یک کتاب ارزشمند ، هدیه‌ای ست از سوی کائنات.  همیشه گفته شده است شخصیتی که شما در ۵ سال آینده به آن تبدیل می‌شوید بستگی به کتابهایی دارد که از حالا تا ۵ سال آینده می‌خوانید و نیز بستگی دارد به آدمهایی که با آنها ارتباط دارید.  شخصیتی که در آینده به آن تبدیل می‌شوید بستگی دارد به غذایی که امروز به ذهنتان می‌رسانید. بنابراین با خود فکر کنید که من امروز چه غذایی به ذهنم می‌رسانم؟ اگر به دنبال یک زندگی فوق‌العاده در آینده هستید، ارزش حضور کتاب ارزشمند در زندگیتان را دست کم نگیرید. اگر خوهان یک زندگی هستید که فراتر و بهتر از زندگی هم اکنون‌تان باشد باید خودتان را متعهد نمایید که بیشتر و بیشتر مطالعه کنید تا ذهن‌تان را رشد دهید و طرز فکرتان را ارتقا بخشید و همچنین میزان آگاهی خودتان را بالا ببرید. این هفت کتاب ارزشمند که در این مقاله معرفی شده‌اند  کمک می‌کند به این اهداف دست یابید.  اینها کتابهایی هستند برای هر شخصی که به دنبال  بالارفتن سطح آگاهی‌ و طرز فکرش است.

کتاب ارزشمند شماره یک : (نیروی حال)  نوشته‌ی Eckhart Tolle

 شاید اولین کتابی که باید برای خواندنش اقدام کنید این کتاب شاهکار باشد. اگر شما نیز مانند اکثر مردم هستید و قدرتی که در زمان حال نهفته است را درک نمی‌کنید بهتر است حتما این کتاب را مطالعه کنید، آنگاه متوجه می‌شوید که ما در اغلب زمانهای زندگیمان اصلا زندگی نمی‌کنیم بلکه مشغول خود-تخریبی هستیم آنهم به روشهایی مانند داشتن استرس به خاطر داستانهایی که در ذهنمان به آنها بال و پر می‌دهیم.

نویسنده این کتاب می‌گوید: ” همه‌ی چیزهای منفی، فقط ناشی از انباشته شدن زمانهای غیرواقعی در زمان واقعی است. به عبارتی دیگر زمان گذشته و آینده‌ای که وجود ندارند جای زمان حال را که وجود دارد می‌گیرد و بسیاری از نیروهای منفی را در ذهن ما شکل می‌دهند.”

مشکل از جایی شروع می‌شود که ما منکر زمان حال می‌شویم و به زمانهای تخیلی گذشته و آینده روی می‌ آوریم. ناراحت بودن، اضطراب داشتن، استرس داشتن و نگران بودن،  همگی شکلی از ترسی هستند که ناشی از فکر کردن زیاد از حد به آینده  و زندگی نکردن در زمان حال است.

همچنین احساساتی مانند احساس گناه، احساس پشیمانی، احساس رنجش و شکایت کردن، غمگین بودن، اوقات تلخی کردن، عدم بخشایش و عدم چشم پوشی  نیز،  همگی ناشی از زندگی کردن در زمان گذشته است.

اما به محضی که شما ذهنتان را از دو  زمان گذشته و آینده برمی‌دارید و به سوی زمان حال می‌آورید ( به نحوی که در این کتاب به شما یاد می‌دهد) ، متوجه می‌شوید که چقدر زندگی شگفت انگیز است درست مثل زمان بچگی که در مواجه با چیزهای تازه،  شگفت زده و خوشحال می‌شدید.

هرچه شما بیشتر و آگاهانه و به طور تمام و کمال در لحظه حال زندگی کنید متوجه خواهید شد که قدرت تصمیم گیری‌تان بهتر خواهد شد،  ارتباطات بهتری خواهید داشت،  نیروی آرامش  به زندگی شما بازخواهد گشت.

در واقع فهم این نکته بسیار مهم است که هیچ شخصی نمی‌تواند همزمان در دو زمان مختلف زندگی کند. این غیرممکن است که با تمام وجودتان در زمان حال زندگی کنید و استرس نیز داشته باشید. چون استرس، ناشی از زندگی در زمان آینده است.  شما نمی‌توایند به طور کامل درلحظه‌ی اکنون زندگی کنید و غمگین باشید چرا که غمگین بودن، ناشی از  زندگی در زمان گذشته است.

جمله جالبی در این کتاب وجود دارد که می‌گوید:  “چیز غیرمعمولی نیست که خیلی از ما  آدمها تمام زندگیمان را از دست می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا یک روزی زندگی را شروع کنیم.  شما یکی از این آدمها نباشید.” این کتاب ارزشمند را بخوانید و از آن درس بگیرید و شروع کنید به زندگی کردن آنهم در لحظه‌ی جادویی حال.

کتاب ارزشمند شماره دو : ( بیاندیشید و ثروتمند شوید)  نوشته‌ی  Napoleon  Hill

این کتاب ارزشمند، نسبت به هزاران کتابی که در زمینه کسب ثروت نوشته شده است، بهتر و غنی‌تر است. این کتاب همانطور که از نامش پیداست در زمینه ثروتمند شدن است اما در واقع چیزی فراتر از پول و ثروت را به ما می‌دهد.  چیزی را به ما می‌آموزد به نام قانون جذب.  همچنین این کتاب یکی از منابع آموزشی غنی در مورد قدرت ذهن است.

در کتاب ارزشمند  بیاندیشید و ثروتمند شوید،  شما یاد خواهید گرفت که چطور به هر آنچه در زندگی می‌خواهید، دست یابید، چه مادی باشد چه غیر مادی.  این کتاب بر اساس آموزه‌های چندین فرد بزرگ  نوشته شده  که چگونه قدم به قدم به آرامش، تعادل، ثروت، شادی، خوشبختی و فراوانی دست یافتند.

نویسنده در کتابش می‌گوید: ” نقطه‌ی شروع هر دستاوردی، تمایل و خواسته است. این را همیشه به ذهنتان بسپارید که تمایلات ضعیف منجر به دستاوردهای ضعیف می‌شوند ، درست مثل یک شعله‌ی بی رمق  که نور زیادی تولید نمی‌کند.  شما خالق سرنوشت خودتان هستید. می‌توانید در محیط اطرف خود تاثیرگذار باشید.  می‌توانید زندگیان را بسازید و کنترل کنید آنجور که دلتان می‌خواهد.”

کتاب ارزشمند

کتاب ارزشمند شماره سه:  ( بخواهید تا به شما داده شود ) نوشته‌ی Esther & Jerry Hicks

خواسته یعنی چیزی که برای رسیدن به آن تلاش کنید. خواسته‌ی شما چیزی است که با دست آوردنش شما احساس دارید. اما اگر به دنبال به دست آوردن آن خواسته  نروید درواقع خواسته‌ای وجود ندارد.  فرقی نمی‌کند خواسته شما چه باشد،  می‌تواند یک چیز مادی باشد یا می‌تواند یک موقعیت باشد ، می‌تواند یک رابطه باشد یا می‌تواند یک سری شرایط باشد،  ولی تاوقتیکه برای رسیدن به آن تلاش نکنید در واقع هنوز خواسته‌ای وجود ندارد.

همانطور که گفتیم هر خواسته‌ای به این دلیل وجود دارد که شخص می‌داند توسط آن احساس خوبی به دست خواهد آورد. در نتیجه استاندارد موفقیت در زندگی این نیست که به پول یا چیرهای مادی مورد نظر دست یابیم بلکه استاندارد موفقیت چیزی نیست جز احساس لذتی که در پی آنها در ما ایجاد می‌شود. اگر به احساس لذت نرسید، موفقیتی هم وجود ندارد.

یکی از جملاتی که در این کتاب ارزشمند  نگاشته شده این است:  بخواهید تا به شما داده شود. در واقع منظورش این است که خواسته‌ی شما بایستی از استاندارد یک خواسته‌ی واقعی برخوردار باشد تا بتوانید به آن دست یابید. در این کتاب خواهید آموخت که چگونه قوی‌ترین قانون کائنات یعنی قانون جذب را به کار گیرید.  هر فکری که به ذهنتان می‌آید دارای یک ارتعاش است، هر فکری که از ذهنتان عبور می‌کند دارای یک طول موج است.  درست شبیه به امواج رادیویی، فکر شما دقیقا به گیرنده‌ای می‌رسد که روی آن طول موج تنظیم شده  باشد.

کتاب ارشمند شماره چهار: ( نیروی قصد ) نوشته‌ی Wayne Dyer

این کتاب آخرین کتاب زنده یاد دکتر وین دایر است که به ما می‌آموزد چگونه نیروی قصد ما می‌تواند واقعیت را شکل دهد. “قصد” فقط چیزی نیست که انجامش می‌دهیم،  بلکه یک انرژی بزرگ است. “قصد” یک انرژی است که وقتی روی آن کلیک کنیم تبدیل می‌شود به همکار ما در آفرینش هر آنچه می‌خواهیم.

وین دایر می‌گوید : ” اگر ما روی یک چیز زشت متمرکز شویم،  باعث می‌شویم چیزهای زشت بیشتری به سمت  ذهنمان جذب شود و این زشتی‌ها  به افکار ما  تبدیل می‌شوند   و سپس به سوی احساسات ما روانه شده و در نهایت،  تمام زندگی‌مان را د ربر خواهند گرفت.”

وقتی‌که با نیروی قصد ارتباط برقرار کنید،  هرجایی که می‌روید و هر شخصی را که ملاقات می‌کنید تحت تاثیر شما و انرژی که از خودتان ساطع می‌کنید  قرار می‌گیرد. وقتی نیروی قصد تمام وجود شما را دربر بگیرد خواهید دید که رویاهایتان به طرز معجزه‌آسایی به سرانجام می‌رسند و خودتان را می‌بینید که چگونه در میدان انرژی هر شخصی می‌توانید موج دلخواه خود را خلق کنید بدون اینکه کار زیادی انجام دهید فقط با حضور داشتن و نه چیزی بیشتر.

کتاب ارزشمند شماره پنج : (یک زمین جدید)  نوشته Eckhart Tolle

یکی دیگر از کتابهای متحول کننده از این نویسنده، کتاب ارزشمند یک زمین جدید است. در این کتاب شما لذت حضور داشتن در روی زمین را کشف خواهید. زنده بودن در روی این زمین در شکل و بدن یک انسان را درک می‌کنید.  می‌آموزید که به قدر کافی خوب هستید و نیازی نیست که خودتان را با دیگران مقایسه کنید. یاد خواهید گرفت که چگونه تمام ترس‌ها و اضطراب‌ها را از خودتان دور کنید و یک زندگی سرشار از لذت و آرامش را آغاز کنید که از  ازل نیز در درونتان نهاده شده بود.

در این کتاب خواهید آموخت که غمگین بودن در واقع چیزی نیست که در دنیای واقعی وجود داشته باشد بلکه ساخته و پرداخته ذهن شماست. همچنین خواهید آموخت که تمام تجربه‌هایی که تا کنون بدست آورده‌اید بزرگترین کمک کننده‌ی شما بوده‌اند تا به دانش و آگاهی بیشتری دست یابید.

کتاب ارزشمند شماره شش : (برای کارهای بیهوده عرق نریزید ) نوشته ی Richard Carlson

این کتاب در سال ۱۹۹۶ میلادی نگاشته شده اما هنوز نیز درسها و اصولی که دارد تازه و جدید هستند. در این کتاب یادخواهید گرفت که چگونه نباید اجازه دهید چیزهای کوچک و حتی بزرگ به شما استرس وارد کنند. خواهید آموخت که چطور به مشکلات بسیار بزرگتان بعنوان یک معلم نگاه کنید. یاد خواهید گرفت چگونه به سادگی در آرامش و  شادی و عاری از استرس زندگی کنید.

در بخشی از کتاب نوشته شده : ” فقط با درک این نکته ساده که  زندگی مانند یک اتومبیلی است که از داخل و توسط راننده‌اش حرکت می‌کند و نه از خارج،  یک اتفاق بزرگ و خارق العاده شروع به رخ دادن می‌کند.”

در هرجایی از زندگی که هستید سعی کنید هر چه بیشتر‌ تمرکز کنید بر روی بدست آوردن آرامش درونی در همان زمان و مکان و سعی نکنید که بگوید اگر فلان جا بودم آرامش بیشتری داشتم. در نتیجه شما آرامش واقعی را پیدا می‌کنید درست در لحظه‌ی حال و در همین جایی که هستید.

کتاب ارزشمند شماره هفت : ( انسان در جستجوی معنا)  نوشته ی Viktor Frankl

نویسنده این کتاب  تجربه‌های شخصی‌اش را از جنگ جهانی دوم  با ما به اشتراک می‌گذارد. او توضیح می‌دهد که چگونه داشتن یک هدف بزرگ در زندگی و استفاده از تجسم خلاق برای دیدن آن هدف، به او کمک کرد  تا احساس مثبت خود را نگه دارد و در جایی که همه در حال نابودی بودند او جان سالم به در ببرد.

نویسنده در این کتاب می‌گوید: ” می‌توان همه چیز یک انسان را از او گرفت به جز آزاد اندیشی او برای انتخاب دیدگاهش در هر شرایط و موقعیتی که واقع شده باشد. وقتی قادر نباشیم موقعیتمان را تغییر دهیم وارد این چالش می‌شویم که خودمان را تغییر دهیم.”


ترجمه اختصاصی مجله قرمز

منبع: Youtube