جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • مهشید
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۱۷:۴۶
  • 505
چطور با چهره‌ای زیبا و با نشاط از خواب برخیزیم؟

چطور با چهره‌ای زیبا و بانشاط از خواب برخیزیم؟

گاهی پیش می‌آید که هنگام برخاستن از رختخواب از دیدن چهره خود در آینه وحشت دارید چون می‌ترسید با صورتی پف کرده یا چشمانی قرمز و یا جوش‌هایی تازه در چهره خود مواجه شوید و مجبور شوید زمان زیادی را صرف آرایش و پنهان کردن این مشکلات کنید. اما داشتن چهره‌ای زیبا و بانشاط هنگام بیدار شدن از خواب کار سختی نیست، به شرطی که قبل از خواب و در طول روز نکاتی را در عادات آرایشی و مراقبتی خود رعایت کنید تا هر روز صبح با چهره‌ای زیبا و بانشاط از خواب برخیزید.

مراقبت‌های صحیح قبل از خواب

آرایش خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید: در طول روز صورت شما در معرض مواد آلوده کننده زیادی قرار دارد مثل گرد و غبار، چربی، آلاینده‌های هوا و از همه مهم‌تر مواد آرایشی و مراقبتی که به طور معمول استفاده می‌کنید مانند کرم ضدآفتاب. این مواد اگر در طول شب روی پوست شما باقی بمانند باعث ایجاد چین و چروک و مشکلات پوستی دیگر مثل آکنه خواهند شد. برای این که از این مشکلات دور بمانید و صبح با چهره‌ای زیبا و بانشاط از خواب برخیزید لازم است قبل از خواب حتما باید یک پاک کننده ملایم تمام صورت خود را از مواد آلاینده و آرایشی پاک کنید. از انواع ملایم و مرطوب کننده این محصول استفاده کنید تا پوستتان نرم و لطیف و تمیز باقی بماند. اگر روی روبالشی شما لکه‌های آرایشی ایجاد شده است آن را ندیده نگیرید و روبالشی خود را بشویید یا از لکه‌بر مناسب استفاده کنید. بیشتر خانم‌ها عادت دارند صبح‌ها نیز از پاک کننده استفاده می‌کنند، اگر پوست چربی دارید این کار ایده خوبی است و انواع معطر این محصول در طول روز به شما انرژی خواهد داد.

مرطوب کننده بزنید: پوست شما به خصوص پوست صورت شما اهمیت زیادی دارد. پس از هربار شستن و پاک کردن صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود. قبل از خواب از کرم‌هایی که مخصوص صورت و بدون بو هستند استفاده کنید و اگر سن شما حدود چهل سال است از کرم ضدپیری و کرم شب استفاده کنید تا از ایجاد چین و چروک پیشگیری کنید. دست‌ها و بدن خود را نیز فراموش نکنید و از لوسیون و مرطوب کننده مناسب برای آن‌ها استفاده کنید تا در طول شب جذب شده و نرم و مرطوب شوند.

مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و از دهان شویه استفاده کنید: زیبایی شما تنها محدود به چهره شما نیست بلکه یک لبخند زیبا با دندان‌های زیبا هرکسی را جذاب و بانشاط نشان خواهد داد. برای این منظور شما حتما باید به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید. هر شب و هر صبح مسواک بزنید تا دندان‌های شما سفید و زیبا شود. هر سه ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید تا کارایی خود را از دست ندهد. اگر زردی دندان‌های شما عمیق است از جوش شیرین که یک سفیدکننده طبیعی است استفاده کنید.

با موهای خود مهربان باشید: هشت ساعت غلت زدن روی بالش قطعا باعث آسیب به موهای شما خواهد شد و از آن‌جایی که این اتفاق اجتناب ناپذیر است باید مراقب موهای خود باشید. برای این کار موهای خود را در بالا به صورت دم اسبی یا گرد ببندید تا هم موهایتان از آسیب و گره محفوظ باشد و هم صبح هنگام بیدار شدن موهایتان حجیم‌تر و خوش‌فرم‌تر دیده شود. برای خرید محصولات مراقبت از مو هم خساست به خرج ندهید، ماهی یک یا دوبار از حالت دهنده‌های قوی استفاده کنید تا ساقه موها تقویت شده و موهایی براق و زیبا و در نتیجه چهره‌ای زیبا و بانشاط داشته باشید.

به بهداشت عمومی خود توجه کنید: اگر زیاد عرق می‌کنید استفاده از دئودورانت در روز را فراموش کنید و به جای آن شب‌ها قبل از خواب از دئودورانت قوی درمانی استفاده کنید که اثری طولانی مدت دارد و دیگر نگران لکه دئودورانت روی لباس خود نخواهید بود. اما در کنار این کار دوش گرفتن منظم را فراموش نکنید به خصوص اگر اهل ورزش هستید.

بیدار شدن از خواب با چهره‌ای زیبا و بانشاط

تغییر عادات برای داشتن چهره‌ای زیبا و بانشاط

آب زیاد بنوشید: حتما تا به حال درباره معجزه آب شنیده‌اید. آب علاوه بر اعضای اخلی بدن برای پوست، مو و ناخن‌های شما ضروری است و به آن‌ها درخششی طبیعی داده و از آسیب به آن‌ها جلوگیری می‌کند. هشت لیوان آب در روز کافی است اما اگر می‌توانید بیش از این مصرف کنید تردید نکنید. این کار حتی به کاهش وزن بدن هم کمک می‌کند. افزایش مصرف آب به اندازه یک لیتر در روز باعث کاهش دو کیلوگرم از وزن بدن می‌شود بدون آن که ورزش کنید یا کالری ورودی خود را کاهش دهید. آب را سرد بنوشید تا متابولیسم بدن را افزایش دهد و اشتها را کم کند.

از غذاها و نوشیدنی‌هایی که برای پوست مضرند اجتناب کنید: خوردن غذا به خصوص غذاهای سنگین و پرکالری، شیرین، پرچرب و پرنمک در ساعات آخر شب تاثیر بسیار بدی روی ظاهر شما در صبح خواهد داشت. به طور کلی استفاده از این نوع غذاها و نوشیدنی‌های شیرین و الکل را کنار بگذارید چون این مواد نه تنها برای ظاهر بلکه برای کل بدن شما مضر هستند به خصوص اگر در شب مصرف شوند.

یوگا انجام دهید: انجام یوگا و حرکات کششی تنها ده دقیقه از وقت شما را در صبح خواهد گرفت اما باعث بهبود جریان خون و طبیعی شدن رنگ پوست و عملکرد بهتر عضلات خواهد شد. مهم‌تر از همه این کار باعث می‌شود خواب شما بپرد و این بیدار شدن به طور طبیعی باعث ترشح اندورفین در بدن شده و در طول روز شما را سرحال نگه خواهد داشت.

مدیتیشن کنید: پس از طلوع آفتاب ده دقیقه دیگر را صرف مدیتیشن و آرامش روح و روان خود کنید تا ذهن شما پاک شده و انرژی مثبت آن را در بر بگیرد. لبخند زدن شما را زیباتر می‌کند و باعث می‌شود در طول روز با انرژی بیشتری فعالیت کنید.

به پشت بخوابید: یکی از دلایلی که صبح‌ها باعث ناموزون شدن و ایجاد چین و چروک در چهره شما می‌شود خوابیدن به پهلو و روی شکم است چون در این حالت وزنی بیش از پنج کیلوگرم روی صورت شما وارد می‌شود. اگر نمی‌توانید خود را به خوابیدن به پشت عادت دهید یا مشکلات تنفسی و حلق و بینی مانع از آن می‌شود حتما یک روبالشی ابریشمی برای خود تهیه کنید تا هم پوستی صاف‌تر و زیباتر و هم موهایی سالم‌تر و در نتیجه چهره‌ای زیبا و بانشاط داشته باشید.

به اندازه کافی بخوابید: نداشتن خواب کافی نه تنها بدن بلکه پوست شما را هم خسته می‌کند و شل و پف کرده و کدر به نظر می‌رسد. استرس و ناآرامی ناشی از این بیخوابی مشکل را تشدید کرده و اوضاع پوست را بدتر می‌کند. پس خطر نکنید و هرشب حداقل هشت ساعت بخوابید. البته خواب زیاد هم تاثیر منفی روی پوست دارد و بهترین مدت زمان برای خواب شبانه بین ۷ تا ۹ ساعت است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
71
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
67
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
125
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
146
از بین بردن جوش
سریع‌ترین روش موثر برای از بین بردن جوش های صورت
244
درمان جوش صورت؛ راهنمای کامل درمان جوش با اصلاح رژیم غذایی
183

مقالات سلامت

غدد فوق کلیوی
اختلال در عملکرد غدد فوق کلیوی (Adrenal Glands) با چه علائمی همراه است؟
29
هورمون کورتیزول
هورمون کورتیزول چیست و چگونه به‌صورت طبیعی آن را متعادل کنیم؟
50
سرطان مری
سرطان مری از علائم و علتها تا درجه بندی و شیوه‌های درمان
53
آرتروسکوپی شانه
آرتروسکوپی شانه چگونه انجام می‌گیرد و چه مزایایی نسبت به جراحی باز دارد؟
71
ولویت
ولویت یا التهاب ناحیه تناسلی زنانه چه عللی دارد، روشهای خلاصی از آن چیست؟
172
واکسن mRNA
واکسن mRNA (فایزر و مدرنا) چگونه عمل می‌کند، عوارض جانبی آن چیست؟
235

مقالات آشپزی

سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
102
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
201
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
552
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
2,172
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
785
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
1,003

مقالات تغذیه

مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
62
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
49
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
80
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
93
رژیم غذایی کم کربوهیدرات
رژیم غذایی کم کربوهیدرات؛ چطور با تنظیم مقدار کربوهیدرات لاغر شویم؟
217
منابع امگا 3
منابع امگا ۳؛ منابع گیاهی و حیوانی، فواید و مضرات آن‌ها
59