حمایت می‌کنند.
  • مردان اردیبهشتی به نرمی پوست، لطافت موها و عطرهای ملایم حساسیت زیادی دارند و این جزئیات برای آنها اهمیت زیادی دارد.

آنها عمدتاً احساسات خود را با اقدامات و رفتارهای خود نشان می‌دهند و اغلب از بیان عواطف و احساسات با کلمات زیادی پرهیز می‌کنند.

خصوصیات زنان متولد ماه اردیبهشت:

زنان متولد اردیبهشت دارای روحیه‌ای بلندپرواز و عاشق طبیعت و معمولاً زودرنج، خوش‌زبان و خوددار هستند.

علاقه آن‌ها به هنرهای موسیقی و آواز بسیار قابل‌توجه است و اغلب در این زمینه‌ها استعداد دارند.

آنها در نقش مادری و همسری سخت‌گیر ولی یاری‌رسان، عالی عمل می‌کنند و به زندگی شوروشوق می‌بخشند.

زنان اردیبهشتی به دلیل راست‌گویی و صداقتشان مورد تحسین و احترام افراد اطراف قرار می‌گیرند.

این زنان پرتلاش، باهمت و شجاع هستند و تلاش و کوشش را در زندگی خود به کار می‌برند.