با این 10 غذای ضد سرطان به جنگ سرطان سینه بروید


مواد غذایی ضد سرطان چیز عجیبی نیستند و سالهاست که ما با آنها آشنا هستیم و مصرف می‌کنیم اما برخی از مواد غذایی در مورد سرطانهایی خاص بهتر عمل می‌کنند. سرطان سینه یکی از سرطانهای شایع در میان زنان است به طوری که جزو چند سرطان با بیشترین مبتلا قرار دارد. بروز سرطان سینه در دختران مجرد بسیار جوان تا زنان در سنین یائسگی امکان بروز دارد. لازم به ذکر است سرطان سینه تنها در زنان و دختران ظاهر نمی‌شود و حتی مردان نیز در دایره ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

شماری از مواد غذایی ضد سرطان که حاوی یکسری مواد شیمیایی و ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، تاثیر بسیار خوبی بر پیشگیری از ابتلا به این سرطان و حتی در صورت ابتلا به این سرطان موجب کاهش رشد سلولهای سرطانی و تعداد تومورها می‌شوند. برای آشنایی با این غذاها و خواص ضد سرطان آنها با ما همراه باشید


  1. روغن زیتون

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,روغن ضد سرطان

روغن زیتون به عنوان یک روغن سالم حسابی مشهور است و نیازی به تعریف ما ندارد اما حالا تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پتانسیل مبارزه با سرطان سینه را دارد. محققان اسپانیایی به مدت ۵ سال ۴۳۰۰ زن را مورد ارزیابی قرار دادند تا چگونگی اثر رژیم غذایی مدیترانه بر میزان ابتلا به سرطان سینه را دریابند. یک گروه از زنان به میزان زیادی از روغن فوق بکر زیتون استفاده کردند، گروه دیگر از مغزهای خوراکی استفاده کردند و گروه سوم مصرف چربی را کاهش دادند. گروهی که روغن زیتون را به میزان مناسبی مصرف کرده بوند ۶۲ درصد کمتر از زنانی که چربی را کاهش دادند، نشانه‌های سرطان سینه را داشتند.


  1. قهوه ضد سرطان

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,قهوه ضد سرطان

خبرهای خوبی که شما را به قهوه معتاد می‌کند. دانشمندان در دانشگاه فودان چین دریافتند که یک فنجان قوه در هر روز درصد احتمال به سرطان را ۳ درصد کاهش می‌دهد. قهوه حتی اثرات بسیاری بر زنانی دارد که در حال مصرف داروی هورمون درمانی تاموکسیفن هستند، که یک درمان استاندارد برای بیماران با سرطان سینه به دلیل مثبت بودن گیرنده استروژن است، دارد. یک تحقیق در دانشگاه لوند سوئد نشان داد که زنانی که روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر می‌نوشند به هنگام جذب دارو، احتمال بروز سرطان را به نصف کاهش دادند.


  1. سیببهترین غذاهای ضد سرطان سینه,سیب ضد سرطان

پوست سیب را پس از کندن دور نیندازید، آنها حاوی ترکیبات ضد سرطان هستند. با توجه به یک تحقیق در دانشگاه کُرنل، تریپنوئید و مواد فیتوشیمیایی، ترکیبات ضد سرطان یافت شده در پوست سیبها هستند که می‌توانند از رشد تومور‌ در سلولهای سرطانی سینه جلوگیری کرده یا آنها را بکشند.


  1. گردو

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,گردو با مواد ضد سرطان

با توجه به یک تحقیق انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه مارشال حتی یک میان وعده کوچک می‌تواند تاثیری عظیم بر پیشگیری از سرطان سینه داشته باشد.

وقتی موشهایی با سرطان سینه انسانی برابر با دو وعده مصرف روزانه هر انسان گردو  مصرف کردند، تا ۸۰ درصد نرخ رشد سرطان در آنها متوقف شد. به علاوه گروهی از موشهایی که گردو مصرف کردند، نسبت به آنها که این مغز خوراکی را دریافت نکردند ۴۰ درصد تعداد تومور کمتری داشتند. اگر چه تحقیقات بیشتری برای اثبات این یافته برای انسانها نیاز است اما افزودن مقدار بیشتری از آنتی اکسیدان موجود در گردوها به شما صدمه نخواهد زد.


  1. ماهی آزاد

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,ماهی آزاد

ماهی آزاد یا همان سالمون یک نوع ماهی محبوب سرشار از چربی امگا ۳ و اسیدهای چرب امگا۳ است که به نحو شگفت انگیزی بر سلامت شما اثر گذار است.

محققان چینی در یک مطالعه مروزی ۲۱ تحقیق را بررسی کردند و دریافتند که مصرف اسیدهای چرب امگا۳ غیر اشباع از ماهی با ۱۴ درصد کاهش ابتلا به سرطان سینه همراه است. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، چربیهای امگا۳ نیز می‌توانند تراکم سینه را در زنان چاق یائسه کاهش دهند. این خیلی مهم است زیرا تراکم سینه شش برابر احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.


  1. بروکلی ضد سرطان سبز رنگ

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,بروکلی سبزی ضد سرطان

بروکلی متعلق به خانواده کلم‌ها است، که شامل کیل، بوک چوی (کلم چینی)، کلم پیچ، گل کلم و تربها است. مواد مغذی اصلی در این گروه از سبزیحات می‌تواند رشد سلولهای سرطانی را متوقف کند اما یک تحقیق از موسسه سرطان راوسل پارک نشان داد که خوردن برکلی به خصوص به کاهش خطر سرطان در زنان پیش از یائسگی کمک می‌کند.


  1. دوست نارنجی ضد سرطان

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,هویج

اینجا یک سبزی دیگر هم هست که به شما برای سلامت سینه کمک می‌کند. مقادیر بالایی از کاروتنوئید، یک نوع رنگدانه در هویج وجود دارد که با توجه به تحقیق هاروارد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را تا حدود ۲۸ درصد کاهش دهد. بویژه آلفا کاروتن و بتا کاروتن می‌توانند خطر عود و مرگ ناشی از سرطان سینه را تا ۶۸ درصد کاهش دهند.

کیک هویج درست کنید و از مزایای این سبزی خوشمزه بهره مند شوید.


  1. جعفری

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,سبزی ضد سرطان

جعفری حاوی یک ترکیب گیاهی به نام آپی ژنین است. وقتی حیدر سلمان استاد دانشگاه میسوری به موشهایی که سرطان سینه داشتند، آپی ژنین خوراند، تعداد کمتری تومور در موشها رشد کرد و تاخیر چشمگیری در تشکیل تومور بوجود آمد. دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که دوز قطعی آپی ژنین که باید برای انسانها در نظر گرفته شود چقدر است اما توصیه می‌کنند که هر روز کمی از آن مصرف شود.


  1. بلوبری

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,بلوبری میوه ضد سرطان

یک تحقیق در سال ۲۰۱۰ که بوسیله موسسه آمریکایی برای تحقیقات سرطان منتشر شده نشان داد که مواد فیتوشیمیایی موجود در بلوبری به شدت علیه سلول‌های سرطانی عمل می‌کنند و می‌توانند از گسترش آنها جلوگیری می‌کنند. همچنین ممکن است بر اندازه تومورها اثر بگذارند. تومورها در موشهایی که با عصاره بلوبری قبل از گرفتن سرطان تغذیه شده بودند کمتر از موشهایی بود که عصاره بلوبری را مصرف نکردند.


  1. غلات کامل ضد سرطان

بهترین غذاهای ضد سرطان سینه,غلات کامل

برای مبارزه با سرطان سینه هیچ وقت زود نیست، حتی اگر شما یک نوجوان باشید. یک مطالعه در هاروارد نشان داد که زنان جوان بزرگسالی که غذاهایی با فیبر همچون نان گندم کامل و لوبیا بالا مصرف کردند، خطر ابتلا به سرطان سینه را تا ۱۶ درصد کاهش دادند. محققان پرسشنامه‌هایی را از ۹۰،۰۰۰ زن که غذاهایی را که هر ۴ سال یکبار ثبت کرده‌اند و آنچه را که در دبیرستان خوردند را مورد مطالعه قرار دادند. جذب فیبر بالا با کاهش ۲۴ درصدی خطر ابتلا به سرطان سینه قبل از سن یائسگی همراه بود و تنها ۱۰ گرم فیبر اضافه در هر روز منجر به کاهش ابتلا به سرطان به میزان ۱۳ درصدشد.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست