رپورتاژ آگهی


ساعت سه موتوره و تک موتوره چه تفاوت هایی دارند؟

آیا می‌دانید تفاوت ساعت سه موتوره و تک موتوره چیست؟ در هنگام خرید ساعت‌مچی با مدل‌های متنوعی از ساعت مواجه خواهید شد که هر کدام امکانات و قیمت‌های متفاوتی دارند. برخی از ساعت‌ها تک‌موتوره هستند و بعضی دیگر به سه موتور قدرتمند و کاربردی تجهیز شده‌اند. در این مقاله قصد داریم ابتدا ساعت‌مچی‌های سه موتوره و یک‌موتوره را معرفی کرده و سپس تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کنیم. اگر قصد خرید ساعت‌مچی دارید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا انتخاب راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

ساعت سه موتوره چیست؟ ساعتی با امکانات متعدد

ساعت‌ سه موتوره که در بازار با نام ساعت کرنوگراف (Chronograph) شناخته می‌شود، یکی از پر‌فروش‌ترین انواع ساعت‌مچی در جهان است. این ساعت‌ها علاوه‌بر عقربه‌های اصلی، عقربه‌های کوچک‌تری دارند که پارامترهای به‌خصوصی را اندازه‌گیری می‌کنند. در‌واقع یک ساعت سه موتوره علاوه‌بر اینکه زمان را به کاربر نشان می‌دهد، کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد.

البته در هنگام خرید انلاین ساعت توجه داشته باشید که این عقربه‌های کوچک برای زیباتر شدن محصول در برخی از ساعت‌های فیک نیز تعبیه شده‌اند. برای اینکه با تفاوت ساعت سه موتوره و تک موتوره آشنا شوید، باید به بررسی کاربردها و امکانات ساعت‌های سه موتوره بپردازیم.

ساعت سه موتوره و تک موتوره چه تفاوت هایی دارند؟

کاربرد عقربه های کوچک ساعت مچی چیست؟ بررسی امکانات ساعت سه موتوره اصل

آیا تصور می‌کنید که دایره‌های کوچک موجود در صفحه یک ساعت سه موتوره اصل تزئینی‌اند؟ کاملا در اشتباه هستید! این عقربه‌ها کاربردهای متعددی دارند. این دایره‌ها هر کدام پارامترهای خاصی را اندازه‌گیری می‌کنند که البته بسته به برند و مدل ساعت متفاوت خواهند بود. در این بخش، برخی از امکانات و کاربردهای ساعت‌های سه موتوره را معرفی می‌کنیم:

  • کرنوگراف: بیشتر ساعت‌های سه موتوره از نوع کرنوگراف هستند و در اصل امکان اندازه‌گیری فواصل زمانی مجزا را دارند.
  • کرنومتر: بیشتر ساعت‌های سه موتوره به کرنومتر نیز مجهز شده‌اند.
  • نمایش ۲۴‌ساعته زمان: یک تفاوت ساعت سه موتوره و تک موتوره این است که در ساعت‌های سه موتوره، عقربه‌های کوچکی برای نمایش ۲۴‌ساعته زمان وجود دارد؛ بنابراین اگر تمایل دارید ساعت آنالوگی داشته باشید که فرمت ۲۴‌ساعته را هم نمایش دهد، بهتر است ساعت سه موتوره اصل بخرید.

احتمالا با مشاهده این امکانات جذاب به خرید ساعت سه موتوره اسپرت ترغیب شده‌اید؛ اما این بدان معنا نیست که ساعت‌های تک‌موتوره مناسب نیستند! در ادامه مطلب با معرفی ساعت‌های تک‌موتوره، بیشتر با تفاوت‌های این دو محصول محبوب بازار آشنا خواهید شد.

ساعت تک موتوره چیست؟

برای آشنایی با فرق ساعت سه موتوره و تک موتوره باید با ساعت‌های تک‌موتور نیز آشنا شوید. ساعت‌مچی‌های تک‌موتوره امکانات و قابلیت‌های متعدد ساعت‌های کرنوگراف را ندارند. این ساعت‌ها صرفا زمان را به کاربر نشان می‌دهند. البته در برخی از مدل‌های ساعت‌های تک‌موتوره، کادری برای نمایش تاریخ نیز در نظر گرفته شده است. برندهای معتبر ساعت‌سازی دنیا، ساعت ست زنانه و مردانه تک‌موتوره خود را با موتورهای قدرتمند روانه بازار می‌کنند. امروزه موتورهای ساخت کشور سوئیس و ژاپن از قدرتمند‌ترین‌های بازار محسوب می‌شوند.

ساعت سه موتوره و تک موتوره چه تفاوت هایی دارند؟

بررسی تفاوت ساعت سه موتوره و تک موتوره؛ کدام‌یک بهتر است؟

احتمالا تا اینجا با تفاوت‌های ساعت سه موتوره و تک موتوره آشنا شده باشید. مهم‌ترین تفاوت این ساعت‌ها در عملکرد آن‌هاست. ساعت‌های سه موتوره علاوه‌بر نمایش زمان، به امکاناتی مانند کرنومتر، کرنوگراف، تاریخ‌نگار و امکانات دیگری (بسته به برند و مدل ساعت) مجهز می‌شوند؛ در‌حالی‌که ساعت‌های تک‌موتوره صرفا زمان را به کار نشان می‌دهند. امروزه از ساعت‌های سه موتوره در مشاغلی مانند مسابقات اتومبیل‌رانی، اسب‌سواری، کشتی‌رانی، عملیات‌های نظامی و بسیاری از مشاغل و مسابقات ورزشی دیگر استفاده می‌شود.

یک تفاوت ساعت تک موتوره و سه موتوره را نیز می‌توان در طراحی این ساعت‌ها دانست. ساعت‌های سه موتوره عقربه‌های متعددی دارند که ظاهری اسپرت به ساعت می‌دهد. اما ساعت تک موتوره ظریف‌تر است و صفحه نمایش کوچک‌تری دارد. اینکه کدام ساعت برای شما بهتر است، به بودجه و هدفتان از خرید بستگی دارد. معمولا قیمت ساعت سه موتوره اسپرت یا کلاسیک از ساعت‌های تک موتوره بالاتر است. در بخش بعدی یکی از معتبر‌ترین فروشندگان ساعت‌های اصل در ایران را معرفی می‌کنیم.

فروشگاه واچ مارکت؛ عرضه‌کننده بهترین مدل‌های ساعت سه موتوره و تک‌موتوره اورجینال

در این مقاله تفاوت ساعت سه موتوره و تک موتوره را بررسی کردیم. مطمئنا پس از مطالعه این مطلب انتخاب میان ساعت‌های سه و تک‌موتوره برای شما راحت‌تر شده است. اگر قصد خرید یک ساعت‌مچی اصیل سه موتوره یا معمولی را دارید، پیشنهاد ویژه ما خرید از فروشگاه اینترنتی واچ مارکت است. مجموعه واچ مارکت کلکسیونی از ساعت‌های بهترین برندهای دنیا مانند اورینت، سیکو، کاسیو و سایر برندهای معتبر جهان را با قیمت مناسب به‌فروش می‌رساند.

از مزیت‌های خرید ساعت‌مچی از واچ مارکت می‌توان به مواردی مانند فروش ساعت اورجینال با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا، قیمت‌های مناسب، پشتیبانی ویژه در فروش و تحویل سریع محصول اشاره کرد. فروشگاه ساعت واچ مارکت خیالتان را بابت خرید یک ساعت اصیل با خدمات معتبر آسوده می‌کند.