جالب و خواندنی


دستبند چرم مردانه یکی از محبوب‌ترین دستبندها در بین آقایان است. این دستبند را می‌توانید با کت‌وشلوار، هودی و یا هر لباس دیگری به‌راحتی ست کنید. اگر از آن به‌خوبی مراقبت نکنید به‌راحتی خشک و چروکیده شده و دیگر قابل‌استفاده نخواهد بود.

نگهداری از دستبند چرم مردانه

اگر دوست دارید دستبند چرم طلا مردانه اصل بادوام بخرید و به‌خوبی از آن نگهداری کنید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه نگهداری از دستبند چرم

یکی از روش‌های نگهداری از دستبند چرم طلا مردانه این است که بدانید چه زمانی باید دستبند را از دستتان خارج کنید. برای نگهداری بهتر از دستبند چرم مردانه بهتر است در مواقع زیر آن را در بیاورید:

  • در موقع شنا دستبند را باز کنید. آب شور دریا به جنس چرم دستبند آسیب می‌رساند. رطوبت زیاد هم برای دستبند خوب نیست ممکن است بخش طلایی خراب شده و درخشندگی خود را از دست بدهد. اگر در دریا شنا می‌کنید برق قسمت طلایی ممکن است کوسه را به خود جذب کند.
  • در هنگام رفتن به استخر یا وارد شدن به آب گرم سونا بهتر است دستبند خود را خارج کنید. آب استخر باعث فرسایش بیش‌ازحد چرم می‌شود.
  • قبل از استفاده از لوسیون، ضد آفتاب، مرطوب‌کننده و اودکلن دستبند را نپوشید. همیشه ابتدا هرگونه عطر و لوسیون و کرم را روی بدن بمالید بعدازآن دستبند خود را ببندید. این مواد به درز، قفل و سایر قطعات دستبند نفوذ کرده و به آن آسیب می‌رساند.
  • اگر قصد دارید زیر نور خورشید دراز بکشید بهتر است دستبند را دربیاورید. این به این معنی نیست که دستبند را نمی‌توان خارج از خانه پوشید. دراز کشیدن به مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید باعث رنگ‌پریدگی و پوسیدگی چرم می‌شود.
  • در هنگام کار با شن و ماسه و باغبانی دستبند چرم نپوشید. دستبند در معرض شن و ماسه خط و خش برداشته و ممکن است پاره شود.

برای نگهداری از دستبند چرمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

دستبند خود را مرتب تمیز کنید. هرگونه عرق بدن، روغن یا اثرانگشت را از روی دستبند پاک کنید. این مواد درخشندگی دستبند چرم طلا شما را کم می‌کند. دستبند خود را در محل مناسب نگهداری کنید. بهتر است زیورآلات با هم در تماس نباشند زیرا ممکن است باعث خط و خش روی یکدیگر شده و یا به هم گره بخورند.

دستبند مردانه چرم

آن‌ها را روی کمد انباشته نکنید یا در کشوری جوراب نگذارید. بهتر است جعبه جواهرات مناسب برای دستبندهای خود تهیه کنید. نگهداری از آن‌ها در پلاستیک و قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت باعث کپک‌زدگی دستبند چرم می‌شود.

دستبند چرم را به‌آرامی روی مچ دست خود قرار داده و ببندید. از کشیدن آن خودداری کنید زیرا ممکن است پاره شود. برای باز کردن نیز فشار زیادی به بند چرمی وارد نکنید.

  • دستبندهای چرمی خود را همیشه خشک نگهدارید. چرم اصل مانند پوست انسان متخلخل است و ضد آب نیست. آب به دستبند چرمی آسیب می‌زد و باعث تغییر رنگ و خراب شدن آن می‌شود.
  • اگر دستبند چرم شما خیس شد بهتر است ابتدا آن را به‌آرامی خشک‌کنید. با کمک پارچه نرم و جاذب و ضربه‌های آهسته آب دستبند را بگیرید؛ آن را مالش ندهید و بگذارید در هوا خشک شود.
  • دستبند چرم نباید زیاد حرارت ببیند. در هنگام کار با حرارت بالا و تمرینات ورزشی دستبند خود را باز کنید. دقت کنید آن را کجا قرار می‌دهید. چرم در مناطق خنک و دمای اتاق ظاهر خود را به‌خوبی حفظ می‌کند. قرار گرفتن در معرض حرارت، روی رادیاتور و اجاق‌گاز و آتش دستبند چرم را خراب می‌کند.

نحوه تمیز کردن دستبند چرم طلا مردانه

بهتر است دستبند خود را همیشه تمیز نگه‌دارید. برای تمیز کردن دستبند چرمی مردانه، از پارچه مرطوب با یک قطره صابون دستی ملایم و بدون نرم‌کننده استفاده کرده و آن را به‌آرامی تمیز کنید. سپس دستبند را با پارچه مرطوب تمیز پاک کرده و اجازه دهید دستبند قبل از استفاده در هوا خشک شود.

برای خشک‌کردن دستبند حرکات دایره‌ای کوچک و ضربه ملایم استفاده کنید. برای پاک کردن دستبند فشار زیادی به آن وارد نکنید. برخی از دستبندها برای مراقبت بیشتر نیاز به نرم‌کننده چرم دارند. برای نگهداری بهتر و طول بیشتر دستورالعمل‌های نگهداری از آن را انجام دهید.

تمیز کردن دستبند چرم طلا مردانه

آیا با دستبند چرمی می‌توان شنا کرد؟

دستبند چرم طلا مردانه در برابر آب استخر، کلر و هر نوع ماده ضدعفونی کننده‌ای که در استخر به کار می‌رود مقاوم نیست. سه دلیل اصلی برای اینکه نباید با دستبند چرمی شنا کنید شامل:

  • شنا کردن با دستبند چرمی باعث می‌شود روغن طبیعی چرم از بین رفته و ظاهر آن دفرمه شود. پوشیدن دستبند چرمی زیر دوش یا در موقع شنا در استخر یا آب دریا چربی طبیعی چرم را از بین می‌برد. خیس شدن زیر آب باران هم همین اتفاق را به دنبال دارد. وقتی این روغن‌های طبیعی از بین می‌روند دستنبد چرمی سفت شده، ترک می‌خورد و حتی ممکن است کوچک شود.
  • درصورتی‌که چرم برای مدت طولانی در معرض آب قرار بگیرد تغییر رنگ می‌دهد. البته در روز اول این اتفاق نمی‌افتد اما خیساندن طولانی‌مدت دستبند در آب می‌تواند رنگ دستبند را به‌مرور کمرنگ و بعد از مدتی کامل از بین ببرد.

بیشتر دستبندهای چرمی رنگ می‌شوند. شنا یا دوش گرفتن مداوم با دستبند باعث پاک شدن یا کنده شدن رنگ آن می‌شود.

  • اگر چرم به مدت طولانی در معرض رطوبت قرار بگیرد کپک می‌زند. اگر دستبند شما خیش شد باید به‌خوبی آن را خشک‌کنید در غیر این صورت ممکن است کپ بزند. کپک علاوه بر اینکه ظاهر خوبی ندارد باعث می‌شود استحکام دستبند از بین رفته و بوی بدی بدهد.

چه کار کنیم دستبند چرمی بو نگیرد؟

اگر به‌خوبی از دستبند مراقبت کنید دستبند چرمی شما بوی نامطبوعی نخواهد داشت. اگر دستنبد شما بو می‌دهد نیاز به نظافت و تمیزکاری خوب و زمان برای هوا خوردن دارد. بهتر است بعد از تمیز کردن چند روز از دستبند استفاده نکنید.

چرم طبیعی ماده‌ای متخلخل است و عرق، روغن و هر نوع آلودگی دیگر را به خود جذب می‌کند. این اتفاق امری طبیعی است و چاره‌ای ندارد. برای اینکه عمر مفید دستبند خود را بالا ببرید بهتر است در هنگام ورزش که زیاد عرق می‌کنید و همچنین در هنگام خواب دستبند خود را باز کنید.

 نحوه تشخیص چرم اصل

برای تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی چند روش و نشانه وجود دارد. چرم طبیعی دارای سطح غیر یکسانی است درحالی‌که چرم مصنوعی سطحی یکنواخت و یکدست دارد. چرم طبیعی اغلب از پوست حیوانات ساخته‌شده و سطح ناهمواری دارد.

یکی دیگر از نشانه‌های چرم طبیعی خاصیت ارتجاعی و کشسانی است. این چرم کش می‌آید و هنگامی‌که آن را می‌کشیم تغییر رنگ می‌دهد. با کشیدن چرم طبیعی چین‌وچروک‌ها محوشده و با رها کردن آن دوباره به حالت اول برمی‌گردد؛ این در حالی است که چرم مصنوعی تغییر حالت نمی‌دهد.

چرم طبیعی سوراخ‌های ریز طبیعی داشته و آب و هرگونه رطوبت را در چند ثانیه جذب می‌کند این در حالی است که چرم مصنوعی آب را جذب نکرده و آب روی سطح آن می‌ماند.

یکی از روش‌های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی آتش است. البته ما این روش را توصیه نمی‌کنیم زیرا ممکن است به دستبند آسیب برساند. چرم طبیعی هرگز نمی‌سوزد این در حالی است که چرم مصنوعی و غیر اصل سوخته و بوی پلاستیک می‌دهد.

منبع: https://www.shiels.com.au/a/blog/are-leather-bracelets-in-style