چطور می‌توان یک استایل شیک و راحت داشت؟ آیا شما برای این کار حتما به کت و شلوار و کفش رسمی نیاز دارید و یا می‌توانید با لباس‌های معمول و روزمره مثل تیشرت و شلوار جین و کفش کتانی هم شیک پوش شوید؟ با انتخاب این لباس‌ها همیشه این احتمال وجود دارد که استایل شما بچگانه، بیش از حد راحت و غیررسمی به نظر برسد اما لزوما همیشه نباید این طور باشد. شما بدون کت و شلوار هم می‌توانید یک استایل شیک و راحت داشته باشید، فقط باید چند اصل مهم و کلیدی را در این مورد رعایت کنید تا با استایل راحتی نیز چیزی از جذابیت‌های شما کم نشود. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که چطور بدون پوشیدن کت و شلوار شیک پوش شوید و یک استایل شیک و راحت داشته باشید.

اصل اول در استایل شیک و راحت :مطمئن باشید که لباس‌هایتان اندازه است

اندازه بودن در هر بخش ازمد و فشن اولین و مهم‌ترین اصل به شمار می‌رود و با وجود اهمیت فوق‌العاده‌ای که دارد بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شود. اگر لباس‌های شما اندازه نباشند دیگر مهم نیست چه استایلی دارید چون این شما نیستید که آن‌ها را پوشیده‌اید بلکه لباس‌ها هستند که شما را می‌پوشند! اما چطور می‌توان یک لباس اندازه پیدا کرد؟ واقعیت این است که انتخاب یک لباس اندازه به این سادگی‌ها که فکر می‌کنید نیست و شما نمی‌توانید به خیال این که سایز لارج یا مدیوم هستید به فروشگاهی بروید و یک تیشرت از همان سایز بردارید و به خانه برگردید. اندازه بودن لباس ساده‌ای مثل تیشرت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما قبل از خرید حتما باید آن را به تن کنید و این فاکتورها را در آن به دقت بررسی کنید:

  • حلقه آستین: اگر حلقه آستین خیلی تنگ باشد حرکت شما را محدود می‌کند و اگر بالاتر از محل درست آن بایستد لباس در زیربغل شما جمع خواهد شد.
  • شانه‌ها: خط شانه لباس باید دقیقا در برجستگی استخوان سرشانه‌های شما قرار بگیرد نه بالاتر و نه پایین‌تر.
  • سرآستین: اگر تیشرت شما آستین بلند است سرشانه‌های آن باید درست تا روی استخوان برجسته مچ دست شما برسد، نه پایین‌تر و نه بالاتر.
  • یقه: یقه تیشرت چه دکمه‌دار باشد چه بی‌دکمه، باید فضای کافی برای حرکت گردن شما داشته باشد و شما بتوانید همزمان چند انگشت خود را داخل یقه قرار دهید.
  • تنه: تنه تیشرت باید به اندازه‌ای گشاد باشد که شما بتوانید هفت هشت سانتی‌متر از آن را در دستان خود جمع کنید نه بیشتر. بلندی آن هم باید در حدی باشد که تا روی جیب شلوار شما برسد.

تیشرتی که این فاکتورها در آن رعایت شده باشد کاملا راحت است و اندام شما را به شکل مناسبی نشان خواهد داد پس می‌تواند یک استایل شیک و راحت برای شما بسازد. البته این فاکتورها مخصوص تیشرت است و شلوارهای پارچه‌ای و جین فاکتورهای مخصوص خود را دارند که در مقالات بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که برندهای تولید پوشاک هریک الگوهای خاص خود را برای تولید لباس دارند و وقتی لباسی از برند خاصی به تن شما درست و زیبا می‌ایستد این احتمال وجود دارد که همه لباس‌های این برند (در سایز صحیح) برای شما مناسب باشد.

استایل شیک و راحت

اصل دوم در استایل شیک و راحت :به رنگ‌ها توجه ویژه داشته باشید

اصل دوم در داشتن یک استایل شیک و راحت انتخاب رنگ مناسب برای لباس‌ها است و این مساله در لباس‌های راحتی حتی از لباس‌های رسمی هم مهم‌تر است چون شما در استایل راحتی نمی‌توانید از کراوات و پوشت رنگی برای جذاب  کردن و هماهنگ کردن استایل خود استفاده کنید. در نتیجه مردم بیشتر به ترکیب رنگ لباس‌های شما توجه می‌کنند. اما از طرف دیگر دست شما در انتخاب رنگ بازتر است و شما می‌توانید ترکیبی را انتخاب کنید که فرم اندام شما را متناسب‌تر و جذاب‌تر نشان دهد مثلا اگر بالاتنه شما چاق است می‌توانید با یک ژاکت بافتنی تیره و شلوار روشن‌تر اندام خود را متعادل نشان دهید. همچنین اگر قد کوتاهی دارید با استفاده از رنگ‌های هماهنگ (روشن با روشن و تیره با تیره) قد خود را کشیده‌تر نشان دهید. اما در هر شرایطی از رنگ‌های خیلی روشن و جیغ اجتناب کنید و همیشه از رنگ‌های ملایم و نزدیک به رنگ‌های خنثی که مناسب فصل هم باشد استفاده کنید. استفاده از این رنگ‌ها در لباس‌ها، باعث تطبیق پذیری استایل شما می‌شود و شما محدودیت کمتری در انتخاب لباس‌های خود خواهید داشت.

استایل شیک و راحت

اصل سوم در استایل شیک و راحت :به جزئیات کوچک و ریز دقت کنید

حتما شنیده‌اید که چیزهای کوچک می‌توانند تغییرات بزرگ ایجاد کنند، این مساله در استایل مردانه هم صادق است و توجه به برخی از جزئیات و تنظیمات ساده لباس‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در استایل شما داشته باشد. مثلا استفاده از عینک آفتابی می‌تواند یک ترکیب ساده و معمولی تیشرت و شلوار جین را به ترکیبی ایده آل و شیک تبدیل کند. پس عینک آفتابی را با این ترکیب فراموش نکنید و هنگام درآوردن آن نیز به جای قرار دادن عینک روی سر، آن را به یقه تیشرت خود متصل کنید. اگر تیشرت آستین بلند پوشیده‌اید آستین‌های آن را کمی بالا بدهید و به خاطر داشته باشید که همین تغییر کوچک می‌تواند جذابیت شما را چندین برابر کند. سعی کنید به استایل افراد شیک پوش توجه کنید و همه جزئیات آن را به خاطر بسپارید. همین نکات و ترفندهای ساده می‌تواند استایل روزمره شما را شیک و جذاب کند و اگر در این مورد تمرین و دقت کافی داشته باشید می‌توانید یک استایل شیک و راحت برای خودتان بسازید.

استایل شیک و راحت

این لباس‌ها و اکسسوری‌های مردانه هرگز از مد نمی‌افتند

لباس‌های مردانه تنوع زیادی دارند و در هر دوره لباس‌های متعددی به عنوان مدل‌های جدید و ترند هر فصل معرفی می‌شوند. این تنوع و تعداد زیاد لباس‌ها گاهی باعث می‌شود که تشخیص لباس‌های مدل جدید از مدل‌های قدیمی دشوار باشد. به همین دلیل یک آقای شیک پوش هرگز نباید به ترندها اهمیتی بدهد، او باید لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را از مجموعه‌هایی انتخاب کند که به لباس‌های کلاسیک موسوم هستند. این لباس‌ها هرگز ازمد نمی‌افتند، به همه می‌آیند و در بیشتر موقعیت‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این بخش با پنج نمونه از مهم‌ترین لباس‌ها و اکسسوری‌های کلاسیک مردانه و ویژگی‌های هر یک آشنا خواهید شد.

  • کت و شلوار پشم: یک دست کت و شلوار پشم یک لباس کلاسیک مردانه محسوب می‌شود. البته این کت باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد مثلا کاملا اندازه باشد و طوری دوخته شده باشد که اندام شما را درشت، چهارشانه با کمرباریک نشان دهد. بهترین و کلاسیک‌ترین کت و شلوار مردانه رنگ تیره دارد و جنس آن هم از پشم خالص است چون پارچه پشم خالص کمترین میزان افتادگی را دارد و به خوبی روی تن می‌ایستد.
  • جواهرات مردانه: آقایان هم می‌توانند از جواهرات مخصوص خودشان استفاده کنند و این جواهرات می‌تواند جایگاه آن‌ها را در اجتماع نشان دهد. ساعت مچی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین جواهرات مردانه است که هرچه ساده‌تر باشد کلاسیک‌تر است. بهترین ساعت مچی مردانه بند چرم یا فلزی دارد و ابعاد صفحه آن متناسب با سایز اندام و لباس‌های شماست.
  • کفش چرم: کفش چرم یکی از مهم‌ترین اجزای استایل کلاسیک مردانه است که هر مرد شیک پوشی حداقل به یک جفت از آن نیاز دارد. یک کفش چرم عالی پای شما را خوش فرم نشان می‌دهد و شما در آن احساس راحتی کاملی خواهید داشت البته به شرطی که از کفش‌های خود درست نگهداری کنید و مرتب آن‌ها را واکس زده و تمیز نگه دارید.
  • عطر خاص شما: هر مرد شیک پوشی باید بوی خوبی هم بدهد. این مساله به خصوص در ارتباط شما با خانم‌ها بسیار حیاتی است و مردان بدبو هرگز مورد توجه قرار نمی‌گیرند و در جامعه موفق نمی‌شوند. عطر مخصوص خودتان را بر اساس سلیقه و شخصیت خود انتخاب کنید و برای هر موقعیتی عطر مناسبی داشته باشید اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید چون عطر زدن بیش حد از حتی از بوی بد بدن هم بدتر است.
  • دستمال گردن: دستمال گردن از هزاران سال پیش نماد شیک پوشی و استایل مردانه بوده است و هنوز هم از قدرت آن به عنوان یک اکسسوری مهم مردانه کاسته نشده است. اگر می‌خواهید استایلی شیک و سطح بالا داشته باشید یک دستمال گردن مناسب با سبک و سلیقه خود انتخاب کرده و به استایل خود اضافه کنید.

استایل شیک و راحت

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)