جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
کمبود عنصر پتاسیم

عنصر پتاسیم و ۸ نشانه اینکه شما آن را به‌اندازه کافی دریافت نمی‌کنید

عنصر پتاسیم ماده‌ای نیست که شما درباره آن خیلی مقالاتی را بخوانید؛ اما جانت بریل یک متخصص تغذیه مبتنی بر فیلادلفیا می‌گوید: این عنصر برای حفظ قدرت عضلانی، عملکرد عصبی و سیستم قلبی عروقی سالم لازم است. مواد مغذی زیادی در غذاهای خوشمزه مثل خربزه، آووکادو، موز و لوبیای سفید وجود دارد که برای شما امکان مصرف دارد؛ اما حتی اگر شما ۴۷۰۰ میلی‌گرم توصیه‌شده در روز از این ماده دریافت کنید، هنوز هم ممکن است کمبود داشته باشید. چرا؟ بریل می‌گوید که چون شما وقتی سدیم بیشتری مصرف می‌کنید، بدن پتاسیم بیشتری را دفع می‌کند. نشانه‌هایی که نشان می‌دهد که شما نیاز بیشتری به عنصر پتاسیم دارید می‌تواند دشوار باشد، اما اگر هر یک از این علائم را تجربه کرده‌اید و نمی‌توانید بدانید که چه اتفاقی می‌افتد، با پزشک خود مشورت کنید تا میزان پتاسیم بدن شمارا آزمایش کند.

دائماً بی‌حال می‌شوید

هر سلول بدن شما نیاز به مقدار مناسبی از پتاسیم برای حفظ عملکرد طبیعی دارد و یک کاهش پایدار در دریافت این ماده می‌تواند باعث خستگی عمومی شود؛ بنابراین اگر کارکرد منظم شما از بین رفته باشد و شما می‌دانید که به‌اندازه می‌خوابید، ممکن است این مشکل ناشی از کمبود عنصر پتاسیم باشد.

شما فشار خون بالا دارید

بریل می‌گوید: پتاسیم کمک می‌کند تا رگ‌های خونی تمیز شود. بدون مصرف کافی از این ماده، عروق می‌توانند منقبض شوند که همین سبب افزایش فشارخون می‌شود.

کمبود عنصر پتاسیم

غذاهای فراوری‌شده بیشتری مصرف می‌کنید

بریل می‌گوید مصرف غذاهای فرآوری شده تقریباً تضمین می‌کند که شما سطوح کمی از پتاسیم را به دلیل مصرف منابع سدیم، کراکر و وعده‌های غذایی فریز شده خواهید داشت. مصرف شور را کاهش دهید تا به بدن شما کمک کند تا مقدار بیشتری از پتاسیم را که می‌خورید را ذخیره‌سازید.

در کمبود عنصر پتاسیم ماهیچه‌های شما احساس ضعف یا گرفتگی می‌کنند

بریل می‌گوید: پتاسیم نقش مهمی در انقباض ماهیچه‌ای صاف دارد، بنابراین هنگامی‌که سطوح عنصر پتاسیم در بدن پایین است، ممکن است درد و حتی اسپاسم عضلانی را تجربه کنید.

کمبود عنصر پتاسیم

این حالت ترسناک و عجیب‌وغریب زمانی است که قلب شما به‌طور ناگهانی شروع به ضربه شدن می‌کند و یا ضربان قلب شما سرعتش بالا می‌رود و ظاهراً در همه موارد هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد. بسیاری از دلایل می‌تواند موجب بروز این ضربه یا تپش قلب شود، اما سطوح کم عنصر پتاسیم یکی از آن‌ها است.

 

شما احساس ضعف یا سرگیجه دارید

کاهش در سطوح پتاسیم می‌تواند به‌اندازه کافی ضربان قلب شمارا تضعیف کند تا احساس کنید که ممکن است ضعف کنید. البته این امر شایع نیست و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند علت این مشکل باشند، اما اگر این حالت را تجربه کردید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر شما دچار یبوست هستید

به نظر می‌رسد دیوانه‌وار به نظر برسد، اما سطوح پتاسیم بر عملکرد سایر اندام‌های بدن تأثیر می‌گذارد و در این قضیه سیستم گوارش شما استثنا نیست. گرفتگی و کرامپ‌های شکمی نیز ممکن است رخ دهد. البته، کمبود پتاسیم تنها چیزی نیست که باعث شود که شما احساس یبوست و یا خستگی بیشتری از حد معمول داشته باشید.

شما احساس سوزش و بی حسی دارید

عنصر پتاسیم باعث می‌شود که اعصاب شما سالم بماند و بدون آن، ممکن است احساسات سوزش و سوزن شدن مزاحم را تجربه کنید.

منبع: prevention.com
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
44
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
204
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
159
آیا محصولات هایپوآلرژنیک خطرناک هستند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
آیا محصولات هایپوآلرژنیک خطرناک هستند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
125
خط چشم از چه چیزی ساخته می‌شود؟ ترفندهایی برای کشیدن خط چشم مایع
خط چشم از چه چیزی ساخته می‌شود؟ ترفندهای کشیدن خط چشم مایع
382
زیباترین مدل‌های آرایش ناخن مینیمال برای خانم‌های ساده پسند
زیباترین مدل‌های آرایش ناخن مینیمال برای خانم‌های ساده پسند
339

مقالات سلامت

داروهای فشار خون بالا
داروهای فشار خون ؛ نحوه عملکرد، فواید و عوارض جانبی
208
داروی استرادیول
معرفی کامل داروی استرادیول (Estradiol) برای درمان مشکلات زنانه
191
علتهای مه مغزی
مه مغزی معمولا به ۱۰ دلیل پزشکی برای انسان رخ می‌دهد
747
پروپولیس ماده‌ای با هزاران فاید از درمان بیماری پوستی تا سرطان
349
خواص مریم‌ گلی
مریم‌ گلی و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این گیاه دارویی
1,119
معرفی کامل کِرِم املا
معرفی کامل کِرِم املا (Emla cream) – بی حس کننده ی موضعی
412

مقالات آشپزی

کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
266
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
1,201
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
555
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
1,165
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
838
سالاد ماکارونی
سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی
1,412

مقالات تغذیه

آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
210
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
472
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
635
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
161
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
526
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
529