ماسک هایی که به راحتی در خانه درست می‌شوند


صرف کردن وقت و هزینه در سالن زیبایی محلتان را فراموش کنید. با این دستورهای ماسک زیبا کننده پوست که ۹ ماسک کاملا خانگی ست، به پوست‌تان صفایی بدهید. این دستورها کم هزینه هستند و با همان موادی درست می‌شوند که در یخچال و یا کابینت آشپزخانه شما موجود است و جالب است که با کمترین هزینه ممکن تهیه می‌شوند چون من حدس می‌زنم شما اغلب آنها را همین الان در خانه دارید.

دستورهای وارده در زیر با حداقل مواد تشکیل دهنده درست می‌شوند و بنابراین وقت کمی برای درست کردن از شما می‌گیرند. پس برای دریافت دستورهای ماسک زیبا کننده با ما همراه باشید.


۱. ماسک زیبا کننده موز

ماسک زیبا کننده پوست,ماسک خانگی خوشگل کننده صورت

کسی که در خانه موز دارد، چه نیازی به بوتاکس دارد؟ بله حقیقت دارد. شما می‌توانید از یک موز به عنوان یک ماسک زیبا کننده خانگی برای صورت استفاده کنید که پوست شما را مرطوب می‌کند و باعث می‌شود که نرمتر و لطیف‌تر به نظر بیاید. یک عدد موز متوسط را درون یک کاسه له کنید، سپس به آرامی روی صورت و گردن خود بگذارید.

بگذارید حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.دستور ماسک محبوب دیگر به این صورت است؛ ۱/۴ پیمانه ماست ساده، ۲ قاشق غذاخوری عسل (یک درمان طبیعی آکنه) و ۱ عدد موز متوسط است. آنها را مخلوط کرده و پس از تمیز کردن صورت، روی آن قرار داده و پس از ۲۰ دقیقه، صورت را با آب خنک بشویید.


۲. ماسک زیبا کننده سرکه سیب

ماسک زیبا کننده پوست,ماسک خانگی خوشگل کننده صورت

استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر پوستی به زمان هلن سرزمین تروی بر می‌گرد و امروز هم همینقدر موثر است. بعد از اینکه صورت خود را شستید، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲پیمانه آب به عنوان یک شستشوی کامل برای تمیز کردن و سفت کردن پوست مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید ماسک خانگی خود را با مخلوط کردن ۱/۴ پیمانه سرکه سیب با ۱/۴ پیمانه آب درست کنید. محلول را به آرامی روی پوست استفاده کنید و اجازه دهید تا خشک شود.


۳. ماسک زیبا کننده شیر

ماسک زیبا کننده

یک راه دیگر برای به دست آوردن یک ماسک فانتزی آرام بخش در خانه استفاده از شیر خشک است. ۱/۴ پیمانه شیر خشک را با مقدار کافی آب به شکل یک خمیر غلیظ درآورید. کل صورت خود را با این ترکیب بپوشانید، اجازه دهید به طور کامل خشک شود، سپس با آب گرم بشویید. شما جوانی و شادابی را در پوست خود احساس خواهید کرد.


۴. ماسک صورت جو دوسر

ماسک زیبا کننده پوست,ماسک خانگی خوشگل کننده صورت

اگر به دنبال یک انتخاب سریع هستید که احساس کنید بهتر به نظر می‌آیید، به صورت‌تان جو دوسر را هدیه دهید. ترکیب ۱/۲ پیمانه آب گرم جوش نزده و ۱/۳ پیمانه جو دوسر را با هم ترکیب کنید.

بعد از اینکه آب و جو دوسر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه خوب با هم ترکیب کردید، در ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده، ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. یک لایه نازک از ماسک را روی صورت خود استفاده کنید و اجازه به مدت ۱۰ تا ۱۵ روی صورت بماند. سپس صورت را با آب گرم بشویید. حتما روی راه آب روشویی خود یک فیلتر بگذارید تا از گرفتگی آن جلوگیری شود.


۵. ماسک صورت مایونز

ماسک زیبا کننده پوست,ماسک خانگی خوشگل کننده صورت

چرا پولتان را صرف کرمهای گران قیمت می‌کنید وقتی که می‌توانید خودتان صورت‌تان را با یک ماسک تسکین دهنده با مایونز تخم مرغ کامل که از یخچال خانه در می‌آورید، بهبود دهید. به آرامی مایونز را روی کل صورت خود پخش کنید و حدود ۲۰ دقیقه بگذارید بماند. سپس آن را با دستمال یا پنبه به آرامی از روی صورت بردارید و صورت را با آب سرد بشویید. پوست شما تمیز و لطیف خواهد شد.


۶. ماسک زیبا کننده ماست

ماسک زیبا کننده صورت

شما لازم نیست که برای درمان سریع پوست خود به سالن زیبایی بروید. برای تمیز کردن پوست و بستن منافذ، مقداری ماست ساده را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند. برای یک ماسک جوان کننده صورت خانگی، ۱ قاشق چایخوری ماست ساده را با آب پرتقال بدست آمده از ۱/۴ پرتقال برش زده، مقداری پالپ آویشن و ۱ قاشق چایخوری آلوئه ورا را مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود گذاشته و حداقل ۵ دقیقه قبل از شستشو بگذارید بماند.


۷. ماسک زیبا کننده صورت خردل

ماسک زیبا کننده پوست,ماسک خانگی خوشگل کننده صورت

روی صورت خود مقداری سس خردل ملایم بمالید. این سس تسکین دهنده و تحریک کننده پوست است. برای اطمینا از اینکه پوست شما را تحریک نخواهد کرد، ابتدا آن را در یک بخش کوچک پوست تست کنید.


۸. ماسک صورت لیمو

ماسک زیبا کننده

یک ماسک خانگی صورت را با دو ماده لایه بردار و مرطوب کننده با مخلوط کردن آب یک عدد لیموترش با ۱/۴ پیمانه روغن زیتون یا روغن بادام شیرین درست کنید.


۹. ماسک زیبا کننده تخم مرغ

ماسک زیبا کننده پوست,ماسک خانگی خوشگل کننده صورت

برای کمی لذت بردن و صفا دادن به پوست صورت‌تان، سرتان را توی یخچال کنید و یک عدد تخم مرغ بردارید. اگر شما پوستی خشک دارید، پوست شما نیازمند رطوبت است بنابراین سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و زرده را استفاده کنید.  سفیده تخم مرغ برای پوست چرب است، بدین منظور یک مقدار لیمو یا عسل را می‌توانید به آن اضافه کنید. برای پوست معمولی از تخم مرغ کامل استفاده کنید. تخم مرغ زده شده را روی صورت بزنید، حدود ۳۰ دقیقه استراحت کنید، سپس صورت خود را بشویید. شما صورت جدید خود را دوست خواهید داشت.


۱۰. ماسک ماست و توت فرنگی

دستور ماسک زیبا کننده پوست

برای این ماسک شاداب کننده و البته خوشمزه، یک مشت توت فرنگی نرم را له کرده و با ۳ قاشق غذاخوری پودر بادام مخلوط کنید. ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آید. آن را روی صورت بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند سپس پوست را با آب به آرامی بشویید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. اگر مقداری از ماسک اضافه ماند حتما آن را در یخچال بگذارید.


۱۱. ماسک صورت مخمر

دستور ماسک زیبا کننده پوست

این نوع ماسک خانگی، به خصوص برای افرادی جوان با پوست چرب فقط به یک بسته مخمر خشک نیاز دارد. ۷ گرم مخمر خشک (۲ و ۱/۲ قاشق چایخوری) را با ۳ قطره آب لیمو و ۲ قاشق چایخوری آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. برای رسیدن به خمیری نرمتر، آب بیشتری اضافه کنید. مخلوط را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را خیلی عمیق تمیز کنید و بشویید.


۱۲. ماسک زیبایی عسل

دستور ماسک زیبا کننده پوست

برای این ماسک صورت خانگی، با ۲/۳ پیمانه جو دوسر فوری شروع کنید و آنها را در ۱/۲ پیمانه آب داغ گرم به مدت ۵ دقیقه گرم کنید تا موقعی که مخلوط غلیظ شود. در حالی که منتظر هستید، نیمی از سیبی هسته گرفته را به همراه ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ داخل مخلوط کن بریزید. به مدت ۴۵ ثانیه مخلوط کنید سپس مخلوط اتمیل گرم را اضافه کنید. به مدت ۲۰ ثانیه دیگر با مخلوط کن، میکس کنید. این مخلوط بدست آمده را روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. تا پوست‌تان را تغذیه کند.


۱۳. ماسک جوان کننده صورت

دستور ماسک زیبا کننده پوست

نام این ماسک صورت خانگی همه چیز را به شما می‌گوید چون موز به عنوان یک قابض عمل می‌کند که به سفت شدن پوست صورت و کاهش چین و چروک کمک می‌کند. علاوه بر این میوه زرد رنگ که در این دستورالعمل در حد یک موز متوسط است، شما به مقدار ۱/۴ پیمانه خامه پرچرب هم نیاز دارید. آنها را با هم مخلوط کنید سپس محتوای یک کپسول ویتامین ای با ۵۰۰ واحد بین المللی را فشار داده و داخل آن بریزید. برای این کار نیاز به یک سوزن دارید. مخلوط را بهم بزنید سپس آن را روی صورت خود پخش کنید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را آن را بشویید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست