جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.

روشهایی ساده برای سلامتی ماندگار

برای دست یافتن به سلامتی ماندگار ، بایستی یکسری کارها را به طور دائم و همه روزه انجام دهید. یادتان باشد اینکه صبح، با صدای زنگ ساعت بیدار شوید اما توی سر آلارم بزنید و بخوابید و بعد یکهویی از خواب بیدار شوید و عجله عجله لباس بپوشید و به سر کار بروید، ضربه‌هایی مکرر و دائم است به سلامتی ماندگار شما.

اینکه رفتن به سرکار یعنی شروع سردردهایتان چرا که نمی‌‌دانید با اینمهمه ایمیل یا ارباب رجوعی که آمده چه کنید و کدامیک را جواب دهید، ضربه‌ی دیگری است به سلامتی ماندگار شما. اینکه آنقدر کار کنید که صدای قار و قور شکمتان بلند شود و سپس چشم باز کنید ببینید شب شده و باید بخوابید و فردا و فرداها  نیز همین رویه  را تکرار کنید یعنی چی؟ آیا شما برای همین به دنیا آمده‌اید؟

افتادن در یک چرخه‌ی معیوب و نادرست زندگی، آفت سلامتی ماندگار شماست. چرخه‌ی زندگی‌تان نباید همیشه روی محور (خوابیدن – بیدارشدن – کارکردن) بچرخد. کار کردن بعنوان یک شغل، فقط یک بخش از زندگی انسان را تشکیل می‌‌دهد، در صورتیکه زندگی ابعاد دیگری نیز دارد.  ابعادی که نباید فراموش شوند. مثل سلامتی فکری و جسمی‌. نباید مراقبت از خودتان را فراموش کنید.

روشهایی ساده برای داشتن سلامتی ماندگار

 سلامتی ماندگار

۱_ اختصاص زمانی برای خودتان

پر مشغله بودن و تمرکز کردن فقط بر روی کارهایتان، شاید بهانه‌ای به دستتان بدهد  برای اینکه هرگز زمانی را به خودتان اختصاص ندهید. اما این بهانه را به راحتی می‌توانید برطرف کنید. فقط کافی ست در طول شبانه روز ساعتهایی را پیدا و تنظیم کنید که با ساعت کاری شما همزمان نباشند. مثلا  قبل از ساعت ۸ صبح. یا بعد از شام. شب یا هر زمان دیگری که کار نمی‌کنید را  فقط و فقط برای خودتان صرف کنید. از صحبت کردن با اعضای خانواده گرفته تا هرکاری که از آن خشنود می‌شوید. اختصاص دادن دائمی‌ و هر روزه‌ی این زمان به خودتان کمک بزرگی برای کسب سلامتی ماندگار  شما می‌کند و باعث ایجاد تغییرات شگرفی در زندگی‌تان می‌شود.

۲_ روزتان را مدیتیشن آغاز نمایید

هر روز قبل از هرکاری، فقط ۵ تا ۱۰ دقیقه مدیتشین آنهم به هر روشی که بلد هستید و با آن راحتید انجام دهید. مدیتشین صبحگاهی می‌تواند یکی از بهترین روشها برای مراقبت از خودتان باشد و کسب سلامتی ماندگار باشد. مدیتشین صبح‌گاهی، باعث افزایش خودآگاهی شده در طول روز شده و موجب می‌گردد به آنچه واقعا در زندگی‌تان اهمیت دارد پی ببرید. با انجام یک مدیتیشن صبحگاهی،  انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت، مثبت‌تر فکر خواهید کرد و شادتر خواهید بود.

۳_ ورزش کردن

سعی کنید قبل از کار یا بعد از کار، به فضای آزاد بروید و ورزش کنید. دویدن با دوستان و گپ زدن با آنها می‌تواند کمک زیادی به بالا بردن انرژی شما بکند.

۴_ خواب کافی را فراموش نکنید

به نظر می‌رسد تحقیقات علمی‌ دانشمندان هنوز به حد کافی در مورد اهمیت خواب کافی منتشر نشده است. خواب بیشتر برابر است با شادی بیشتر، برابر است با  سلامتی بیشتر وبرابر است با بهبود قدرت تصمیم ‌گیری.

همچنین لازم به گفتن نیست که خوابیدن، یعنی سم زدائی از مغز. برای اینکه بتوانید بهتر کار کنید لازم است مرتبا باتری‌هایتان را شارژ کنید. خوابیدن ، حکم شارژ کردن باتری بدن شما را دارد.

۵_ روزانه یک شعر بنویسید

شاید در نگاه اول به نظرتان مسخره برسد ‌اما نوشتن هر روزه‌ی یک شعر یا یک متن ادبی، به طرز شگفت‌انگیزی استرس و تنش‌های شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود ذهنتان بر روی جزییاتی باز شود که تا قبل از این قادر به دیدنش نبودید. نیازی نیست یک شعر بلند بنویسید بلکه حتی یک جمله‌ی کوتاه اما قوی و غنی کافی ست که با آن روزتان را آغاز کنید.

۶_ از وقایع هر روزتان یادداشت برداری کنید

این روزها سرعت زندگی خیلی خیلی زیاد است. آنقدر زیاد است که خیلی چیزها را خیلی زود فراموش می‌کنیم. اما یادداشت برداری از اتفاقات روزانه،  باعث ماندگاری آنها می‌شوند. این کار می‌تواند به شما کند بتوانید در دائما در لحظه‌ی حال زندگی کنید و تمرکز بیشتری داشته باشید. آرامش یعنی همین.

۷_ صحبت کردن با دوستان و خانواده

دوستان یا خانواده‌ی شما می‌توانند بزرگترین حامیان‌‌ و یاران شما باشند. حتی اگر خیلی پرمشغله هستید تلفن را بردارید و فقط در حد یک سلام علیک  با آنها وقت بگذارید و در مورد چیزهای خوب حرف بزنید. این کار باعث تعادل ذهنی شما می‌شود.

۸_ آرام آرام از خواب بیدار شوید

به ذهن و جسم خود فرصت دهید تا آرام آرام از دنیای خواب به دنیای بیداری سوییچ کند. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به خودتان وقت بدهید که بعد از بیداری از خواب، ذهن و بدنتان گرم شود و بعد از آن، سراغ کارهای روتین روزانه از جمله پاسخ دادن به ایمیل‌هایتان بروید. روزتان را با امواج منفی آغاز نکنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید اخبار یا پیام‌هایتان را چک کنید آنها جایی نمی‌روند.

۹_ داستانهای تخیلی بخوانید

علاوه بر مطالعه‌ی کتابهایی که دوست دارید، سعی کنید روزانه یک کتاب داستانی نیز بخوانید. با این کار از دنیای کاری و روزمره  جدا شده و وارد یک دنیای دیگر می‌شوید. ذهنتان را تازه‌تر می‌کنید، وارد جهان خلاقیت می‌شوید. قسمت راست مغزتان را فعال می‌کنید. می‌توانید طور دیگری به جهان نگاه کنید و طور دیگری فکر کنید. متفاوت فکر کردن را یاد خواهید گرفت. و از همه مهمتر روحتان را شاداب‌تر می‌کنید. برای داشتن سلامتی ماندگار ، چه چیزی بهتر از یک بعدازظهر و یک گوشه دنج و یک کتاب؟

۱۰_ انجام یوگا

سعی کنید علاوه بر سایر ورزشهایی که دوست دارید یا به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنید، هفته‌ای دو یا سه بار نیز یوگا کنید. یکی از اصول یوگاه تمرکز ذهن است. پس جایی که به دور همه‌ی حواس‌پرتی‌ها از جمله تلفن همراه و اینترنت باشد را انتخاب کنید و به تمرینات یوگا بپردازید. در این زمان قرار نیست به کارتان یا شرکتتان یا همکارانتان یا کارمندانتان فکر کنید. در این زمان و مکان، قرار است به مدت یکساعت به فکر و جسمتان آرامش بدهید.

۱۱_ به یک پادکست گوش کنید

بهترین کار برای داشتن یک ذهن تازه و برانگیخته، این است که پیاده ‌روی کنید و به یک پادکست انگیزه بخش و شاد گوش دهید. به خودتان لطف کنید و به چیزی گوش دهید که ربطی به کار و شغلتان نداشته باشد.

۱۲_ طبق برنامه‌ریزی کار کنید

وقتی خودتان را مقید ‌کنید  طبق برنامه‌ی آن روزتان عمل کنید در نتیجه به خیلی از چیزهایی که باعث هدر دادن وقت و انرژی شما می‌شوند به راحتی نه می‌گویید. به این صورت، بسیاری از افراد یا نقطه‌نظراتی که مانع برای حفظ سلامتی ماندگار شما هستند را روزانه  رد خواهید کرد.

۱۳_ بازی کنید مثل بچه‌ها

زمانی را درست مانند زمان بچگی برای بازی کردن اختصاص دهید. شاید تا حالا به این روش فکر نکرده‎اید و فقط  کارهایی از قبیل ورزش یا یوگا یا مدیتشین را از نظر گذرانده‌اید اما چرا به این بازی کردن فکر نمی‌کنید؟   بازی کردن یکی از بهترین روشها برای داشتن سلامتی ماندگار است. این کار شبیه یک نفس عمیق کنار دریاست.

 

ترجمه و تالیف اختصاصی مجله قرمز

منبع: success


دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
323
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
341
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
183
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
305
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
برای داشتن مژه های زیبا و طبیعی این ترفندها را به کار ببرید
1,009
اگر در ارتفاع بالا زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
اگر در مناطق مرتفع زندگی می‌کنید از این محصولات مراقبتی استفاده کنید
128

مقالات سلامت

عوارض پروبیوتیکها
عوارض پروبیوتیکها چیست و چگونه باید آنها را مصرف کرد؟
24
داروی نابومتون
داروی نابومتون و معرفی ویژگی های اساسی این دارو ضد التهاب
200
علائم سپسیس
علائم سپسیس یا عفونت خون را با ۱۱ نشانه خاموش شناسایی کنید
250
التهاب پلک
درد و التهاب پلک چه عللی دارد، چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟
244
خواص دانه رازیانه
دانه رازیانه و نگاهی گذرا به فواید پرشمار این ماده غذایی مفید
484
معرفی داروی اورسودیول
داروی اورسودیول و نگاهی جامع به ویژگی های این دارو
199

مقالات آشپزی

نان چاودار دانمارکی
طرز تهیه نان چاودار دانمارکی (RugbrØd) به صورت مرحله به مرحله
49
کلوچه جو دوسر
کلوچه جو دوسر با کشمش و گردو و طعم دارچین
195
کیک شکلاتی بدون آرد
کیک شکلاتی بدون آرد و بدون گلوتن و آموزش گاناش شکلات
278
گشنیز پلو
گشنیز پلو ساده با طعم لیمو؛ پلویی خوش عطر برای همراهی با غذاهای دریایی
268
بیسکویت زیره
بیسکویت زیره هندی، بیسکویتی ساده و سریع برای همراهی با چای
281
سالاد تخم مرغ
سالاد تخم مرغ کلاسیک با طعمی عالی و مناسب ساندویچ
363

مقالات تغذیه

خواص دانه رازیانه
دانه رازیانه و نگاهی گذرا به فواید پرشمار این ماده غذایی مفید
484
خواص گندم سیاه
خواص گندم سیاه برای سلامتی و روشهای استفاده از آن
83
خواص بادام زمینی
خواص بادام زمینی برای سلامتی و بهترین نوع آن چیست؟
102
پاستیل مولتی ویتامین
پاستیل مولتی ویتامین از چه موادی تشکیل شده، فواید و عوارض آن چیست؟
192
افزایش قد
افزایش قد و معرفی چند ماده مغذی تاثیر گذار در این فرایند طبیعی
715
روشهای کاهش قند خون
روشهای کاهش قند خون بدون دارو و بررسی باورهای اشتباه بیماران دیابتی
375