جالب و خواندنی


لباس مناسب آقایان برای فصل پاییز

با تغییر فصل و آغاز فصل پاییز زمان پوشیدن لباس‌های گرم هم می‌رسد. شما هم حتما با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان به فکر بیرون آوردن لباس‌ها و اکسسوری‌های پاییزی خود و یا خرید لباس جدید افتاده‌اید. در روزهای آغاز پاییز  و با خنک‌شدن هوا به لباس‌های سبک و کمی گرم احتیاج دارید و با سرد شدن هوا و شروع بارندگی‌ها نوع لباس‌ها هم باید تغییر کند. البته نیازی نیست که همه لباس‌های‌تان را نو کنید. می‌توانید با خرید چند لباس جدید و ست کردن آن با لباس‌های قبلی‌تان با استایلی مناسب فصل به استقبال پاییز  و سرما بروید. در اینجا برای راحت‌تر کردن کار شما به لباس‌ها و اکسسوری‌هایی، که در فصل پاییز نیاز دارید و رنگ‌ هایی که می‌توانید انتخاب کنید و استایل مورد علاقه خود را بسازید، اشاره می‌کنیم. در فصل پاییز لباس مردانه تنوع زیادی دارد و شما انتخاب‌های زیادی دارید.

کت

کت یکی از آیتم‌های اصلی کمد لباس آقایان است. کت کتان، جین، و چرم از کت‌هایی است که می‌توانید برای پاییز استفاده کنید. وقتی هوا هنوز خنک است و به لباس‌های ضخیم نیاز ندارید می‌توانید از روی پیراهن یا تی‌شرت خود یک کت سبک بپوشید. کت کتان برای این منظور مناسب است. با سرد شدن هوا هم می‌توانید کت جین یا چرم، که کمی ضخیم‌ترند، بپوشید.

شلوار

همه ما چند شلوار جین در کمد خود داریم و معمولا اولین انتخاب‌مان هم شلوار جین است. اما نباید استایل خود را به شلوار جین محدود کنید. می‌توانید از شلوار کتان، پشم،‌ مخمل کبریتی،‌ جیر، گاباردین و پلی‌استر هم استفاده کنید. شلواری را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی دارید و کیفیت و دوام قابل قبولی دارد. جنس شلوار مردانه باید انعطاف‌پذیری داشته باشد و تنگ نباشد. با انتخاب پیراهن مناسب هم شلوار شما جلوه بهتری خواهد داشت. در ضمن شلوارهای اسلیم فیت یا چینو با بوت هماهنگ‌ترند. در مورد شلوار جین هم می‌توانید به جز  رنگ آبی رنگ زغالی و مشکی را هم به کمد خود اضافه کنید. اگر هم دنبال شلوار راحت هستید شلوار ورزشی انتخاب خوبی است و با هودی و سویشرت به خوبی ست می‌شود.

پافر

پافر نوعی کاپشن یا ژیله‌ است که هم در پاییز و هم در زمستان می‌توانید بپوشید. در انتخاب پافر به وزن، دوام، نوع، جنس آستر و میزان گرم بودن آن توجه کنید. پافر ها انواع مختلفی دارند. یک نوع آن با پر و نوع دیگر با الیاف مصنوعی پلی‌استر پر می‌شود. نوع پر بسیار سبک و کم حجم و کاملا گرم است و دوام بیشتری دارد. نوع پلی‌استر کاملا ضد آب است و شستشوی آن آسان‌تر است. پافر ها هم با آستین و هم بدون آستین و به شکل ژیله‌اند.

بارانی

بارانی یا ترنچ‌کت یکی از آیتم‌های شیک پاییز است که برای همه اندام‌ها مناسب است. بهتر است در انتخاب بارانی به قد خود توجه کنید. کسانی که قد بلند دارند بارانی تا زیر زانو بپوشند و برای کسانی که قد کوتاه‌تری دارند قد بالای زانو مناسب‌تر است. اما قد روی زانو متداول‌ترین قد بارانی است. رنگ‌های خنثی و پارچه‌های سبک برای افرادی با اندام درشت و پارچه‌های ضخیم‌تر و مدل گشادتر برای افراد ریزنقش‌تر مناسب‌اند. کمربند بارانی هم امکان خوبی برای تنظیم تنگ و گشاد کردن آن است. برای کامل کردن استایل خود از یک اکسسوری مردانه مانند شال گردن یا کلاه هم می‌توانید استفاده کنید.

سویشرت و هودی

سویشرت و هودی از آیتم‌های ضروری کمد لباس پاییزه‌اند. فرق سویشرت و هودی اینهاست: سویشرت کلاه و زیپ ندارد، هم جیب‌دار و هم بدون جیب و یقه گرد است. هودی سویشرتی است که کلاه دارد و ممکن است جلو باز و زیپ‌دار و یا جلو بسته باشد. سرشانه سویشرت باید سایز سرشانه شما باشد، اما سرشانه هودی ۴ یا ۵ سانت پایین‌تر از سرشانه شما قرارمی‌گیرد. می‌توانید آن را تکی بپوشید یا زیر آن تی‌شرت به تن کنید. با سرد شدن هوا هم می‌توانید روی سویشرت یک کت یا کاپشن سبک بپوشید. هنگام خرید سویشرت رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با لباس‌های دیگر هماهنگی داشته باشد. بهتر است جنس سویشرت نرم و سبک باشد. سویشرت و هودی برای استایل کژوال یا غیررسمی مناسب‌اند.

لباس مناسب آقایان برای فصل پاییز

ژاکت

ژاکت یکی از لباس‌های کاربردی و راحت فصل پاییز است. ژاکت هم برای استایل غیررسمی و هم استایل نیمه‌رسمی قابل استفاده است. اندازه ژاکت به سایز و سلیقه شما بستگی دارد، اما نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد. ژاکت را می‌توانید با تی‌شرت یا پیراهن و شلوار جین یا کتان بپوشید. ژاکت بلند هم، اگر با سلیقه شما هماهنگ باشد، ظاهر جالب و متفاوتی به شما خواهد داد.

پیراهن 

پیراهن‌های مناسب برای فصل پاییز اینهاست: پیراهن کتان، پیراهن آکسفورد و پیراهن پشمی. با توجه به دمای هوا و سرمایی یا گرمایی بودن‌تان می‌توانید یکی از این پیراهن‌ها را انتخاب کنید. حتی می‌توانید پیراهن کتان ضخیم یا پیراهن پشمی را روی تی شرت خود بپوشید. اگر هوا سرد شد می‌توانید از روی آن کت بپوشید، چون استایل لایه‌لایه برای پاییز بسیار مناسب است. پیراهن آکسفورد لباسی چند کاربردی و در همه فصل‌ها قابل پوشیدن است. این پیراهن یک جیب در سمت چپ دارد و یقه آن در دو طرف به پیراهن دکمه می‌شود. پارچه آن هم معمولا کمی ضخیم است و معمولا سرآستین و یقه لایی ندارد. این پیراهن را هم در موقعیت‌های رسمی و هم در موقعیت‌های غیررسمی می‌توانید بپوشید. پیراهن پشمی، که به آن فلانل هم گفته می‌شود، برای هوای سرد مناسب است و معمولا چهارخانه است. به همین خاطر باید آن را با لباس‌های بدون طرح و ساده بپوشید.

بوت

پاییز فصل خوبی برای استایل‌های شیک و متنوع است. یکی از ملزومات آن هم بوت است. بوت‌ها از نظر جنس به چرم طبیعی و چرم مصنوعی و جیر دسته‌بندی می‌شود. در خرید کفش مردانه باید به راحتی و استحکام کفش دقت کنید. زیره آن باید محکم و قابل انعطاف باشد و سر نخورد. از انواع بوت‌ها میتوانیم به بوت چلسی، بوت طبیعت‌گردی، بوت کار، بوت تیمبرلند، بوت آکسفورد و بوت چوکا اشاره کنیم. هر کدام از این بوت‌ها را با توجه موقعیت و شرایط آب و هوا و استایل خود انتخاب کنید.

لباس مناسب آقایان برای فصل پاییز

در فصل پاییز به اکسسوری‌ها هم نیاز دارید. اکسسوری‌های مورد نیاز شما برای هوای سرد شال گردن و کلاه و دستکش است. این اکسسوری‌ها مکمل استایل شما هستند و استفاده از آنها به میزان سرمای هوا و استایل و سلیقه شما بستگی دارد.

در فصل پاییز می‌توانید هم از رنگ‌های ملایم و هم تند استفاده کنید. خاکستری، خردلی، سرمه‌ای،‌ شرابی از رنگ‌های پاییزی است. از ترکیب رنگ‌های گرم و سرد هم می‌توانید استفاده کنید. در ضمن رنگ‌های خنثی هم برای ست کردن راحت‌ترند. از رنگ‌های خود پاییز هم الهام بگیرید.

سخن پایانی

فصل پاییز بهترین فصل برای آقایان شیک‌پوش است. می‌توانید استایل‌های مختلفی را با لباس‌ها و اکسسوری‌های متنوع و مناسب پاییز بسازید. لایه‌لایه لباس پوشیدن هم یکی از جذابیت‌های فصل‌های سرد است که هم به گرم‌‌تر شدن شما و هم به شیک‌تر شدن ظاهرتان کمک می‌کند. برای خرید لباس‌ها و اکسسوری‌های پاییزی وبسایت موری استایل را ببینید و از تنوع محصولات و فروشگاه‌ها استفاده کنید و خرید پاییزی خود را شروع کنید.