آموزش درست کردن خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده در خانه برای 4 نفر

طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده

نحوه درست کردن خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده به روش مجلسی

خوراک قارچ با گوشت چرخ کرده یکی از خوشمزه‌ترین خوراک‌هاییه که هم به راحتی آماده میشه و هم این که از این خوراک می‌تونید برای ساندویچ، پیتزا و مایه ماکارونی استفاده کرده یا به همراه برنج از این وعده غذایی دلپزیر لذت ببرید.

طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده خیلی راحته و نیاز به مهارت آشپزی نداره. به راحتی می‌تونید برای درست کردن این خوراک، از ادویه‌های دلخواه استفاده کرده و به سلیقه خودتون از مواد غذایی مختلف، مانند: ذرت، سیب زمینی، فلف دلمه‌ای برای این خوراک استفاده کنید.

این خوراک که امروز براتون آماده کریم، شبیه به یه غذای پایه‌اس که از اون می‌تونید برای درست کردن غذاهای دیگه هم استفاده کنید. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه طبخ خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آویشننوک قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشف چای خوری
زردچوبه۱/۲ قاشق چای خوری
نمکبه مقدار دلخواه
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده


مرحله اول (خرد کردن پیاز)

طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده رو با پوست گرفتن و خرد کردن پیاز به اندازه نگینی ریز شروع کنید. در ادامه یه تابه مناسب انتخاب کرده و بهش روغن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید که روغن داغ بشه.


مرحله دوم (تفت دادن پیاز و گوشت چرخ کرده)

در ادامه بعد از داغ شدن روغن، پیاز رو داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن تا پیاز سبک و شیشه‌ای بشه و سپس، گوشت چرخ کرده رو داخل تابه حاوی پیاز ریخته و مواد رو هم بزنید و تفت بدید و به مقدار گفته شده زردچوبه اضافه کنید.


مرحله سوم (مقدار تفت دادن گوشت)

روند آماده سازی مواد اولیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده رو با هم زدن مواد ادامه بدید تا زردچوبه به خورد گوشت بره و تفت دادن رو تا جایی ادامه بدید تا گوشت تغییر رنگ بده و به خوبی پخته بشه.


مرحله چهارم (اضافه کردن ادویه و سیر)

این مرحله بعد از عوض شدن رنگ گوشت چرخ کرده، ادویه‌ها رو به مقدار گفته شده اضافه کنید و مواد رو هم بزنید تا با هم یکدست بشن. سیر رو پوست بگیرید و به اندازه ریز خرد کرده و داخل تابه بریزید و به هم زدن مواد ادامه بدید.

نکته: در صورت تمایل می‌تونید سیر رو له کرده و بعد داخل تابه بریزید.


مرحله پنجم (اضافه کردن رب)

برای اضافه کردن رب گوجه فرنگی، مواد داخل تابه رو کنار بزنید و رب رو داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن که بوی خامی رب از بین بره و رنگش آزاد بشه و سپس با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید تا یکدست بشن.


مرحله ششم (اضافه کردن آب برای پخت بهتر)

نحوه درست کردن خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده رو با اضافه کردن یک فنجان آب به مواد ادامه بدید و سپس هم بزنید و حرارت رو بالا ببرید تا آب داغ بشه و سپس درب تابه رو ببندید تا گوشت به خوبی پخته بشه.

نکته: نیاز نیست که آب کاملا کشیده بشه و فقط کافیه اکثر حجم آب داخل تابه تبخیر بشه.


مرحله هفتم (تفت دادن قارچ)

حالا وقشته که قارچ رو به صورت ورقه‌ای خرد کرده و سپس یه تابه روی حرارت ملایم قرار داده و روغن داخلش بریزید و بزارید داغ بشه، در ادامه قارچ رو داخل تابه بریزید و بهش آب لیمو اضافه کنید که از سیاه شدن قارچ جلوگیری کنه.


مرحله هشتم (مخلوط کردن قارچ با گوشت چرخ کرده)

برای تفت دادن قارچ بهتره که با حرارت متوسط اون رو تفت بدید تا جایی که آب بندازه و اجازه بدید تا آب اضافی اون تبخیر بشه و سپس قارچ رو داخل تابه حاوی گوشت بریزید و مواد رو به خوبی ترکیب کنید تا کاملا یکدست بشن.


مرحله نهم (آماده شدن خوراک)

خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده خوشمزه‌ای که پختید آماده شده، این خوراک رو می‌تونید به صورت ساندویچ یا به همراه برنج میل کرده و از دستپخت خودتون لذت ببرید.


نکات لازم برای تهیه خوراک گوشت و قارچ

  • بسته به ذائقه خودتون، مقدار ادویه‌ها رو کم یا زیاد کنید.
  • برای سیاه نشدن قارچ، آبلیمو اضافه کنید.
  • در صورت تمایل می‌تونید یک عدد سیب زمینی هم به مواد این خوراک اضافه کنید.
  • یادتون باشه که نزارید پیاز کاملا طلایی بشه چون ممکن تا آخر سرخ کردن گوشت بسوزه.

سخن آخر

تهیه این خوراک تو خونه با توجه به این که ارزش غذایی بالایی داره، خیلی وقتتون رو نمیگیره و به راحتی می‌تونید در کمترین زمان این خوراک رو آماده کنید و از مواد غذایی دلخواه برای طعم بیشتر این غذا هم بهره ببرید.

خوراک قارچ و گوشت محدود به یک دستور غذایی خاص نیست و همونطور که اشاره شد، این خوراک رو می‌تونید هربار با یه طعم جدید و مواد غذایی متفاوت درست کنید تا هر بار از طعم جدیدش لذت ببرید و از خواص بی نظیری که داره بهره ببرید.

آخرین بروز رسانی در: 15 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه