جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
کمبود عنصر پتاسیم

عنصر پتاسیم و ۸ نشانه اینکه شما آن را به‌اندازه کافی دریافت نمی‌کنید

عنصر پتاسیم ماده‌ای نیست که شما درباره آن خیلی مقالاتی را بخوانید؛ اما جانت بریل یک متخصص تغذیه مبتنی بر فیلادلفیا می‌گوید: این عنصر برای حفظ قدرت عضلانی، عملکرد عصبی و سیستم قلبی عروقی سالم لازم است. مواد مغذی زیادی در غذاهای خوشمزه مثل خربزه، آووکادو، موز و لوبیای سفید وجود دارد که برای شما امکان مصرف دارد؛ اما حتی اگر شما ۴۷۰۰ میلی‌گرم توصیه‌شده در روز از این ماده دریافت کنید، هنوز هم ممکن است کمبود داشته باشید. چرا؟ بریل می‌گوید که چون شما وقتی سدیم بیشتری مصرف می‌کنید، بدن پتاسیم بیشتری را دفع می‌کند. نشانه‌هایی که نشان می‌دهد که شما نیاز بیشتری به عنصر پتاسیم دارید می‌تواند دشوار باشد، اما اگر هر یک از این علائم را تجربه کرده‌اید و نمی‌توانید بدانید که چه اتفاقی می‌افتد، با پزشک خود مشورت کنید تا میزان پتاسیم بدن شمارا آزمایش کند.

دائماً بی‌حال می‌شوید

هر سلول بدن شما نیاز به مقدار مناسبی از پتاسیم برای حفظ عملکرد طبیعی دارد و یک کاهش پایدار در دریافت این ماده می‌تواند باعث خستگی عمومی شود؛ بنابراین اگر کارکرد منظم شما از بین رفته باشد و شما می‌دانید که به‌اندازه می‌خوابید، ممکن است این مشکل ناشی از کمبود عنصر پتاسیم باشد.

شما فشار خون بالا دارید

بریل می‌گوید: پتاسیم کمک می‌کند تا رگ‌های خونی تمیز شود. بدون مصرف کافی از این ماده، عروق می‌توانند منقبض شوند که همین سبب افزایش فشارخون می‌شود.

کمبود عنصر پتاسیم

غذاهای فراوری‌شده بیشتری مصرف می‌کنید

بریل می‌گوید مصرف غذاهای فرآوری شده تقریباً تضمین می‌کند که شما سطوح کمی از پتاسیم را به دلیل مصرف منابع سدیم، کراکر و وعده‌های غذایی فریز شده خواهید داشت. مصرف شور را کاهش دهید تا به بدن شما کمک کند تا مقدار بیشتری از پتاسیم را که می‌خورید را ذخیره‌سازید.

در کمبود عنصر پتاسیم ماهیچه‌های شما احساس ضعف یا گرفتگی می‌کنند

بریل می‌گوید: پتاسیم نقش مهمی در انقباض ماهیچه‌ای صاف دارد، بنابراین هنگامی‌که سطوح عنصر پتاسیم در بدن پایین است، ممکن است درد و حتی اسپاسم عضلانی را تجربه کنید.

کمبود عنصر پتاسیم

این حالت ترسناک و عجیب‌وغریب زمانی است که قلب شما به‌طور ناگهانی شروع به ضربه شدن می‌کند و یا ضربان قلب شما سرعتش بالا می‌رود و ظاهراً در همه موارد هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد. بسیاری از دلایل می‌تواند موجب بروز این ضربه یا تپش قلب شود، اما سطوح کم عنصر پتاسیم یکی از آن‌ها است.

 

شما احساس ضعف یا سرگیجه دارید

کاهش در سطوح پتاسیم می‌تواند به‌اندازه کافی ضربان قلب شمارا تضعیف کند تا احساس کنید که ممکن است ضعف کنید. البته این امر شایع نیست و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند علت این مشکل باشند، اما اگر این حالت را تجربه کردید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر شما دچار یبوست هستید

به نظر می‌رسد دیوانه‌وار به نظر برسد، اما سطوح پتاسیم بر عملکرد سایر اندام‌های بدن تأثیر می‌گذارد و در این قضیه سیستم گوارش شما استثنا نیست. گرفتگی و کرامپ‌های شکمی نیز ممکن است رخ دهد. البته، کمبود پتاسیم تنها چیزی نیست که باعث شود که شما احساس یبوست و یا خستگی بیشتری از حد معمول داشته باشید.

شما احساس سوزش و بی حسی دارید

عنصر پتاسیم باعث می‌شود که اعصاب شما سالم بماند و بدون آن، ممکن است احساسات سوزش و سوزن شدن مزاحم را تجربه کنید.

منبع: prevention.com
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
96
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
137
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
151
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
165
از بین بردن جوش
سریع‌ترین روش موثر برای از بین بردن جوش های صورت
284
درمان جوش صورت؛ راهنمای کامل درمان جوش با اصلاح رژیم غذایی
207

مقالات سلامت

سندروم تخمدان پلی کیستیک
تجربیات یک پزشک از درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک
49
آلکاپتونوری
آلکاپتونوری یا ادرار سیاه (Alkaptonuria) چیست؟
39
لنفوسیتوپنی
لنفوسیتوپنی (لنفوسیت پایین) از علتها و درمان تا ارتباط با کووید-۱۹
48
غدد فوق کلیوی
اختلال در عملکرد غدد فوق کلیوی (Adrenal Glands) با چه علائمی همراه است؟
84
هورمون کورتیزول
هورمون کورتیزول چیست و چگونه به‌صورت طبیعی آن را متعادل کنیم؟
90
سرطان مری
سرطان مری از علائم و علتها تا درجه بندی و شیوه‌های درمان
104

مقالات آشپزی

سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
132
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
234
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
586
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
2,237
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
813
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
1,049

مقالات تغذیه

مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
67
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
53
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
98
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
93
رژیم غذایی کم کربوهیدرات
رژیم غذایی کم کربوهیدرات؛ چطور با تنظیم مقدار کربوهیدرات لاغر شویم؟
223
منابع امگا 3
منابع امگا ۳؛ منابع گیاهی و حیوانی، فواید و مضرات آن‌ها
64