آموزش درست کردن کوکو سبزی خوشمزه مجلسی بر روی گاز

طرز تهیه کوکو سبزی

نحوه درست کردن کوکو سبزی هواپیمایی ساده و خوشمزه

کوکو سبزی یکی از سالم‌ترین غذاهای کم کالری ایرانیه که همونطور از اسمش پیداست با سبزی به همراه تخم مرغ تهیه میشه و علاقه مندان خاص خودش رو داره.

طرز تهیه کوکو سبزی خیلی راحته و در عین حال به سرعت آماده میشه و خیلی هم اقتصادیه، چون با کمترین مواد اولیه تهیه میشه و برای درست کردنش نیازی به مهارت آشپزی ندارید.

کوکو یه غذای بسیار سبک و خوش طعم و مقویه که به روش‌های متفاوت درست میشه، مثل: کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو قارچ و سیب زمینی که همین به معنیه تنوع زیاد این وعده غذایی واسه اضافه کردنش به لیست غذاهای هفتگیه.

تهیه یه ساندیچ خوشمزه و ترکیبی از کوکو به همراه گوجه و خیارشور، به شدت آدم رو وسوسه میکنه و اگه قصد درست کردن این وعده غذایی خوش طعم رو دارید با من همراه باشید که در ادامه طرز تهیه کوکو سبزی رو براتون آماده کردم.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی ساده

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کوکویی۴۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
زردچوبهنوک قاشق چای خوری
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزی ساده و خوشمزه

  1. طرز تهیه کوکو سبزی رو با شستن سبزی شروع کنید و بعد از آبکش کردن، اون رو به صورت ساطوری خورده و داخل تابه مناسب بریزد و در ابتدا یه مقدار با حرارت ملایم تفت بدید، آبش که بخار شد، روغن اضافه کنید تا کمی سرخ بشه.
  2. کوکو سبزی رو اگه با رنگ تیره دوست دارید، پس سبزی رو زیاد سرخ کنید، اما در غیر این صورت سبزی رو به اندازه مناسب سرخ کرده تا هم خاصیت سبزی خفظ بشه، هم اینکه کوکو رنگ ملایم داشته باشه.
  3. روند پخت کوکو سبزی رو با بیرون آوردن سبزی سرخ شده از تابه ادامه بدید که خنک بشه. یه کاسه مناسب رو انتخاب کرده و تخم مرغ‌ها رو داخل کاسه بشکنید و در ابتدا با چنگال هم بزنید تا یکدست بشه.
  4. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه رو به تخم مرغ اضافه کرده و دوباره به خوبی هم بزنید تا هم بافت مواد از بین بره و هم اینکه رنگ تخم مرغ به واسطه مخلوط شدن با ادویه عوض بشه.
  5. برای درست کردن کوکو سبزی اصولی و خوشمزه، حتما باید بزارید که دمای سبزی پایین بیاد و بعد به تخم مرغ اضافه کنید، چون در غیر این صورت داغی سبزی باعث سفت شدن تخم مرغ میشه و بافت کوکو از هم وا میره و طعع خوبی نمیده.
  6. سبزی کوکویی که خنک شده رو به مخلوط تخم مرغ در کاسه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد با همدیگه یکدست بشن و یه حالت چسبنده و خمیری مانند پیدا کنه.
  7. سرخ کردن کوکو سبزی رو با گذاشتن یه تابه مناسب روی حرارت متوسط ادامه بدید و یه مقدار که کف تابه رو بپوشونه بهش روغن اضافه کنید تا به خوبی داغ بشه که بریم سراغ نحوه سرخ کردن کوکو.
  8. برای سرخ کردن کوکو سبزی خانگی میتونید به ۲ روش عمل کنید، اولین و بهترین روش اینه که با انتخاب یه تابه جادار، همه‌ی مایه کوکو رو داخل تابه بریزید و با پشت قاشق مواد رو صاف کرده و بزارید سرخ بشه تا خودش رو بگیره.
    نکته: یادتون باشه که ضخامت مواد کوکو باید به یک اندازه باشه.
  9. مایه کوکو وقتی که سفت شد و خودش رو گرفت، اون رو با قاشق به خوبی برش بدید که چند تیکه بشه و در ادامه هر کدوم از قسمت‌ها رو برگردونید تا طرف دیگشون هم به خوبی سرخ بشه.
  10. روش دوم برای سرخ کردن کوکو سبزی اینه که به روش کتلت مایه کوکو رو کف دست بزارید و به خوبی شکل بدید و داخل تابه گذاشته و بزارید که سرخ بشه. البته میتونید از قالب‌های آماده هم استفاده کنید.

اینم از طرز تهیه کوکو سبزی ساده و خوشمزه خانگی.


نکات مهم برای درست کردن کوکو سبزی

  • میتونید برای انسجام بیشتر یک قاشق آرد به مواد به کوکو اضافه کنید.
  • برای تهیه سبزی کوکویی اگه تو فصل اسفناج نبودید، از برگ چغندر یا کمی پیازچه استفاده کنید.
  • برای تلخ نشدن کوکو از گشنیز کمتری استفاده کنید.
  • استفاده از ۳ حبه سیر برای طعم بهتر به شدت توصیه میشه.
  • واسه این که حرارت به طور یکسان به همه جای تابه برسه، از شعله پخش کن استفاده کنید.
  • کوکو سبزی رو میتونید با ماست تهیه کنید تا ترم و خوشمزه بشه.

سخن آخر

کوکو سبزی از او دسته غذاهای زود هضم و خوش خوراکه و همونطور که در بالا مشاهده کردید این غذا با کم‌ترین مواد اولیه تهیه میشه و زیاد وقتتون رو نمیگیره. مزیت مهم این غذا اینه که میتونید هردفعه اون رو با یه دستور غذایی جدید و به سلیقه خودتون تهیه کرده و از خوردنش لذت ببرید.

آخرین بروز رسانی در: 5 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه