جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
کتابخوانی

کتابخوانی را با این ۵ راه، به یک عادت تبدیل نمایید

این پنج روش، کتابخوانی را برای شما خیلی آسان‌تر از قبل خواهد ساخت. کافی ست یک گوشه دنج و راحت پیدا کنید، سپس کتاب مورد علاقه خود را بیاورید و این پنج راه را امتحان نمایید. نتایج خوبی خواهید گرفت.

۱- به جای یک کتاب، یک مجموعه کتاب را انتخاب نمایید

چه تعداد کتاب می‌خواهید بخوانید؟  با چه سرعتی می‌خواهید آنها را بخوانید؟ انتخاب یک مجموعه کتاب،  شما را برای رسیدن به این هدف که تعداد بیشتری کتاب بخوانید، کمک خواهد کرد. همچنین اپلیکشین Goodreaders   ابزاری بسیار خوبی ست که به شما کمک می‌کند چگونه بتوانید یک سری کتاب را انتخاب نمایید و تا انتهای سال همه‌ی آنها را بخوانید. این اپلیکیشن این امکان را نیز دارد تا بتوانید دوستانتان را در شبکه‌های مجازی همراه خود سازید تا در سفر کتابخوانی با شما شریک شوند.

۲- یک برنامه غیرقابل کنسل برای کتابخوانی خود تنظیم نمایید

یک مقطع زمانی را انتخاب کنید که فقط و فقط مختص کتابخوانی شما باشد. این تایم زمانی را، در برنامه روزانه خود بگنجانید و با آن دقیقا مثل غذا خوردن یا خوابیدن برخورد کنید. یعنی یکی از برنامه های غیرقابل کنسل زندگی شما باشد.  برخی اپلیکیشن ها یا حتی یک ساعت آلارم‌دار ساده،  می‌توانند کمک کننده باشند تا به شما یادآوری نمایند اکنون زمان کتابخوانی فرا رسیده است. در ضمن ساعت مناسبی را در طول روز  برای کتابخوانی اختصاص دهید. اصولا زمانهایی مثل صبح ها که هنوز ذهنتان خسته نشده و تازه است، مناسب ترین زمان برای مطالعه کردن است.

۳- یک مکان مناسب را به کتابخوانی اختصاص دهید

یکی از اتاق‌ها یا هر جایی که سروصداهای مزاحم نباشد را شبیه به یک معبد مقدس، برای کتابخوانی انتخاب کنید. یک صندلی راحتی و یک چراغ و یک میز کوچک، کافی است.  کتابی را که در حال مطالعه اش هستید، به قفسه کتابخانه برنگردانید. وقتی زمان مطالعه‌ در آن روز تمام شد، کتاب را همانطور باز، روی میز قرار دهید تا به ذهنتان یادآوری شود این کتاب باید تا انتها خوانده شود.

۴-  هرفرمت کتاب را که تمایل بیشتری دارید بخوانید

بحث بین انتخاب کتابهای دیجتالی یا e-books  و کتابهای کاغذی و اینکه کدام یک بهتر است یک بحث همیشگی ست که شاید تمامی نداشته باشد. اینکه چه فرمتی از کتاب بهتر است، بستگی به علاقه‌مندی شخصی شما دارد اما در اینجا چند نکته را یادآوری می‌کنیم که بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

کتابهای دیجتالی مزیتی که دارند قابل حمل بودن، دسترسی فوری به آنها و کارهای جالبی که می‌توان روی آنها اعمال نمود، می‌باشد. مثلا می‌توان خیلی سریع تیترها را پیدا کرد یا می‌توان نوشته‌ها را درشت کرد و اگر خواندن فونتهای ریز برای شما سخت باشد، نیازی به عینک مطالعه ندارید.  اما گاهی هست که دسترسی به برق برای  شارژ طولانی مدت کتابخوان دیجتالی سخت است در نتیجه کتابهای کاغذی در اولویت قرار می‌گیرند. همچنین اگر روزانه، به مدت زیادی به صفحات کامیپوتری یا تلویزیونی خیره می‌شوید،  کتابهای کاغذی برای استراحت دادن به چشمهای شما مناسب ترین راه است.  بحث های دیگر در مورد انتخاب بین کتاب دیجیتالی یا کاغذی بیشتر بحث های نوستالژیک و احساسی ست. بهتر است شما هر فرمتی از کتاب را که برایتان راحت تر است استفاده نمایید.

۵- گاهی سری به کتابخانه‌ها بزنید

شاید مدتهاست به کتابخانه نرفته‌اید احتمالا آخرین باری که مجبور شدید به کتابخانه بروید توسط معلمتان بوده است. اما بهتر است مجددا سری به یک کتابخانه بزنید. امروزه کتابخانه‌ها  نسبت به قبل، فضاهای بهتری شده‌اند و دیگر آن قفسه های پر از گرد و غبار گذشته نیستند. امروزه کتابخانه ها  حتی دارای  فرمت های مختلفی از کتاب هستند که شامل کتابهای صوتی نیز میشود، و از آنجایی که رایگان هستند، ارزشش را دارد تا کتابهایی با موضوعات جدیدتر را که هنوز امتحان نکرده اید، در کتابخانه انتخاب نمایید و بخوانید.

تقویت کتابخوانی

هدف ما از بیان این ۵ مورد، این بود که عادت به کتابخوانی را در خود تقویت نمایید طوریکه یکی از روتین‌های زندگی‌تان شود. چرا که احتمالا بارها به خودتان گفته‌اید باید بیش از اینها کتاب بخوانم اما وقتی هنوز عادت به کتابخوانی در شما ایجاد نشده، حتی انتخاب یک کتاب هم تبدیل به یک چالش می‌شود.  کتابخوانی هدفی ست که ارزشش را دارد تا به آن برسید. دانشمندان در حال تحقیقات زیادی هستند که متوجه شوند در ذهن علاقه مندان به کتابخوانی چه می‌گذرد.  کتابخوانی مزایای بلند مدتی برای زندگی انسان دارد. طبق تحقیقات دانشگاه استنفورد، مطالعه‌ی کتاب،  فعالیتی ست که جریان خون را در مغز بیشتر می‌کند و منجر به تقویت عملکردهای شناختی در انسان می‌گردد. همچنین کتابخوانی همیگشی، باعث می‌شود شخصی آرام‌تر و دوست داشتنی‌تر باشید.

 خبر خوب این است که با اندکی تمرین، شما هم می‌توانید یک کتابخوان حرفه‌ای شوید.   


 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله  Heather Tipton

منبع : success

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
219
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
110
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
233
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
453
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
932
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
256

مقالات سلامت

علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
57
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
63
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
73
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
98
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
77
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
140

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
95
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
119
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
198
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
386
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,350
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
778

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
137
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
287
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
423
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
564
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
399
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
551