جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
وابسته

به خودتان وابسته باشید نه دیگران

وابسته بودن به خود یعنی خوداتکایی. نیروی بزرگی در این نوع وابستگی وجود دارد. وابسته بودن به خود، یعنی فقط از خودتان انتظار داشته باشید. شاید خوشایند باشد که دیگران مدام شما را خوشحال کنند یا چیزی به شما ارائه دهند اما شما بایستی در مرحله نخست برای انجام هر کاری، حتی برای رسیدن به شادی، فقط به خودتان وابسته باشید  نه افراد و چیزهایی که خارج از کنترل شما است.

وابسته بودن به خود یعنی مسئولیت پذیری

یکی از اصول خوداتکایی این است که می‌دانید تنها شخصی که باید مسئولیت زندگی و کار شما را به عهده گیرد فقط خودتان هستید. اگر به نتایج مطلوب نرسیده‌اید، بپذیرید که مسئول رسیدن به آن نتایج، خوتان بوده‌اید، پس به جای شکایت کردن از نداشته‌ها، شروع کنید به پذیرش مسئولیت و سپس یادگرفتن آنچه که باعث پیشرفت شما و رسیدن به هدف می‌شود.

اگر کار شما ایجاب می‌کند با دیگران همکاری داشته باشید و کار گروهی انجام دهید، باز هم همچنان همه چیز وابسته به خودتان است چراکه این خود شما هستید افرادی را انتخاب می‌کنید که می‌دانید می‌شود به توانایی‌های آنها اعتماد کرد. بنابراین حتی در کارهای گروهی نیز، بازهم همه چیز به خودتان بستگی دارد.

 

فقط روی خودتان حساب کنید

وابسته بودن به خود یعنی یاد بگیریم اولین شخصی که باید روی آن حساب کنیم، خودمان هستیم. بنابراین شکایت کردن و غر زدن را کنار بگذارید، دست از توجیه کردن بردارید  و مسئولیت زندگی‌ خود را، خودتان به عهده بگیرید.

جالب است بدانید انسانها از افرادی که مسئولیت پذیر هستند بیشتر خوششان می‌‌آید تا افراد غرغرو و کسانی که مدام شکایت می‌کنند و همه‌ی مسئولیت‌هارا به گردن زمین و زمان می‌اندازند. فردی که مسولیت‌پذیر است می‌داند که خودش مسئول فلان اتفاق است و سپس شروع به رفع مشکل می‌کند، در غیر این صورت مشکلات حل نمی‌شوند. در نتیجه  افرادی که به خودشان وابسته هستند عملکرد بهتری دارند نسبت به افرادی که از قدرت خود-اتکایی کمتری برخوردارهستند.

کاری به تصاویر ذهنی دیگران نداشته باشید

شاید برای برخی‌ها خیلی مهم باشد که دیگران راجع به آنها چه فکر می‌کنندیا چه تصوری از آنها دارند و چه قضاوتی روی هر کارشان خواهند داشت. قطعا اگر ازنظر دیگران فرد شایسته‌ای باشیم خوب است اما نباید به نظرات دیگران وابسته باشیم. کاری نداشته باشید دیگران شما را در ذهنشان چگونه به تصویر می‌کشند. قرار نیست کسی از شما پیروی کند و نیز قرار نیست شما دیگران را وادار کنید که چه تصویری از شما داشته باشند. اگر دیگران شما را به چشم فردی ببینند که کاملا به خودش وابسته است و مسئولیت پذیری بالایی دارد، می‌پذیرند که شما از نظر شخصیتی قدرتمندهستید حتی اگر به هر دلیلی تصویر ذهنی خوبی از شما نداشته باشند.

فقط تصویر ذهنی خودتان نسبت به خودتان مهم است

هر تصویری که از خودتان دارید شما را تبدیل به فردی می‌کند که واقعا خواهید شد. فقط به تصویر ذهنی خودتان وابسته باشید. اگر تصویری که از شما در ذهن خودتان وجود دارد فردی با توانایی یادگیری بالاست، توانایی یادگیری‌تان افزایش می‌باید. اگر در حال درس خواندن  و یادگیری هستید، ابتدایی ترین و ضروری‌ترین کاری که باید انجام دهید تصویر سازی قدرتمند از خودتان است. تصویر درونی به تصویر بیرونی منجر می‌شود. به این صورت می‌توانید در کلاسی که هستید بهترین دانش آموز باشید، یا می‌توانید در رشته‌ای که تحصیل می‌کنید موفق باشید، یا کتابی را که در حال خواندنش هستید به خوبی درک کنید، یا مهارتی که درحال کسب هستید به بهترین نحو کسب می‌کنید، یا کاری که در حال انجامش هستید به خوبی انجام دهید.

به تنها جایی که باید نگاه کنید، آینه است

بله باید به گذشته نگاه کنید و کاستی ها را بررسی کنید. بله  باید به آینده نگاه کنید و برنامه ریزی کنید،بله باید از نظرات مشورتی اساتید و افراد دارای تجربه بهره‌مند شوید، همه‌ی اینهادرست است اما مهمترین جایی که باید همیشه به آن نظر داشته باشید آینه است.یعنی به خودتان. اینکه چطور در مقابل دیگران ظاهر می‌شوید مهم است اما مهتر آن است که چگونه در برابر خودتان ظاهر می‌شوید. اگر در مقابل خودتان خوب ظاهر شوید آنگاه میزان خودباوری و اعتماد به نفس شما افزایش می‌‌یابد.

وابسته بودن به خود، یا خوداتکایی به معنای خودشیفتگی کاذب نیست. شماوقتی به خودتان وابسته هستید قرار نیست خود را یک شخصیت کامل و بی عیب و نقص بپندارید، بلکه با پذیرش تمام معایب و کاستی‌ها، با پذیرش نادانی‌ها، با پذیرش کم‌کاری‌ها وخلاصه با پذیرش تمام نقاط منفی‌تان، همچنان برای بهتر شدن به خودتان وابسته هستید. دراین صورت نه شکایت می‌کنید، نه تظاهر می‌کنید که فرد خوبی هستیدو نه مشکلات را گردن دیگران می‌اندازید. بلکه مسئولیت همه نقاط مثبت و منفی‌ خود را می‌پذیرید و می‌دانید برای بهتر شدن و پیشرفت، باید به خودتان وابسته باشید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از سخنان Jim Rohn

منبع:   Habits of theWealthy

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
104
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
89
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
112
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
273
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
198

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
54
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
68
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
77
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
141
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
124
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
177

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
311
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,870
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
559
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
651
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,136
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
775

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
48
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
181
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
96
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
135