چه کار کنیم تا وقتی یک اتفاق غیر منتظره رخ می‌دهد، بتوانیم آرامش خود را حفظ کرده و بهترین واکنش‌ها را داشته باشیم؟ مقاله‌ی پیش رو، پاسخهایی‌ست واقعی از آدمهایی واقعی که  خودشان این روش‌ها را امتحان و تجربه کرده‌اند و حالا برای آگاهی ما در دسترس‌مان قرار داده‌اند. در این مقاله شما با روشهایی بسیار ساده اما مفید و کاربردی، روبرو خواهید شد چون کسانیکه این روش‌ها را توصیه کرده‌اند خودشان از جمله‌ی آنسانهای موفق در حرفه و زندگی خود بوده‌اند.

۷ روش مواجه شدن با یک اتفاق غیر منتظره

اتفاق غیر منتظره

۱_  یادآوری به خود

وقتی یک رویداد نامنتظره رخ می‌دهد، به خودم یادآوری می‌کنم هر اتفاقی یک دلیلی دارد. سپس  برای فکر کردن نسبت به نوع واکنشم، از آن اتفاق دور می‌شوم تا زوایه دید وسیع تری داشته باشم. ناگفته نماند گاهی شده مدتها گریه کنم. اما هر اتفاقی که در زندگی‌ام رخ داده خوب یا بد، من را به موقعیت بهتری سوق داده است. علتش هم این بوده که با همین دیدگاه به همه چیز نگاه کرده‌ام.

____ نقل قولی از Amber Anderson

۲_ تعیین دیدگاه

تغییرات بخشی از زندگی و کار هستند.  کلید مدیریت یک اتفاق غیر منتظره ، این است که دیدگاه خود را نسبت به آن رویداد مشخص کنید. موقع رخ دادن یک حادثه غافلگیر کننده،  اگر خونسردی خودتان را حفظ نکنید و دچار پریشانی شوید،  شک نکنید  هرگز از آن رویداد نه می‌توانید درسی بگیرید و نه آن رویداد می‌تواند یک فرصت خوب برای شما بسازد.

اگر بتوانید دیدگاه منفی را، از خود دور کنید،  می‌توانید قدرتهای زیادی از جمله اراده و انضباط را در خودتان  تقویت نمایید. نیروی اراده و نیروی انضباط،  شما را به سوی ترقی و رسیدن به خواسته‌هایتان هدایت می‌کنند.

____ نقل قول از  Vikas Khorana

۳_ کسب آرامش 

من به دل طبیعت می‌روم. سکوت و آرامش بهترین گزینه برای انحراف ایجاد کردن در مسیر بدبیاری‌هاست. سکوت و آرامش،  به من کمک می‌کند بتوانم تمرکز کنم و سپس با خونسردی، تمام چیزهای پیش بینی نشده را دسته بندی کنم.

____نقل قول از Ala Isham

۴_ به خودتان وقت دهید

وقتیکه در حال انجام یک کار خلاقانه هستید، شک نداشته باشید که حتما با موقعیت‌های غیرمنتظره زیادی روبرو خواهید شد. در چنین مواقعی من سعی نمی‌کنم واکنش سریع داشته باشم، چرا که ممکن است یک واکنش غیرمنطقی و بر اساس احساسات باشد که قطعا یک تصمیم کوته بینانه را درپی خواهد داشت.

در هنگام رخ دادن یک اتفاق غیر منتظره ، به خودم مقداری وقت می‌دهم ترجیحا یک شب تا صبح. فردای آن روز به آرامش بیشتری می‌رسم و نیز خیلی چیزهایی که روز قبل نمی‌دیدم را،  حالا از زاویه دید تازه‌تری می‌توانم ببینم.  این نگاه تازه، من را به سوی تصمیمات منطقی و مناسب هدایت کند.

____ نقل قول از Yuko Kaifo

۵_ اندوختن تجربه

تجربه، بهترین معلم است. وقتی که کارم را تازه شروع کرده بودم، کوچکترین چیزی که رخ می‌داد، باعث آشفتگی من می‌شد. اما پس از کسب تجربه‌هایی در حرفه‌ام،  متوجه شدم  همیشه قرار نیست همه چیز طبق نقشه‌های از پیش تعیین شده پیش برود. همواره حوادث ناگهانی و رویدادهای پیش‌بینی نشده،  بخشی از بازی زندگی هستند که باید به دید یک دانه‌ ماسه در ساحل زندگی‌ به آن نگاه کرد و همچنان به حرکت خود در زندگی ادامه دهید.  فهم اینکه در دل هر رویداد غیر منتظره‌ای یک آموزگار بزرگ نهفته است،  توانست به من آرامش زیادی بدهد.

____ نقل قول Nishant Shah

۶_ نگریستن به کل زندگی

یادم هست در سالهای اول دانشگاه، وقتی در هراس یک امتحان درسی بودم یکی از هم‌اتاقی‌هایم می‌‌گفت: این امتحان در مقایسه با امتحانات بزرگ زندگی‌ات،  هیچ حساب می‌‌شود. و واقعا هم اگر حسابش را بکنیم  همینطور است. زندگی یعنی چالش هر روزه. نگاه کنید ببینید چطور برخی از مردم حتی با امکانات بسیار کمتری از ما با چالش‌های زندگی روبرو می‌‌شوند. _ گاهی یک لیوان آب، برای یک نفر چالشی بس بزرگ‌تر از پاس کردن یک ترم دانشگاه است_.

چنین نگاهی به رویدادهای غیرمنتظره، به شما کمک خواهد کرد آرامش خود را حفظ کنید. اگر سعی کنید  از نظر شخصیتی، به این نقطه برسید که چنین برخوردی با یک اتفاق غیر منتظره داشته باشید آنگاه غیر منتظره بودن را از دیدگاه خود حذف کرده‌اید و دیگر  مانعی نیست که نتوانید از آن عبور کنید.

هر میزان گامی‌ که می‌توانید بردارید را بردارید و آنچه در مقابل شماست را مدیریت نمایید اما در عین حفظ آرامش. سپس به این فکر کنید که مدیریت طولانی مدت شما برای زندگی‌تان چگونه باید باشد.

___ نقل قول از Deb Waterman

۷_ انجام مدتیشین

تمرین‌های مدیتشین که هر روزه آنها را انجام می‌دهم، برای حفظ آرامشم در رخ دادن یک اتفاق  غیر منتظره، بسیار موثر بوده است. انجام مدیتیشن باعث شده  بتوانم خودم و حالات روحی خودم را بهتر بشناسم. با شناخت بهتر  از خودم ، می‌توانم نسبت به یک واقعه‌ی پیش بینی نشده واکنش بهتری نیز داشته باشم.

____ نقل قول از Michelle Sun

 

ترجمه و تالیف اختصاصی مجله قرمز

منبع: success