انتخاب لباس به عوامل متعددی بستگی دارد، علاوه بر سلیقه شخصی و فرم اندام  ترندها هم نقش مهمی در این میان ایفا می‌کنند. اما گاهی مدل‌های غیرمنتظره لباس همه را غافلگیر می‌کنند. کنار آمدن با این مدل‌های جدید کمی زمان بر است اما برای کسانی که می‌خواهند پیرو مد باشند اهمیت زیادی دارد. لازم به ذکر است که ترندهای مد دارای چرخه هستند یعنی مدل‌های غیرمنتظره لباس پس از مدتی فراموش می‌شوند اما دوباره پس از دو یا سه دهه به دنیای مد بازمی‌گردند. در حال حاضر نیز نوبت به ترندهای دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ رسیده است و ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز مدل‌های غیرمنتظره لباس را که پس از مدتی فراموش شدن دوباره به دنیای مد بازگشته‌اند به شما معرفی خواهیم کرد.

بوت‌های وسترن

در سال ۲۰۰۴ همه عاشق این بودند که یک جفت بوت وسترن گلدوزی شده داشته باشند چون سلبریتی‌هایی مثل سیه نا میلر از این بوت‌ها استفاده می‌کردند. اما این بوت‌ها مثل الان محدود به لباس‌های روزمره و پیاده روی نبودند بلکه حتی در مجالس و مهمانی‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در حال حاضر نیز بوت‌های وسترن جزو ترندهای مهم بوت زنانه به شمار می‌روند اما کاربرد رسمی و نیمه رسمی ندارند بلکه شما می‌توانید در یک روز خنک پاییزی یا سرد زمستانی آن‌ها را با لباس‌های گرم خود بپوشید و به گردش بروید.

مدل‌های غیرمنتظره لباس که این روزها پرطرفدار شده‌اند مدل‌های غیرمنتظره لباس که این روزها پرطرفدار شده‌اند

کیف‌های میکرو

پیش از آن که دوقلوهای اولسن در دهه ۲۰۰۰ سراغ کیف‌های زنانه بزرگ بروند کیف‌های میکرو بسیار محبوب بودند این کیف‌ها معمولا پوشیده از لوگوهای ریز و درشت بودند که توسط برندهای معتبر تهیه شده بودند و البته کپی‌های تقلبی از آن‌ها هم فراوان بود. یکی از معروف‌ترین نمونه‌های این کیف‌ها را برند لوی ویتون تولید کرد که لیندسی لوهان در فیلم “دختران بدجنس” از آن استفاده کرده بود. این روزها کیف‌های میکرو به اندازه‌ کافی کوچک هستند و می‌توانند گوشی همراه و کارت‌های اعتباری شما را در خود جای دهند پس دلیلی برای استفاده نکردن از آن‌ها ندارید.

مدل‌های غیرمنتظره لباس

بافتنی‌های اسپورت از مدل‌های غیرمنتظره لباس

در دهه ۲۰۰۰ لباس‌های کشباف ورزشی که بدون کلاه بودند به لباس‌های ضروری و مهم آن دوران تبدیل شدند. این ترند از زمانی پدید امد که سریال O.C محبوب شد و سبک کالیفرنیایی را به همه معرفی کرد. حال این مدل‌های غیرمنتظره لباس دوباره محبوب شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را بر تن چهره‌های معروف اینستاگرامی ببینید. از آنجایی که این لباس‌ها بسیار راحت و کاربردی هستند و این روزها نیز کاربردی بودن بیش از ظاهر و استایل اولویت دارد تعجبی ندارد که لباس‌های ورزشی نیز به لباس‌های شیک روزمره تبدیل شوند.

مدل‌های غیرمنتظره لباس مدل‌های غیرمنتظره لباس

لباس‌های کوتاه گلدار

کیت ماس یکی از چهره‌های تاثیرگذار دنیای مد در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ بود و لباس‌هایی که او انتخاب می‌کرد ترندهای آن دوران را شکل داد. لباس‌های زنانه کوتاه گلدار هم یکی از این مدل‌ها است که به نقطه عطفی در دهه ۹۰ تبدیل شد و برندهای فست فشن مثل تاپ شاپ به تولید این مدل‌ها پرداختند. یکی دو سالی می‌شود که این لباس‌های گلدار کوتاه در اشکالی متفاوت‌تر به دنیای مد بازگشته‌اند مثل مدل‌های شانه باز، چین دار و مدل‌های دیگری که این روزها بر تن چهره‌های شناخته شده مد می‌بینید.

مدل‌های غیرمنتظره لباس

کلاه‌های کاسکت

اگر به تصاویر پاپاراتزی‌ها از سلبریتی‌های دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ نگاه کنید در بسیاری از آن‌ها حضور کلاه کاسکت زنانه را مشاهده خواهید کرد. یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها، تصویر بریتنی اسپیرز با یک کلاه کاسکت صورتی و آبی است که جزو مدل‌های غیرمنتظره لباس به شمار می‌آمد. اما کلاه کاسکت‌ها دوباره به دنیای مد بازگشتند چون کایلی جنر عضو خانواده کارداشیان در بسیاری از سلفی‌های خود با این کلاه‌ها مشاهده شده است. خوشبختانه مدل‌های جدید رنگ‌ها موقرتری دارند و با استایل روزمره خانم‌ها هماهنگ‌ترند.

مدل‌های غیرمنتظره لباس مدل‌های غیرمنتظره لباس

دامن‌های پفی از مدل‌های غیرمنتظره لباس

دامن‌های پفی یا حبابی به مدل خاصی از دامن گفته می‌شود که کوتاه است و لبه آن به سمت داخل برمی‌گردد. این حالت، فرمی پفی به دامن می‌دهد که در نوع خود جالب است. این مدل غیرمنظتره لباس در دهه ۸۰ معرفی شد و در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ نیز بارها توسط سلبریتی‌ها و چهره‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفت. اما این مدل دامن در نمایش مد لویی ویتون در سال ۲۰۱۵ مجددا معرفی شد و سلنا گومز نیز یک نمونه از آن را در اکتبر همان سال به تن کرد. آلیسیا ویکاندر نیز در مراسم اسکار سال بعد یک لباس مجلسی زردرنگ با دامن پفی به تن داشت که تحسین همه را برانگیخت.

مدل‌های غیرمنتظره لباس مدل‌های غیرمنتظره لباس

عینک‌های آفتابی به رنگ صورتی

لنز عینک آفتابی می‌تواند رنگ‌های متنوعی داشته باشد اما یکی از این رنگ‌های خاص در دهه ۲۰۰۰ بسیار محبوب شد و سلبریتی‌هایی مثل کارمن الکترا و بریتنی اسپیرز بارها از آن استفاده کردند. عینک‌های آفتابی با لنز صورتی در آن زمان بدون فریم بودند و دنیای مد را تسخیر کردند. اما عینک‌های صورتی امروز بدون فریم نیستند و سلبریتی‌هایی مثل بلا حدید، کندال جنر و سلنا گومز در استایل روزمره خود از این مدل در فرم‌های گرد و کشیده استفاده کرده‌اند.

مدل‌های غیرمنتظره لباس

کفش‌های باله

محبوب شدن کفش‌های باله در دهه ۹۰ نیز تا حد زیادی مدیون تلاش‌های کیت ماس است. او در این دوران بارها با یک جفت کفش باله تخت به رنگ مشکی مشاهده شد و دنیای مد را تحت تاثیر خود قرار داد در حدی که فروش این مدل‌ها بسیار افزایش یافت. یکی دو سالی می‌شودکه کفش‌های باله تخت در رنگ‌های مختلف جزو مدل‌های محبوب و پرطرفدار در میان کفش‌های زنانه هستند اما این مدل‌های جدید مانند دهه ۹۰ خسته کننده نیستند و نشانه‌های استایل شخصی و فردگرایی را می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد.

مدل‌های غیرمنتظره لباس

سوئیشرت شلوار به عنوان لباس رسمی

بدون تردید پاریس هیلتون آیکن مد دهه ۲۰۰۰ است و تمام لباس‌هایی که او در این زمان می‌پوشید به محبوبیت فوق العاده‌ای دست پیدا می‌کرد. یکی از این لباس‌ها سوئیشرت شلوار بود، هدف هیلتون از  پوشیدن این لباس آن بود که سادگی و راحتی زندگی خود را حتی در بیرون از منزل نیز نشان دهد. این لباس مدتی بعد فراموش شد اما طراحان در سال‌های اخیر عمر دوباره‌ای به سوئیشرت شلوار داده و مدل‌های جدیدی از آن را طراحی و به دنیای مد معرفی کرده‌اند.

مدل‌های غیرمنتظره لباس مدل‌های غیرمنتظره لباس

شلوار جین فاق کوتاه

در دهه ۲۰۰۰ بلوزها روز به روز کوتاه‌تر می‌شد و فاق شلوارها نیز پایین‌تر می‌رفت. شلوارهای جین فاق کوتاه در این زمان بسیار محبوب بودند و همراه با کمربندهای پرزرق و برق توسط سلبریتی‌ها استفاده می‌شدند. پس از مدتی شلوارهای فاق کوتاه به دلیل کاربردی نبودن (به خصوص برای افراد چاق) فراموش شدند و شلوارهای فاق بلند جای آن‌ها را گرفتند. اما این مدل دوباره به دنیای مد بازگشته است و سلبریتی‌هایی مثل امیلی راتایکوفسکی در بزرگداشت دهه ۲۰۰۰ این شلوارها را به تن می‌کنند.

 

لباس‌های کوتاه براق

پاریس هیلتون در روز تولد ۲۱ سالگی خود در سال ۲۰۰۴ لباس کوتاه پرزرق و برقی به تن داشت که طرفداران او علاقمندان به دنیای مد هرگز آن را فراموش نمی‌کنند. این لباس یقه افتاده داشت و قسمت پشت آن کاملا باز بود و قد آن نیز به زحمت تا ران وی می‌رسید. اما جانشینان خلف پاریس هیلتون در دنیای سلبریتی‌ها، یعنی خانواده کارداشیان این مدل را مجددا زنده کردند. کندال جنر نیز ۱۲ سال بعد تاریخ را تکرار کرد و در روز تولد ۲۱ سالگی خود لباسی را دقیقا با همین شکل و طرح به تن کرد.

بوت‌های UGG

در دهه ۲۰۰۰ بوت‌های UGG بسیار محبوب شدند، این بوت‌ها ساختاری نرم و راحت دارند که داخل آن  پشمالو و بیرون آن نیز شبیه به مخمل و کرکی است. در آن زمان این بوت‌ها مختص زمستان نبودند و در فصل‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. سلبریتی‌هایی مثل کیت ماس و بریتنی اسپیرز نیز علاقه خاصی به این بوت‌ها داشتند. پس از آن بوت‌های UGG به دست فراموشی سپرده شده بودند اما مدتی پیش دوباره پرطرفدار شدند به طوری که آیکن‌هایی مثل رزی هانتیگتون ویتلی، کندال جنر و جیجی حدید از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مدل‌های غیرمنتظره لباس

شلوارهای بنددار

بریتنی اسپریز تاثیر چشمگیری در فشن دهه ۲۰۰۰ داشت و علاقه او به لباس‌های بنددار نیز استایل این دهه را شکل داد. او در سال ۲۰۰۲ با یک شلوار راه راه که کمر آن با بند بسته می‌شد در میان مردم ظاهر شد و پس از آن این سبک محبوبیت زیادی پیدا کرد که این محبوبیت دوام چندانی نداشت. اما مدتی پیش جیجی حدید مدل معروف در یکی از تیپ‌های خیابانی‌اش از یک شلوار چرم با بن در کمر استفاده کرد که توجه همه را جلب و دوران دهه ۲۰۰۰ را زنده کرد.

مدل‌های غیرمنتظره لباس

لباس‌های گشاد چیندار از مدل‌های غیرمنتظره لباس

اخیرا یک مدل جالب و متفاوت از لباس‌های زنانه بر تن چهره‌های معروف مشاهده می‌شود که توجه همه را به خود جلب کرده است، لباس‌های گشاد چینداری که اگرچه عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسند اما راحت و دوست داشتنی هستند. این مدل جالب لباس را می‌توان در انواع لباس‌های زنانه مشاهده کرد از لباس خواب و لباس راحتی منزل گرفته تا بلوز مجلسی و مانتوی راحتی تابستانی. پس اگر می‌خواهید امسال مدل‌های غیرمنتظره لباس را به استایل خود اضافه کنید این موارد را به خاطر داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)