جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
عوامل موثر بر متابولیسم

متابولیسم و ۷ راه آسان برای فعال کردن متابولیسم کند بدن

متابولیسم موتور سوخت و ساز بدن است و هنگامی که سوخت و ساز بدن شما مانند یک ماشین به خوبی روغن زده در حال اجرا است ، بدن شما برای شما کار می کند. نه تنها می تواند وزن را ساده تر  حفظ (یا از دست دهد) ، بلکه باعث  به حداکثر رساندن موتور کالری سوز سیستم شما می شود که  به شما برای  احساس پر انرژی تر بودن، فعال فعال بودن و سر زنده بودن کمک خواهد کرد.

لیفت های (بلند کردن) سنگین را بیشتر انجام دهید

این خیلی آسان است که به مقدار کالری سوزانده شده در دستگاه ورزشی مربوطه نگاه کنید و سپس به زمان ورزش برای افزایش مصرف مقدار بیشتری از  کالری اضافه کنیم. اما اگر شما می‌خواهید که کوره سوخت و ساز بدن خود را در طول روز گرم‌تر کنید، شما نیاز به اضافه کردن عضلات ( به بدن خود) دارید. آلیسا رمزی نویسنده کتاب سه گام تا افزایش سلامتی در شما در این برنامه می‌گوید: “عضلانی کالری بیشتری نسبت به چربی، می‌سوزانند“. او توصیه به انجام تمرینی به صورت دو الی سه روز در هفته برای درگیر کردن  کل بدن می‌کند که در آن از یک وزنه که به اندازه کافی برای انجام ده تکرار یک حرکت خیلی دشوار، سنگین است، استفاده شود.

خوردن پروتئین در صبح و بعد از ظهر

شما در حال حاضر می دانید که استارت سوخت و ساز بدن شما به معنی پر کردن بشقاب شام خود با پروتئین با کیفیت (در قالب گوشت بدون چربی، تخم مرغ، ماهی، حبوبات و ماست) است. رمزی در این باره می گوید: مصرف سینه مرغ یا قطعه ای از ماهی قزل آلا در در شام ساده است. اما سخت ترازآن به خاطر سپردن برای  خوردن یک وعده غذایی با پروتئین بالا در صبحانه و ناهار است.  به خصوص در هنگامی که شما به طور معمول در حال حرکت هستید و بیش از حد برای  مصرف بیش از  یک تکه از میوه یا ساندویچ عجله دارید. او در ادامه می گوید: “مصرف پروتئین خوب در صبح و بعد از ظهر “همچنین تا زمانی که شما آن را قبل و بعد از تمرینات ورزشی همراه با وزنه  به طور منظم مصرف کنید، به شما در حفظ و ساخت عضله کمک خواهد کرد”. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که بدن شما برای  شکستن و فرایند  برداشت کالری از پروتئین نسبت به از چربی و یا کربوهیدرات سخت تر کار می کند ، و منجر به  یک تکان خفیف  به متابولیسم بدن می شود. و فراموش نکنید که، پروتئین باعث القای حس سیری می شود. شما احساس سیری می کنید و کالری بیشتری را  شکسته و مصرف می کنید. این یعنی بازی دو سر برد!

استرس کاری خود را کاهش دهید

هیچ کس به شما نمی‌گوید که استرس مزمن برای سلامتی مضر است. اما استرس به خصوص در محل کار مضر است. در یک مطالعه که بر روی  زنانی با سابقه اختلالات خلقی انجام گرفت و  در مجله روانپزشکی زیستی انتشار یافت، نشان داد که کسانی که استرس اضافی در طول روز کاری  تجربه  کردند، ۱۰۴ کالری کمتر در مورد یک وعده غذایی با  چربی بالا در مقایسه با زنانی که استرس نداشتند، مصرف کردند. همان طور که محققان در یک مطالعه بعداً کشف کردند، استرس می‌تواند راه متابولیزه کردن چربی را در بدن شما تغییر دهد، حتی  باعث کاهش در  مزایای خوردن یک وعده غذایی سالم می‌شود.

مصرف اسنک قبل از خواب

شما شنیده‌اید که درست وقت این است که به همه کسانی که در مورد غذا خوردن بعد از ساعت ۸ شب هشدار می‌دهند، بی توجهی نشان دهید.  کسی بورک نویسنده کتاب چرا من هنوز چاقم؟ در این باره می‌گوید: “عقل متعارف می‌گوید که وعده غذایی که درست قبل از خوابیدن می‌خورید در معده شما در تمام طول شب باقی می‌ماند، که به افزایش وزن شما  منجر خواهد شد در عوض، مصرف میان وعده درست قبل از خواب در واقع سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهند و همچنین باعث  نگه داشتن سطح قند خون شما به صورتی پایدار می‌شود که اجازه می‌دهد که  پانکراس شما  هورمون گلوکاگون را که  چربی سوز است را ترشح کند”.

زمان خواب و متابولیسم

خواب ممکن است آخرین چیزی باشد که شما در فهرست کارهای روزانه خود قرار می‌دهید، در عین حال خواب سزاوار این است که در این فهرست در اولویت باشد، و در اینجا یکی از یک میلیون دلیل برای این امر را توضیح می‌دهیم. استراحت نکردن  به اندازه کافی دارای اثر فاجعه باری  بر روی متابولیسم بدن شما دارد، که باعث حس گرسنگی در سیستم گوارشی شده و باعث ایجاد بالاترین حد اشتها در بدن شما می‌شود. یک مطالعه نشان می‌دهد، این افزایش اشتها زمانی می افتد که بدن شما کالری اضافی را  مصرف در  زمان اضافی که  شما بیدار هستید طلب می‌کند که به پرخوری در  شما منجر خواهد شد. بنیاد ملی خواب به  بزرگ سالان توصیه می‌کند که هر شب  هفت تا نه ساعت را بخوابند. امشب  این توصیه را امتحان کنید.

همین الان بلند شو  و حرکت کن!

رمزی در این مورد می گوید: “شاید شما در ۴۵ دقیقه در روز که به طور روزانه  ورزش  می کنید پمپاژ قلب را  به طور منظم داشته باشید. اما اگر شما در بقیه روز را بر روی یک صندلی بنشینید، شما سوخت و ساز بدن خود را متوقف کرده اید.این مهم است که به هر اندازه که امکان دارد،حرکت کنید او در ادامه می گوید: این اهمیت ، نه فقط به خاطر سوزاندن کالری بلکه  به این دلیل است که  سوخت و ساز بدن شما  را در سطح بالایی نگه می دارد. بنابراین تلاش کنید  که  بلند شوید  و در محل کار خود حرکت داشته باشید و برای خوردن ناهار و پس از آن پیاده روی داشته باشید، و یا راه بروید و یا از پله‌ها بالا و  پایین روید. تحرک بیشتر در طول روز، حتی اگر شما این حرکت را در طول  سالن دفتر خود و یا در مسیر طولانی پارکینگ ماشین خود انجام دهید، باعث در جریان نگه داشته شدن متابولیسم  بدن شما خواهد شد.

تحرک و متابولیسم

توقف شمارش کالری

برک در این باره می‌گوید:”مردم اغلب فکر می‌کنند که محدود کردن کالری مصرفی باعث  افزایش متابولیسم بدن خواهد شد، اما در واقع  این امر کاملاً برعکس است” در اینجا به دلیل آن می‌پردازیم: کالری انرژی است که به تأمین سوخت بدن شما کمک می‌کند تا متابولیسم  بدن و خود رابه صورتی مؤثر اجرا کنید. مصرف خیلی کم کالری باعث می‌شود که  شما شروع به احساس خستگی و گرسنگی کنید. از این اطمینان حاصل کنید که شما در حال پر کردن وعده خود با پروتئین بدون چربی (مانند ماهی و یا گوشت)، چربی‌های سالم (آووکادو، روغن زیتون، روغن بادام)، و تعداد زیادی از میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت بالا هستید که کالری‌ای مغذی به بدن شما ارائه می‌دهد و به  که اجرای بهینه متابولیسم بدن شما  کمک خواهد کرد که  به نوبه باعث  سوزاندن کالری به جای حفظ آنها می‌شود.

منبع: HEALTH
این مقاله توسط   Amanda MacMillan به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
102
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
158
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
275
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
1,396
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
444
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
441

مقالات سلامت

دیسپلازی معده
دیسپلازی معده چیست، روشهای تشخیص آن چه هستند؟
75
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
56
جوش زیر پوستی
جوش زیر پوستی را با روشهای ساده در خانه درمان کنیم
267
درد پهلو
درد پهلو چه علتهایی دارد و روشهای درمان هر کدام چیست؟
204
کاتتر ورید مرکزی
کاتتر ورید مرکزی (CVC): انواع و شیوه نصب آن برای بیمار
149
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
114

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
123
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
641
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
220
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
395
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
709
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
694

مقالات تغذیه

تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
56
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
102
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
64
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
114
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
247
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
155