جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
تشویق به جای نا امیدی

به جای ناامید شدن، خودتان را تشویق نمایید

زمان تشویق نمودن خودتان فرا رسیده چرا که نا امیدی یک داستان تکراری برای همه‌ی ماست. ما آدمها یک هدف هیجان انگیز در سر می‌پرورانیم و برای رسیدن به آن کارهایی که باید را  انجام می‌دهیم با این تصور که همه چیز به طور کامل مهیاست منتظر اتفاقات خوبیم، اما کارها آنجور که تصور می‌کردیم پیش نمی‌روند و آن اتفاق خوب رخ نمی‌دهد.

آیا می‌دانید در این لحظه به جای نا امید شدن، وقت آن است که خودتان را تشویق نمایید؟

ما دو راه برای اینکه دوباره خود را تشویق نمایید و شور و شوق از دست رفته را بازیابی کنید به شما معرفی می‌نماییم.

  • برای تشویق خودتان، مسئولیت پذیر باشید

زمان آن است که مسئولیت هر فرصتی که از دست داده‌اید یا هر کم کاری که انجام داده‌اید را به عهده بگیرید. از اتفاقات واقعی درس بگیرید. مثلا شما  تصور می‌کردید که بهترین کار خود را ارائه نموده‌اید اما مشتری شما، چیز دیگری می‌خواسته. بهتر است برای اینگونه اتفاقات مایوس کننده، خودتان را آماده سازید چون غالبا رخ می‌دهد. برای تشویق نمودن خودتان درک کنید این فرصتی که از دست رفت یک مزیت هم دارد و آن این است که باعث خواهد شد شما به سمت فرصت بهتری هدایت شوید.  چرا که با تجربه ای که اکنون کسب کرده‌اید، می‌توانید در آینده بهتر عمل کنید و تغییرات مورد نیاز را در کارتان اعمال نمایید. ایجاد تغییر، باعث متفاوت شدن شما نسبت به رقبا می‌شود.

از حالا شروع کنید به مطالعه‌ی تمامی‌ اشتباهاتتان و از آنها درس بگیرید. به جای پافشاری بر روی اشتباهات خود، آنها را بپذیرید و خوب درک کنید که چه بوده‌اند. اگر کسب و کار شما دچار مشکل مالی شده، به خودتان یادآوری نمایید که قابلیت ذهنی شما بیشتر از حساب بانکی‌تان است.

تشویق نمودن خود

  • به خودتان یادآوری نمایید من متعهد هستم که روز به روز بهتر شوم

 هرگز خودتان را دست کم نگیرید، پایین نیاورید و شماتت نکنید.  چیزی که مهم است فرصت بعدی ست که در اختیار خواهید آورد نه فرصتی که از دست داده‌اید.  فرصتهای قبلی که به هر دلیلی در آنها موفق نشدید، به شما این شانس را داده‌اند که درسهای مهمی‌ از آنها بیاموزید. فرصت های آینده به شما نشان خواهند داد چه چیزها که قبلا بلد نبودید را اکنون یادگرفته‌اید و این یعنی همانطور که زمان می‌گذرد، تجربه شما هم بالا رفته و بهتر از قبل عمل خواهید کرد.

تشویق نمودن خود برای ادامه دادن راه را با این جمله انجام دهید : اینها همه تمرین هستند. من برای بهتر شدن به این تمرین‌ها احتیاج دارم. به سعی خود ادامه می‌دهم.

یکی از مزایای بررسی اشتباهات این است که اگر واقعا متوجه شوید و بفهمید کجای کارتان ایراد داشت، قطعا در آینده این ایراد را نخواهید داشت. هنگامی ‌که برای مصاحبه شغلی می‌روید و حرفی می‌زنید که باعث رد شدن شما می‌شود، اشکالی ندارد فقط بفهمید چه حرف اشتباهی زده اید تا در فرصت بعدی آنرا نزنید.

اگر دلیل اینکه نتوانستید به توافق کاری مورد نظرتان نزدیک شوید را فهمیدید که به دلیل ندانستن همه‌ی حقایق بوده است، پس دفعه بعدی که قصد بستن یک قرارداد دارید، از همه‌ی حقایق آگاه شوید. خودتان را سرزنش نکنید که چرا آن موقع آگاهی کامل نداشتم.

 بایستی بتوانید خودتان را همه جوره حمایت نمایید و  روحیه خود را بالا برید.

آیا می‌دانید چرا باید خودتان را تشویق نمایید؟

چون نمی‌توانید زمان را از دست بدهید یک گوشه بنشینید و منتظر بمانید شخصی بیاید به شما روحیه دهد. بایستی به خودتان اتکا داشته باشید. باستی  روی خودتان حساب کنید.  به خود و توانایی های خودتان ایمان بیاورید، بفهمید در کدام قسمتها قوی و کدام قسمتها ضعیف هستید. نقاط قوت را بیشتر و نقاط ضعف را تقویت نمایید.

 به جای سرزنش کردن خودتان وقتی شکست می‌خورید برای موفقیت های آینده، خودتان را تشویق نمایید تا دوباره سریعا دست به کار شده و در راستای هدفتان گام بردارید.  یک ضرب المثل کابویی می‌گوید :

 ” می‌خواهی اسب سوار خوبی شوی؟ باید چندین بار از اسب زمین بخوری.”

اگر از اسب زمین خوردید، دوباره سوار شوید.

اگر از برنامه‌های خود دور شده‌اید دوباره به سمتشان برگردید.

اگر عادتهای خوبتان را ترک کرده‌اید، دوباره آنها را در خود ایجاد نمایید.

ایجاد عادت های خوب، راه رسیدن به موفقیت است.

شاید انجام این کارها سخت باشد یا حتی ترسناک به نظر برسد اما اشکالی ندارد دوباره سوار اسب شوید. آرامش خودتان را از دست ندهید، فعال باشید و خوب عمل کنید. خود را برای رسیدن به پیروزی تشویق نمایید.

 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Jim Rohn

منبع : Success

 

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
63
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
139
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
262
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
1,304
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
433
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
428

مقالات سلامت

دیسپلازی معده
دیسپلازی معده چیست، روشهای تشخیص آن چه هستند؟
47
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
جوش زیر پوستی
جوش زیر پوستی را با روشهای ساده در خانه درمان کنیم
233
درد پهلو
درد پهلو چه علتهایی دارد و روشهای درمان هر کدام چیست؟
184
کاتتر ورید مرکزی
کاتتر ورید مرکزی (CVC): انواع و شیوه نصب آن برای بیمار
131
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
115
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
632
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
215
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
382
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
696
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
682

مقالات تغذیه

تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
63
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
55
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
243
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
153