جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
خانم‌هایی که پوستی سالم و زیبایی دارند این کارها را انجام می‌دهند

خانم‌هایی که پوستی سالم و زیبا دارند این کارها را انجام می‌دهند

برای داشتن پوست سالم و زیبا لازم نیست که همه وقت خود را در سالن‌های زیبایی و ماساژ بگذرانید یا درمان‌ها و محصولات گران قیمت را امتحان کنید. تنها چند تغییر ساده در برنامه روتین مراقبت از پوست، تغذیه و بهداشت و تعهد به این برنامه‌ کمک می‌کند تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید و جوانی و طراوت خود را حفظ کنید. اما کدام تغییرات؟ خانم‌هایی که صاحب پوست سالم و زیبایی هستند چه عادات مثبت و مفیدی دارند که باعث این سلامت و زیبایی شده است؟

حداقل هفت ساعت می‌خوابند

اگر از خواب شب خود بزنید باید داشتن پوستی سالم و چهره‌ای زیبا را نیز فراموش کنید. اگر خواب کافی نداشته باشید چهره شما شکسته و پف کرده به نظر خواهد رسید و شما برای پوشاندن تیرگی‌های زیر پشم به مقدار زیادی آرایش نیاز خواهید داشت. تحقیقی که سال گذشته در سوئد انجام شد نشان داد افرادی که هر شب هفت تا هشت ساعت می‌خوابیدند روز بعد نسبت به افراد دیگری که کمتر خوابیده بودند جذاب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسیدند.

ضدآفتاب استفاده می‌کنند

هشتاد درصد از نشانه‌های پیری و آسیب پوستی بر اثر نور خورشید به وجود می‌آید، نشانه‌هایی مثل کک و مک، لک پوستی، نازک شدن پوست و چین و چروک همگی بر اثر نور خورشید به وجود می‌آیند و تشدید می‌شوند. سرطان پوست هم که یکی از خطرناک‌ترین انواع سرطان است بر اثر همین عامل به وجود می‌آید. برای داشتن پوست سالم تا حد ممکن سعی کنید در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید (به خصوص بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر) و استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید و به خاطر داشته باشید که ضدآفتاب فقط برای هوای گرم و آفتابی نیست و همیشه باید از آن استفاده کنید.

آرامش خود را حفظ می‌کنند

تنش‌های عصبی از عوامل مهم ایجاد کننده مشکلات پوستی هستند چون باعث ترشح هورمون کورتیزول در بدن می‌شوند و کلاژن و الاستین پوست را می‌شکنند (پروتئین‌های مفیدی که باعث جوانی و طراوت پوست می‌شود) و موجب ایجاد چین و چروک، جوش و لک‌های پوستی می‌شوند. مطالعات ثابت کرده است که استرس می‌تواند باعث ابتلا به رزاسه هم بشود. خانم‌هایی که پوست سالم و زیبایی دارند همیشه روشی برای کنترل استرس و حفظ آرامش خود دارند و نقطه‌ای خاص در منزل را به عنوان محل امن و آرام خود در نظر گرفته‌اند که در آن به آرامش و تمدد اعصاب می‌پردازند.

مرتب از مرطوب کننده استفاده می‌کنند

پوستی سالم با مرطوب کننده

تامین آب مورد نیاز برای رطوبت و سلامت پوست ضروری است. استفاده از مرطوب کننده تبخیر آب از سطح پوست را کند می‌کند و لایه خارجی پوست را قوی نگه می‌دارد. اگر پوست حساسی دارید مرطوب کننده حاوی سرامید استفاده کنید که از چربی‌های مفید موجود در لایه‌های پوست است. در زمستان استفاده از مرطوب کننده اهمیت و ضرورت بیشتری دارد و افرادی که پوست سالم و زیبایی دارند استفاده از مرطوب کننده را به صورت محدود نمی‌کنند و در تمام پوست بدن آن را به کار می‌برند.

آن‌ها برای داشتن پوستی سالم مرتب ورزش می‌کنند

اگر نوعی درخشش، طراوت و زیبایی ذاتی برای پوستتان می‌خواهید مرتب ورزش کنید. ۵ روز ورزش در هفته و هربار سی دقیقه سلامت پوست را تضمین می‌کند و بروز نشانه‌های پیری را به تاخیر می‌اندازد. در مطالعه‌ای که در انجمن پزشکی آمریکا صورت گرفت ثابت شد زنانی که ورزش‌های سبک انجام می‌دهند نسبت به زنانی که ورزش نمی‌کنند جوان‌تر به نظر می‌رسند.

هرشب صورت خود را می‌شویند

تابش آفتاب تنها دلیل پیری و آسیب پوست نیست، ذرات ریز و آلاینده‌ای که در هوا وجود دارند هم می‌توانند پوست شما را خراب کنند. بنابراین ضروری است که هرشب قبل از خواب صورت خود را (حتی اگر آرایشی هم نکرده باشید) با پاک کننده مناسب پاک کنید و بشویید تا مواد آلوده کننده و چربی اضافی که باعث ضعیف شدن پوست می‌شوند از سطح آن پاک شود.

خیلی کم شکر مصرف می‌کنند

مصرف شکر و غذاهای شیرین نه تنها شما را چاق و بدهیکل می‌کند بلکه روی پوست شما نیز اثر منفی دارد. غذاهایی که قند بالایی دارند تولید هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهند و همان اثری را دارند که استرس و مشکلات عصبی روی پوست شما دارد. برای داشتن پوستی سالم و زیبا حتما مصرف شکر را کاهش دهید و حتی در صورت امکان به صفر برسانید و در عوض از مواد غذایی مفید مثل چربی‌های سالم (روغن زیتون)، امگا۳ (گردو و ماهی‌ها) و آنتی‌اکسیدان‌ها (میوه و سبزیجات) بیشتر استفاده کنید.

با پوست خود به ملایمت رفتار می‌کنند و به آن دست نمی‌زنند

اگر هنوز موقع شستن صورت خود آن را می‌سابید همین امشب این عادت را ترک کنید. پوست عضو حساسی است و وارد آوردن فشار زیاد و متناوب به آن باعث آسیب جدی می‌شود که معمولا کمتر متوجه آن می‌شویم. استفاده از محصولات متعدد، سابدین و فشار آوردن به پوست و لایه برداری قوی و زود به زود می‌تواند باعث التهاب پوست و بسته شدن روزنه‌های آن و مشکلات جدی‌تر در آینده شود. عادت دست زدن به پوست و کندن و ترکاندن جوش‌ها هم عادت بسیار بدی است که باعث بدتر شدن مشکلات پوستی می‌شود، اگر جوشی را دستکاری کردید که باعث خونریزی پوست شد بدانید که از این به بعد به جای جوش با یک جای جوش دائمی روبرو هستید. در حالی که با درمان‌های خانگی خیلی ساده می‌توانید جوش‌ها را کاهش دهید.

هرچیزی را روی پوست خود امتحان نمی‌کنند

پوستی سالم و زیبا

خانم‌هایی که پوستی سالم و شاداب دارند یک برنامه روتین مشخص برای مراقبت از پوست خود دارند که نتیجه تحقیق، تجربه و توصیه متخصصان است و خارج از این برنامه هیچ چیزی را امتحان نمی‌کنند. گول تبلیغات مختلف در رسانه‌ها را نخورید و پول خود را دور نریزید و به برنامه مراقبت از پوست خود متعهد باشید، برنامه‌ای که محدود به ضدآفتاب، مرطوب کننده و داروهای دیگر (مثلا رتینول برای درمان چروک پوست یا اسیدهای میوه برای درمان جوش) در صورت نیاز و تجویز پزشک است. مصرف سیگار و الکل را نیز برای همیشه فراموش کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت از پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

روش صحیح سوهان کشیدن ناخن چیست؟ کارشناسان مانیکور پاسخ می‌دهند
روش صحیح سوهان کشیدن ناخن چیست؟ کارشناسان مانیکور پاسخ می‌دهند
20
مشکلات پوست حساس و چند راه حل ساده برای این مشکلات
مشکلات پوست حساس و چند راه حل ساده برای این مشکلات
23
مهم‌ترین ترفندهای زیبایی و آرایش از زبان کارشناسان
مهم‌ترین ترفندهای زیبایی و آرایش از زبان کارشناسان آرایشی
90
روش صحیح برس کشیدن موها چیست؟ آیا از سنجاق مویی درست استفاده می‌کنید؟
روش صحیح برس کشیدن موها چیست؟ آیا از سنجاق مویی درست استفاده می‌کنید؟
118
رایحه ارکیده و یاس دو رایحه جذاب و پرطرفدار از دنیای گل‌ها
رایحه ارکیده و یاس دو رایحه جذاب و پرطرفدار از دنیای گل‌ها
52
هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
165

مقالات سلامت

قرص اس سیتالوپرام
معرفی کامل داروی اس سیتالوپرام (Escitalopram) – درمان اضطراب و افسردگی
82
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
83
تست RDW در آزمایش خون
تست RDW در آزمایش خون چیست و نتایج آن چگونه تفسیر می‌شود؟
94
معرفی التهاب لثه
التهاب لثه و علل و علائم ابتلا، نحوه تشخیص و پیشگیری و درمان این عارضه
63
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
36
درمان ها خانگی در درمان استرس
درمان استرس و معرفی ۱۹ درمان خانگی برای مقابله با این مشکل
216

مقالات آشپزی

نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
267
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
241
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
751
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
308
سالاد ماکارونی
سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی
672
طرز تهیه پنیر ریکوتا خانگی
پنیر ریکوتا خانگی را به ساده‌ترین روش بسازید؛ آموزش تصویری
480

مقالات تغذیه

ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
36
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
83
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
36
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
206
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
89
فواید ماست منجمد
ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه
267