بسیاری از اوقات وسایل خود را تمیز می‌کنیم اما به دلمان نمی‌چسبد، ما نیاز به روشهایی برای تمیز کردن عمیق خانه و وسایل آن داریم. در اینجا ما از روشهایی صحبت می‌کنیم که کار شما را آسان می‌کند. این ترفندهای آسان باعث از بین رفتن و جلوگیری از مواد آلوده کننده در بدترین مکان‌ها از داخل توستر تا آستر کیف را شامل می‌شود.

همه چیزهایی که نادیده گرفته شد و کمتر تمیز شده

چیزهایی که بیشترین اوقات‌تان را صرف تمیز کردن آنها در خانه می‌کنید، احتمالا بخشهای مهم و اصلی خانه هستند. روی کابینت‌ها، فرش‌ها و وسایل بزرگ خانه مثل تلویزیون و غیره که معمولا تمیز کردن آنها آسان است، علاوه بر این وقتی کثیف هستند، کاملا مشخص است. اما گوشه و کنار خانه، مکان‌هایی که محل تجمع کثیفی‌ها و میکروب‌ هاست، این بخشها چیزی شبیه به تکه‌های پازل را بوجود می‌آورند که هیچ راه واضحی برای تمیز نگه داشتن آنها وجود ندارد. خوشبختانه ما چند نکته برای تمیز کردن پرده‌ها، آسیاب قهوه، پنکه‌های سقفی و سایر نقاطی که موجب سردرگمی شما می‌شود.

داخل کیف دستی

تمیز کردن عمیق خانه

یک وسیله مثل برس گرد را با دستمال کاغذی بپوشانید و ته کیف دستی خالی بکشید تا کثیفی، مواد خرده ریزه و سایرین را جمع کند.

شمعهای چسبناک

شمع چسبناک را داخل جوراب قرار داده و جوراب را دور آن بپیچانید. نایلون نچسب، سطح مومی شمع را تمیز می‌کند، بدون اینکه به آن بچسبد. استفاده‌های بسیاری می‌توان از جوراب‌ها کرد مثل استفاده از آنها برای شیر تخم کتان که قبلا یاد گرفته‌اید.

تمیز کردن پرده کرکرده

تمیز کردن عمیق خانه

جورابی را در مخلوط مساوی از سرکه و آب قرار دهید. آن را روی دست خود بکشید و از آن برای تمیز کردن همزمان دو طرف پرده کرکره استفاده کنید.

تمیز کردن صفحه تلویزیون قاب دار

یک فیلتر قهوه را روی مانیتور کامپیوتر که دارای گرد و غبار است بکشید تا این تجمع گرد و غبار از بین برود. می‌توانید کاربردهای جذابتری هم برای فیلتر قهوه یاد بگیرید.

تمیز کردن عمیق و رفع بوی بد آشپزخانه

تمیز کردن عمیق خانه

پوست پرتقال و لیمو را داخل سطح زباله بریزید و برای چند دقیقه آنها را له کنید تا مرکبات عطر عالی و شگفت انگیز خود را روانه آشپزخانه‌ای کنند که برای بوی بد آن چاره‌ای نیست.

اسفنج ظرفشویی باید تمیز بماند

یک گیره کاغذی بزرگ را داخل انتهای کوچک اسفنج قرار دهید. اسفنج را از طریق گیره آویزان کنید تا همیشه تمیز، خشک و بدون میکروب ماند.

موهای حیوانات خانگی

تمیز کردن عمیق خانه

برای از بین بردن موهای حیوان خانگی، تی شیشه پاک کن (می‌توانید در فروشگاه‌های پلاسکو و کالای خانگی، آن را پیدا کنید) را روی فرش بکشید. تیغه لاستیکی به سرعت مو و خز را از الیاف فرش جدا می‌کند. دوست دارید چند نوع پاک کننده فرش خانگی را یاد بگیرید؟

لباسهای گرد و خاکی

وسط یک دستمال پارچه‌ای سوراخی ایجاد کنید و آن را روی چوب لباسی قرار دهید تا گرد و غبار روی لباسهای زیبا و کت‌های چرمی شما ننشیند. می‌توانید روشهای افزایش دوام پوشاک زمستانی را یاد بگیرید.

تمیز کردن عمیق توالت فرنگی

تمیز کردن عمیق خانه

برای تمیز کردن عمیق توالت فرنگی، یک عدد قرص آلکا سلتزر (دارویی که به عنوان مسکن درد و همچنین داروی ضد اسید معده استفاده می‌شود) را داخل کاسه توالت بیندازید، ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس سیفون را بکشید.

از شکستن جامها در ظرفشویی جلوگیری کنید

یک نوار لاستیکی را دور لیوان و روی حفره‌های قفسه لیوان ظرفشویی بکشید تا از حرکت لیوانها و شکستن آن در طول چرخه شستشو جلوگیری کنید.

سطل یا ظرف آب را بدون کثیف کاری پر کنید

تمیز کردن عمیق خانه

اگر سطل یا ظرف آب بزرگی دارید که زیر شیر آب قرار نمی‌گیرد، یک گردگیر یا خاک انداز با دسته توخالی را زیر جریان آب قرار دهید تا آن را به سمت ظرف بزرگتر روی کف زمین که جلوی سینک قرار گرفته است، هدایت کنید.

تمیز کردن آسیاب قهوه

اگر از این وسیله علاوه بر خرد کردن قهوه، برای آسیاب کردن ادویه هم استفاده می‌کنید، مشتی غلات صبحانه (کورن فلکس) را داخل این وسیله ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه آسیاب کنید. این مواد خشک هر گونه ماده چسبیده و باقیمانده از قبل را از داخل آسیاب قهوه شما جدا می‌کند.

کشوهای بهم ریخته

تمیز کردن عمیق خانه

تجمع عمودی وسایل: پیراهن‌های تا شده را به صورت عمودی در کشوها قرار دهید تا به راحتی دیده شوند و به آنچه که می‌خواهید، دست پیدا کنید. برای سازماندهی بیشتر وسایل خود در خانه، نکاتی ارزنده را یاد بگیرید.

تمیز کردن پنکه سقفی

می‌خواهید پره‌های پنکه سقفی را بدون گردن درد و ریختن گرد و غبار روی مبلمان، تمیز کنید؟ یک عدد روبالشی را بردارید و هر بار روی هر پره بکشید. روبالشی را به سمت پایین فشار دهید و به عقب بکشید. تمام گرد و غبار با این روش پاک خواهد شد.

توستر

تمیز کردن عمیق خانه

با استفاده از یک مسواک، سیم پیچ‌های توستر خود را با آب تمیز کنید. توجه کنید که حتما از برق جدا شده باشد. سینی خرده نان را هم بیرون بیاورید و یک دستمال کاغذی زیر توستر بچسبانید تا خرده نان‌ها روی اطراف نریزند.

تشک بدبو

این درست است که باید هر بار که تشک خود را وارو می‌کنید، آن را جاروبرقی بکشید. اما آیا می‌دانستید که جوش شیرین می‌تواند بوی عرق تشک را از بین ببرد؟ مقداری جوش شیرین را داخل یک الک ریخته و آن را روی تشک بپاشید. نیم ساعت بگذارید بماند سپس گرد و غبار و جوش شیرین را با جاروبرقی تمیز کنید. برای اینکه علاوه بر رفع بوی بد، آن را خوشبو کنید، می‌توانید دو قطره اسانس روغنی مورد علاقه خود را در جوش شیرین بریزید و بعد آن را روی تشک الک کنید.

پرده دوش (یا پرده‌های پلاستیکی)

تمیز کردن عمیق خانه

انداختن پرده پلاستیکی داخل تشت بسیار خوب است اما این کار کپک را برای همیشه از بین نمی‌برد. توصیه می‌شود که یک فنجان سرکه را به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید و فقط نیمی از مقدار توصیه شده مواد شوینده استفاده کنید. پس از آن آستر را داخل وان بیندازید و وان را با آب به اندازه‌ای پر کنید که روی پرده را بپوشانید و یک فنجان نمک اضافه کنید. آن را به مدت سه ساعت خیس کنید. نمک به پرده کمک می‌کند تا لایه‌ای مقاوم در برابر کپک ایجاد کند.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: rd