درمان فشار خون بالا با 18 روش طبیعی که می‌توانید در خانه انجام دهید

درمان فشار خون

به هنگام صحبت در مورد فشار خون بالا اولین چیزی که به میان می‌اید کاهش مصرف نمک است اما تنها این نیست. درمان فشار خون مجموعه‌ای از تغییر سبک زندگی، تغییر در رژیم غذایی و درمان دارویی و درمان توسط پزشک است. ما در اینجا به شما 18 راهکار ارائه دادیم که به شما کمک می‌کند که تا روندی را دنبال کنید که به کنترل و درمان فشار خون منجر می‌شود.

به پیاده روی برویددرمان فشار خون

فقط کمی تمرین می‌تواند یک تفاوت چشمگیر ایجاد کند. یک تحقیق ژاپنی دریافت که داوطلبانی که 30 تا 90 دقیقه در هر هفته به در باشگاه ورزشی فعالیت داشتند، فشار خون را به اندازه کسانی که در هر هفته بیش از 90 دقیقه ورزشهای سنگین با عرق ریزی زیاد انجام داشتند. برای به دست آوردن منافع ورزش سعی کنید هر روز حداقل 15 دقیقه پیاده روی کنید.

درمان فشار خون بالا با افزایش مصرف پتاسیمدرمان فشار خون

پتاسیم که گاهی اوقات رژیم بدون نمک نامیده می‌شود می‌تواند فشار خون بالا را کاهش دهد اما کمتر از 2 درصد مردم آمریکا 4/7 گرم از پتاسیم توصیه شده برای استفاده روزانه را جذب می‌کنند. آووکادوها بیش از سایر میوه‌ها و سبزیجات از جمله موز، حاوی پتاسیم هستند، بنابراین مقداری از آن را به ساندویچ یا سالادتان برای تقویت مواد مغذی‌تان اضافه کنید. منابع دیگر سرشار از پتاسیم عبارتند از طالبی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و لوبیای لیما (لوبیا سفید).

زمان بندی داروها برای درمان فشار خون بالادرمان فشار خون

اگر شما استفاده از دارو برای درمان فشار خون بالا را شروع کردید اما هنوز تغییری در فشار خون خود متوجه نشدید باید آنها را زمان بندی کنید و زمان مصرف را فراموش نکنید. حدود یک چهارم زمان، افراد نتیجه‌ای را نمی‌بینند چون فراموش می‌کنند تا دارویشان را مصرف کنند. یک یادآور روی گوشی خود نصب کنید تا هر روز در همان زمان مقرر دارو را مصرف کنید.

برای درمان فشار خون، فلفل زیاد مصرف کنیددرمان فشار خون

کنار گذاشتن نمک برای چند روز می تواند باعث شود غذاها بی مزه به نظر بیایند، اما اگر در غذاها فلفل بریزید باعث می‌شود تا جوانه‌های چشایی شما کمبود نمک را متوجه نشوند. طعم‌های قوی مانند سیر، ریحان و لیمو نیز می‌توانند جایگزین نمک و تمرین دادن زبان شما برای جلوگیری از تمایل آن به سدیم شود. معمولا برای افرادی که به علت فشار خون بالا در بیمارستان بستری هستند، غذاها بدون نمک اما با طعم قوی ادویه و خوشمزه هستند. شما می‌توانید با انواع ادویه‌های خوشمزه مصرف نمک را کاهش دهید.

یک کیت اندازه گیری فشار خون را برای خانه خریداری کنیددرمان فشار خون

افرادی که به طور منظم فشار خونشان را در خانه اندازه می‌گیرند فشار خون پایین‌تری نسبت به آنهایی دارند که در مطلب یا بیمارستان فشار خونشان را اندازه گیری می‌کنند. علاوه بر این، یک تحقیق در نشریه سازمان پزشکی آمریکایی دریافت که آزمایش کنندگان فشار خون وقتی که افرادی را که در خانه مرتب فشار خونشان را اندازه می‌گرفتند نسبت به آنهایی که نزد پزشک انجام می‌دادند متوجه شدند که در 9 درصد افراد گروه اول اصلا فشار خون بالا ثبت نشد. همان تحقیق نشان داد که آزمایش در مطلب دکتر نمی‌تواند 13 درصد افرادی را که فشار خون بالا دارند، شناسایی کند که احتمالا به دلیل اضطراب افراد در نزد مطب پزشک است. خرید کیت باعث می‌شود که شما مرتبا فشار خون خود را به صورت دقیق اندازه گرفته و آن را تحت کنترل درآورید.

ماشین را دورتر از محل کار یا مقصدتان پارک کنیددرمان فشار خون

طبق مطالعه انجام شده در دانشگاه تنسی، زنان یائسه‌ای هر روز 4000 تا 5000 گام اضافی برداشتند، می‌توانند فشار خون را با 11 امتیاز کاهش دهند.

برای درمان فشار خون بالا تخم کتان بخوریددرمان فشار خون

یک تحقیق نشان داد که مصرف 4 قاشق غذاخوری تخم کتان می‌تواند فشار خون سیستولیک را در زنان یائسه‌ای که سابقه بیماری قلبی دارند، پایین بیاورد. این دانه‌های غنی از اسیدهای چرب امگا3 هستند که احتمالا دلیل این اثر است. سعی کنید 2 قاشق غذاخوری را در اوتمیل یا ماست صبحانه بریزید، سپس 2 قاشق غذاخوری از آن را روی سالاد یا سوپ برای یک مزه ترد بپاشید.

چای را جایگزین قهوه کنیددرمان فشار خون

با توجه به یک تحقیق استرالیایی برای هر فنجان چای که می‌نوشید، فشار سیستولیک را می‌تواند تا دو نقطه و دیاستولیک را تا یک نقطه کاهش داد. بیش از 4 فنجان، همان فواید را نشان نمی‌دهد.

 مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن استرس را کاهش می‌دهد و مطالعات متعدد نشان داده است که می‌تواند فشار خون بالا را نیز کاهش دهد. هر روز پنج دقیقه در سکوت بنشینید و یک مانترا مانند «این نیز بگذرد» یا تمرین تنفس را تکرار کنید.

برای درمان فشار خون بالا و بیماری قلبی شکلات تلخ بخوریددرمان فشار خون

سفتی رگها می‌تواند فشار خون را افزایش دهد، اما شکلات تیره حاوی فلاونوئیدها است تا انعطاف پذیری شریان‌ها را حفظ کند. طبق تحقیقات نشریه موسسه پزشکی آمریکا مشخص شد که 85 گرم شکلات تلخ در روز (شکلات شیری همان فلاونوئیدها را ندارد) می‌تواند فشار خون را در افراد مسنی کاهش دهد که پرفشاری خون سیستولیک منفرد دارند که این وقتی است که تنها عدد بالای فشار خون هنگام قرائت بالا است. چای، میوه و سبزیجات نیز حاوی فلاونوئیدها هستند.

دست همسرتان را فشار دهیددرمان فشار خون

یک مطالعه در دانشگاه کارولینای شمالی نشان داده که در طول حوادث استرس زا، نگهداشتن دست به مدت 10 دقیقه فشار خون را در حالت خاموش نگه دارد. یک آغوش سریع نیز می‌تواند سطح فشار خون را پایین نگه دارد.

میان وعده شما؛ زردآلوی خشکدرمان فشار خون

در طول فرایند خشک شدن زردآلو، غلظت پتاسیم، بتاکاروتن، فیبر و آهن  افزایش می‌یابد که به سیستم گردش خون کمک می‌کند. از نوع غیر سولفوری برای میان وعده استفاده کنید که 8 دانه آن فقط 100 کالری دارد. می‌توانید زردآلوی خشک شده خانگی را از فروشگاه‌هایی که خوراکی‌های سنتی و محلی می‌فروشند، تهیه کنید.

به هنگام خواب از گوش گیر استفاده کنیددرمان فشار خون

مطالعات نشان می‌دهد که وقتی شخص در معرض سر و صدا قرار می‌گیرد، فشار خون و ضربان قلب وی افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از ورود صداهای اضافی به گوش، از گوش گیر استفاده کنید.

2 لیوان آب پرتقال در روز برای درمان فشار خون درمان فشار خون

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه کلیولند، داوطلبانی که به هنگام صبح یک لیوان آب پرتقال و یک لیوان دیگر موقع شب خوردند، میانگین فشار دیاستولیک آنها حدود 7 درصد و فشار خون سیستولیک تا حدود 4/6 درصد، کاهش می‌یابد. آب پرتقال سرشار از پتاسیم است که احتمالا به همین دلیل چنین تاثیری دارد.

حیوان خانگی شما به درمان فشار خون کمک می‌کنددرمان فشار خون

یک مطالعه نشان داده که داشتن یک دوست پشمالو برای افرادی که فشار خون بالا داشتند همچون مصرف داروی زستریل برای درمان فشار خون بالا عمل می‌کند.

عادات خواب خود را ارزیابی کنیددرمان فشار خون

حدود نیمی از افرادی که آپنه خواب دارند دچار فشار خون بالا نیز هستند. اختلال خواب که در آن تنفس متوقف می‌شود و ده‌ها یا صدها بار در شب می‌تواند با خروپف با صدای بلند و یا خستگی بیش از حد در طول روز تشخیص داده شود.

سویای بوداده مصرف کنیددرمان فشار خون

مطالعات نشان داده که مصرف یک اونس سویا در هر روز به مدت دو هفته می‌تواند در افراد متبلا به فشار خون بالا، فشار سیستولیک را تا 10 نقطه به هنگام قرائت فشار خون کاهش دهد. یک کیسه سویای بدون بدون چربی را از فروشگاه مواد غذایی یا فروش محصولات بهداشتی خریداری کنید  و اجازه دهید این درمان طبیعی فشار خون بالا روی شما نیز موثر باشد.

نمک را برای همیشه دور از چشم نگه داریددرمان فشار خون

سدیم در بسیاری از مواد غذایی با سدیم بالا به صورت پنهان وجود دارد مثل غلات صبحانه. هر روز سعی کنید که یکی از منابع غذایی که حاوی نمک پنهان هستند را شناسایی کنید و یک جایگزین کم سدیم را برای آن پیدا کنید. شما در اینجا می‌توانید انواع غذاهای با نمک پنهان را بشناسید.

به مکمل‌های غذایی توجه کنیددرمان فشار خون

سیر، کلسیم، روغن ماهی و کوآنزیم Q10، ویژگیهایی دارند که می‌توانند فشار خون را کاهش دهند. از پزشکان بخواهید تا برای شما مکمل‌های غذایی را تجویز کند.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *