آیا تصور می‌کنید به اندازه کافی خوش‌تیپ نیستید و باید تغییراتی در استایل خود ایجاد کرده و سطح آن را ارتقاء دهید؟ گرفتن چنین تصمیمی کار ساده‌ای است اما این که بدانید از کجا باید شروع کنید و کدام تغییرات باعث بهتر شدن استایل آقایان می‌شوند نیاز به بررسی دقیقی دارد. آیا با داشتن لباس زیاد و هزینه کردن پول زیاد می‌توان خوش‌تیپ‌تر شد یا به تغییرات عمده‌ای نیاز دارید؟ پاسخ منفی است، وقتی صحبت از تغییر و ارتقاء در استایل آقایان است تنها با تغییرات ساده و کوچک می‌توان به نتایج شکفت‌انگیزی رسید، ترفندهای ساده و کوچکی که نیازی به هزینه زیاد و وقت زیاد ندارند شما را خوش‌تیپ‌تر می‌کنند.

کمد لباس‌ها را مرتب کنید

اولین کاری که برای ارتقاء استایل خود انجام دهید این است که نگاهی به کمد لباس‌هایتان بیندازید. همه لباس‌ها را بیرون بریزید و یکی یکی بررسی کنید. لباس‌هایی را که چندان بااستایل نیستند، لباس‌هایی که کهنه و رنگ و رورفته شده‌اند یا سوراخ و پارگی دارند، رنگ اصلی خود را از دست داده‌اند و یا لکه‌های غیرقابل پاک شدن در خود دارند کنار بگذارید و به این ترتیب لباس‌های خوب را از بد جدا کنید،  لباس‌های بد را در یک جعبه بگذارید و روی آن تاریخ بزنید، اگر تا یک سال بعد از ان تاریخ از هیچ کدام از لباس‌های داخل جعبه استفاده نکردید می‌توانید برای همیشه آن‌ها را دور بریزید. به این ترتیب هم متوجه خواهید شد که چه چیزهایی را در کمد لباس خود کم دارید و هم از شر لباس‌های اضافی و بدون استفاده در کمد خلاص خواهید شد.

برای ارتقا استایل آقایان کمد خود را مرتب کنید

لباس‌ها را به خیاط سفارش دهید

بعضی از لباس‌هایی که تحت عنوان بد دسته بندی و جدا کردید ممکن است ایرادهای قابل تعمیری داشته باشند به خصوص پیراهن‌های اسپورت، کت یا شلوار جین را می‌توان با ایجاد تغییراتی مجددا استفاده کرد. توجه کنید که حتما به خیاط بگویید دقیقا چه تغییری را می‌خواهید و ارتباط خوبی با وی برقرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید که ارزش هزینه‌ای را که می‌دهید داشته باشد. اگر جزو افرادی هستید که در پیدا کردن لباس سایز مناسب دچار مشکل می‌شود بهتر است دوخت لباس را نیز به یک خیاط ماهر بسپارید، این کار شاید هزینه بیشتری داشته باشد اما پوشیدن لباس‌های باکیفیت در ارتقاء استایل شما تاثیر زیادی دارد.

توجه به نقش ساعت مچی در استایل آقایان

وقتی این روزها همه از گوشی همراه خود برای آگاه شدن از زمان استفاده می‌کنند پس فایده بستن ساعت مچی چیست؟ ساعت مچی نقش مهمی در ارتقاء استایل آقایان دارد و بیش از آن که جنبه کارکردی آن مطرح باشد از نظر تیپ و استایل اهمیت دارد. یک ساعت مچی کلاسیک مردانه تنها یک ابزار نمایش زمان نیست بلکه یک اکسسوری مهم است که رابطه شما را با زمان نشان می‌دهد و به همه می‌گوید شما مردی هستید که برای زمان ارزش قائل است و برای آن هزینه می‌کند.

جمله معروفی از کارل لگرفلد طراح لباس شانل و فندی نقل شده است که می‌گوید: “شاید نتوان با پول، زمان خرید اما می‌توانید یک ساعت زیبا خرید و از گذشت زمان لذت برد.”

لباس‌های اساسی را تهیه کنید

لباسهای ضروری برای ارتقا استایل آقایان

پس از آن که کمد لباس‌ها را مرتب و دستچین کردید باید بررسی کنید تا ببینید چه چیزهایی را کم دارید. ممکن است جای یک شلوار جین مشکی یا پیراهن رسمی در کمد شما خالی باشد که نیاز است آن‌ها را تهیه کنید. تشخیص این که کدام لباس‌ها در استایل آقایان اجزای اساسی را تشکیل می‌دهند اهمیت زیادی دارد چون این اجزا، پیکره استایل شخصی شما را شکل می‌دهند و در خوش‌تیپ شدن شما نقش مهمی ایفا می‌کنند پس لازم است که در بهترین کیفیت و از برند معتبر تهیه شوند. در مقالات آینده درباره نحوه انتخاب این اجزای اساسی توضیح بیشتری خواهیم داد.

کت اسپورت را فراموش نکنید

یکی از نشانه‌های یک مرد خوش‌تیپ استفاده مکرر از کت اسپورت است. اگر اعتماد به نفس کافی برای پوشیدین کت اسپورت را ندارید با تمرین کردن در منزل شروع کنید، کت را در خانه بپوشید تا به آن عادت کنید. خواهید دید که پوشیدن کت اسپورت شما را قد بلندتر و مردانه‌تر نشان می‌دهد و محدودیت سنی خاصی هم ندارد. فراموش نکنید که یکی از زیباترین استایل آقایان ترکیب کت اسپورت و شلوار جین است.

یک نشانه خاص داشته باشید

خیلی وقت‌ها یک مورد به ظاهر ساده و جزئی می‌تواند یک تیپ را کاملا دگرگون کند. این مورد می‌تواند یک اکسسوری خاص یا یک لباس باشد که شما با استفاده از آن در تیپ خود آن را به یک نشانه خاص خود تبدیل می‌کنید. این مورد باید چیزی باشد که شما به آن علاقه دارید و همچنین باید هماهنگی و تضاد زیبایی با لباس‌هایی که معمولا می‌پوشید داشته باشد. به طور مثال یک جلیقه که زیر کت پوشیده می‌شود یا یک کلاه یا بوت مردانه برای هوای سرد، جواهرات مردانه یا اکسسوری‌های مخصوص کراوات یا روش خاصی در استفاده از پوشت می‌تواند نشانه خاص شما باشد.

تکرنگ بپوشید

موردی که بیشتر افراد در استایل آقایان دست کم می‌گیرند به کار بردن رنگ‌ها و هماهنگی و تضاد بین آن‌هاست. درحالی که استایل تکرنگ در تیپ مردانه جایگاه مهمی دارد که می‌تواند به سادگی شما را خوش‌تیپ‌تر کند. تیپ تکرنگ در واقع لایه‌های مختلف لباس را شامل می‌شود و شما باید یک رنگ خاص برای لایه بیرونی (کت و شلوار) و یک رنگ خاص برای لایه زیرین لباس (پیراهن و …) در نظر بگیرید. رنگ‌های پیشنهادی ما طیف‌های تیره آبی (برای ظاهری جوان‌تر) طیف‌های تیره خاکستری (برای ظاهر حرفه‌ای‌تر) و طیف‌های متوسط خاکستری با کنتراست کمتر (برای آقایان با پوست روشن) است.

روش‌های مراقبت از لباس را یاد بگیرید

فراموش نکنید که دانش و یادگیری همه چیز به شما توانایی و قدرت بیشتری می‌دهد و قرار نیست همیشه مادر یا همسر شما کارهای مربوط که مراقبت از لباس‌ها را برای شما انجام دهند. پس اگر لباس‌های گران و باکیفیتی داشته باشید باید بتوانید درست از آن‌ها مراقبت کنید تا عمر بیشتری داشته باشند. کارهایی مثل واکس زدن کفش‌ها، پاک کردن انواع لکه‌ها و روش صحیح شستشوی انواع لباس مهارت‌هایی هستند که هر مرد شیک‌پوشی باید بداند.

کمتر از کفش اسپورت استفاده کنید

برای ارتقا استایل آقایان باید کمتر کتانی بپوشند

هرچند کفش‌های کتانی و اسپورت راحت و بی‌دردسر هستند اما کاربرد اصلی آن‌ها برای آقایان در ورزش و پیاده‌روی است. پس اگر قصد ورزش یا پیاده‌روی ندارید باید کفش رسمی یا نیمه‌رسمی بپوشید تا سطح استایل خود را ارتقاء دهید.

برای خرید لباس‌های نو سرمایه‌گذاری کنید

همه با لباس‌های گران و زیبا خوش‌تیپ می‌شوند اما لازم نیست برای خرید لباس ولخرجی کنید. لباس‌های شیک و باکیفیت ارزش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را دارند و در بلند مدت باعث سود شما می‌شوند پس اگر هر ماه مبلغ کمی را کنار بگذارید در پایان سال می‌توانید بهترین لباس‌ها را از بهترین برندها تهیه کرده و چندین سال استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)