اغلب ما در زمستان دچار افت فعالیت می‌شویم چون به دلیل برودت هوا نمی‌توانیم از خانه بیرون برویم اما برای آنکه کاهش وزن در زمستان همچون فصلهای دیگر اتفاق بیفتد چندین روش وجود دارد که می‌توان به سرعت به هدف تعیین شده خود دست یافت. هم اکنون در بسیاری از نقاط کشورمان برف باریده است و ورزش کردن در فضای بیرون برای ساکنان آن مناطق مشکل به نظر می‌رسد بنابراین این روشها بیشتر مخصوص کسانی است که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند. با هم روشهای کاهش وزن در زمستان را بررسی می‌کنیم.

چرا به هنگام زمستان باید در خارج از خانه ورزش کردکاهش وزن در زمستان

دمای بسیار پایین، بادهای سوزناک و این واقعیت که روشنایی روز قبل از پایان روز کاری ناپدید می‌شود، می‌تواند انگیزه شما برای بیدار شدن از خواب برای ورزش کردن را کاهش دهد، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ورزش در دماهای پایین می‌تواند به بیشتر سوختن کالری کمک کند. کارا اوکوبوک دکترای انسان شناسی در دانشگاه آلبانی می‌گوید: صرفا حضور داشتن در محیط سرد، نیازمند صرف انرژی بیشتر برای ایجاد گرما است. مطالعات اون نشان داد افرادی که در دماهای ۱۵ تا ۲۳ درجه پیاده روی می‌کنند ۳۴ درصد بیشتر از آنهایی که در محیطی با دمای مطلوب پیاده روی می‌کنند، کالری می‌سوزانند. درست است که افراد این مطالعه کوله پشتی حمل می‌کردند و در کوهستان پیاده روی می‌کردند، اما چندین فعالیت مربوط به هوای سرد وجود دارد که میزان بالایی از کالری را می‌سوزاند و اگر شما نیز قوانین مربوط به ورزش کردن در هوای بیرون را رعایت کنید، می‌توانید به کاهش وزن در زمستان دست یابید.

کاهش وزن در زمستان با پیاده روی زمستانیکوهنوردی در سرما

طبیعت بکر با درختان، کوه‌ها و دریاچه‌های پوشیده از برف، دلیل خوبی برای رفتن به پیاده روی زمستانی است (همچنین کاهش تعدد افراد و شلوغی بیجا). با این حال پیاده روی روی برف نرم یا فشرده زحمت بیشتری می‌برد که یکی از سریعترین راه‌ها برای کاهش وزن در زمستان است. مایک براکو فیزیولوژیست ورزش و مربی اسکیت گفت: در طول زمستان می‌توانید روی برف پیاده روی کنید یا همان پیاده روی را بوسیله چوبهای اسکی انجام دهید. پیاده روی روی برف مثل پیاده روی ماسه یا دویدن در ماسه است و حتی مشکلتر، بنابراین به صورت خودکار کالری بیشتری می‌سوزانید. پیاده روی روی زمین ناهموار کالری بیشتری می‌سوزاند شما با اضافه کردن پیاده روی قطبی به آن، حتی می‌توانید بیشتر از این هم بسوزانید. در مورد پیاده روی قطبی در بخش رازهای کاهش وزن از سراسر جهان به شما توضیح دادیم. براکو گفت: پیاده روی قطبی به ثبات کمک می‌کند و به دلیل اینکه از بازوهایتان استفاده می‌کنید، انرژی بیشتری می‌سوزانید. پیاده روی برای مغز نیز مفید است و می‌تواند به بهبود خلق و خو، خلاقیت و حافظه کمک کند.

کاهش وزن در زمستان با پیاده روی با کفش برفیکاهش وزن در زمستان

این فعالیت بسته به وزن شما، ۴۵ درصد بیش از پیاده روی یا دویدن در همان سرعت با ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری در ساعت، انرژی می‌سوزاند. اضافه کردن چوب دستی، راه رفتن روی تپه‌های ناهموار و فرو رفتن پا در برف سنگین، بر شدت ورزش و سوزاندن کالری می‌افزاید. لیزا میلیبندت مربی ورزشی و مربی بدنسازی می‌گوید: بیرون کشیدن کفش برفی از برف، کمی بیشتر طول می‌کشد. کفش برفی سیستم اسکلتی عضلانی را نیز به شیوه ای متفاوت نسبت به پیاده روی یا دوی آرام، به چالش می‌کشد. حرکت بالا کشیدن، لگن و چهار سر ران بیشتر از راه رفتن عادی به کار بیفتند. میبرانت گفت: مبتدی‌ها و کسانی که تازه شروع به برنامه ورزشی کرده‌اند می‌توانند از چوبدستی برای کمک به تعادل استفاده کنند. استفاده از چوبدستی پیاده روی همچنین عضلات بازو، شانه‌ها و گردن را نیز به کار می‌گیرد. با کفش برفی، می‌توانید یک ورزش خوب داشته باشید و یک پیاده روی ایمن. و و وقتی که موقع ورزش راحت هستید، زمان ورزش خود یا میزان فعالیت در حین آن را افزایش می‌دهید.

کاهش وزن در زمستان با سر خوردن روی برفکاهش وزن در زمستان

برای سوزاندن کالری و کاهش وزن در زمستان به میزان بالا و بدون زحمت، شما فقط نیاز به یک تپه پوشیده پر از برف دارید. سر خوردن یک فعالیت جالب برای خانواده‌ها و یک فرصت عالی برای بزرگسالان برای یادآوری خاطرات دوران کودکی خود است. سر خوردن به پایین با سورتمه و سپس بالا رفتن از تپه برای انجام دوباره آن، یک ورزش ایروبیک است که بازوها، ساق‌ها و باسن را به کار می‌گیرد و می‌تواند نزدیک به ۵۰۰ کالری در ساعت (بسته به وزن شما) بسوزد. مردم به ورزشگاه می‌روند و در طول ماه‌های گرم از تپه‌ها بالا می‌روند. با سر خوردن شما هم می‌توانید فوایدی مشابه را دریافت کنید. برای اینکه بر سوخت و ساز خود بیفزایید همراه با بچه‌ها، سورتمه را تا تپه بالا بکشید.

 اسکیت روی برفاسکیت روی یخ

براکو می‌گوید: اسکیت کردن در سالن و روی برف هر دو فعالیتهای هر دو خوب هستند اما اسکیت روی برف مزایای زیادی از جمله تنفس هوای تازه و ورزش را دارد. اسکیت روی یک دریاچه یخ زده می‌تواند زیبا باشد اما اگر قصد دارید کالری بیشتری بسوزانید، بهتر است بازی هاکی انجام دهید. هر دو فعالیت، عضلات چهارسر، عضلات داخلی ران و عضلات بیرون ران را به فعالیت وا می‌دارند. به همین دلیل این ورزش جزو سریعترین راه‌های کاهش وزن در زمستان است. از آنجایی که اسکیت به تنهایی کالری زیادی را نمی‌سوزاند، شما باید با چرخش زیاد میزان سوزاندن کالری‌ها را بیشتر کنید. هنگامی که شروع به حرکت می‌کنید باید زانوها را بیشتر خم کنید، به سمت چپ بچرخانید سپس به سمت راست بچرخانید، سر بخورید، به این ترتیب یک انقباض عضلانی قوی را به دست می‌آورید.

کاهش وزن در زمستان با دویدن با لباس گرمدو در هوای سرد

دویدن در سرما واقعا ساده‌تر از دویدن در گرما است و تحقیقات نشان می‌دهد که دوندگان ماراتون می‌توانند در زمان سریعتر و در مسافتهای طولانی‌تر در هوای سرد بدوند. این بخاطر این است که بدن شما مدت زمانی طول می‌کشد تا گرم شود و سپس عرق کند. مردم فکر می‌کنند چون هوا سردتر است باید بیشتر فعالیت کنند تا گرم شوند در حالی که شما باید موقع رفتن به یک دوی زمستانی احتیاط کنید، بخصوص روی جاده‌های یخ زده و برفی، دویدن روی برف و سطوح نرم می تواند به ورزش کردن با کاهش سرعت و افزایش شدت کمک کند. اگر شرایط خیلی سرد و سخت است توصیه می‌کنیم که در منزل بمانید یا کفشهای یخ شکن بپوشید. این کفشها برای پیاده روی به هنگامی که زمین یخ زده است یا برای پیاده روی در مناطقی که مسیرها مشخص نیستند، خوب هستند.

اسکی صحرانوردیاسکی صحرانوردی

یاد گرفتن اسکی صحرانوردی آسان، قابل دستیابی، کم زحمت، کم تاثیر و مقرون به صرفه‌تر از اسکی روی تپه است. اسکی صحرانوردی همچنین روی زمین نیز به صورت متابولیکی از اسکی دانهیل زمان بیشتری طول می‌کشد تا انجام شود. با توجه به تحقیقات انجام شده اسکی آلپاین باید حدود دو ساعت و نیم طول بکشد تا به اندازه نیم ساعت اسکی صحرانوردی انرژی مصرف کند. از نظر استاندارد طلایی ورزشهای ایروبیک زمستانی، اسکی صحرانوردی تقریبا به استفاده کردن از همه عضلات نیاز دارد، ساق پا، عضلات، شکم و بازوها. اوکوبوک گفت: این حرکات عادی ما نیست، این حرکات برای هر حیوانی نیست اما آنها یکی از سریعترین راه‌ها برای کاهش وزن در زمستان هستند. در عین حال که اسکی صحرانوردی کلاسیک که مسیرهای پیچ در پیچ را طی می‌کند می‌تواند ۵۰۰ کالری در هر ساعت بسوزاند، اسکی اسکیت نیازمند تکنیک بیشتر است و از لحاظ فیزیکی سخت‌تر است.

اسکی دانهیلاسکی دانهیل

از آنجایی که اسکی دانهیل برای افراد مبتدی در سرعت کم نمی‌تواند به همان اندازه اسکی صحرانوردی یا کفش برفی کالری بسوزاند، شما باید به شدت آن اضافه کنید و کالری بیشتری بوسیله ایجاد چند دور بسوزانید. هر موقع که انقباض عضلانی بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری مصرف می‌کنید. شما همچنین می‌توانید بخشی از کوه را پیاده بروید تا به مسیرهایی بروید که اسکی بازان کمتری آن را دیده‌اند و در نتیجه مسیر کمتر مشخص است. پوست سوزاننده کالری نهایی است. برای این نوع اسکی شما لازم است از بالابر استفاده کنید تا بتوانید بدون کوهنوردی به بالای کوه برسید.

کاهش وزن در زمستان با پیاده روی در هوای سردکاهش وزن در زمستان

پیاده روی چه به صورت دور زدن اطراف محله باشد و یا با یک دوست، یک روش کم زحمت برای ورزش است. براکو می‌گوید: قدم زدن پس از ناهار یا هر موقع از روز که خورشید در وسط آسمان است یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن میزان بالایی از ویتامین D در طول ماه‌های زمستان است. بیرون بودن از خانه در هوای سرد، به شما کمک می‌کند تا ذهن شما پاک شود و استرس کاهش یابد در عین حال که انرژی زیادی برای پیاده روی روی برف یا در میان باد نیاز است که این خود می‌تواند به کاهش وزن در زمستان کمک کند. برای این محدودیت‌های حرکتی، میلبرانت پیشنهاد می‌کند که راه رفتن را با کمک چوبدست پیاده روی انجام دهید. آنها می‌توانند از شما حمایت کنند و بنابراین اگر از این چوبدستی‌ها استفاده کنید، می‌توانید در زمانی طولانی‌تر و در مسیری بیشتر پیاده روی کنید. اگر در مورد ورزش زمستانی هنوز هم تردید دارید، می‌توانید آن را با کارهای خیر ترکیب کنید، مثل پیاده روی همراه با یک دوست تنها.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست